• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Malin79 skrev 2017-03-23 12:10:43 följande:

Tack! 

Hur har det gått för dig?

Har tid ni klockan 13! Har inte ringt och kollat men eftersom dom inte hört av sig antar jag att det finns något att återföra iallafall! Sjukt kissnödig:)
  • Sjuttiosjuan

Nu har jag varit på ET! Dom hade hittat 5 ägg i mina 6 blåsor till slut, 2 blev befruktade och såg fina ut så jag fick tillbaka båda två. Känns som om det finns hopp:) TD 6/4!

• Sjuttiosjuan
    ivfbullen skrev 2017-03-23 22:49:31 följande:

Stort Grattis Malin 79 och Sjuttiosjuan!!

Hoppas jag också får joina "ruvar-klubben" snart :)

Tack! Hur går det för dig?
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-24 07:34:01 följande:

Så roligt att höra. Stort grattis! Roligt att du också ruvar nu. Hur gamla var dina som sattes in? Själv har jag TD 4/4.

Tack! Dom sätter som regel in efter 2 dagar om man inte har många ägg att välja bland!
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-24 08:36:51 följande:

Det är ju ändå toppen att båda två som sattes in såg bra ut efter 2 dagar. Nu får vi hålla tummarna på att det blir plus på stickan, fast först vänta och vänta och säkert känna efter en hel del också.

Ja, första veckan brukar jag vara okey men sen börjar pinan..
  • Sjuttiosjuan
    mylittleponny skrev 2017-03-25 09:41:32 följande:

Jag var på återföring av ett 2 dagars embryo den 22 mars. Jag är också ruvare. Dock inte till 2   Jag har testdag 7/4.

VI hade bara 4 ägg, och 2 var omogna. Så ett vart att sätta in, och ett odlar dom vidare på, så tror inte jag får något till frysen heller.

Hur gick allt för dig? Får du någon till frysen?

Men ett bra ägg kan vara gott nog:) Eftersom jag är 40 och vi har haft så dåligt med ägg så rekommenderar dom tom att sätta tillbaka 2 om det finns. Av våra 5 ägg vart bara dessa två befruktade och som tur var såg de fina ut och delade sig också så jag är superglad såklart. Och även om det inte blir något nu så känner jag att jag fått energi att fortsätta eftersom detta försök blev så himla mycket bättre än de tidigare 3.

Hoppas ditt ägg håller att frysa in!!
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-26 21:31:06 följande:

Hur är det med er ruvare? Själv mår jag bra men har haft lite jobbigt med att jag blir kissnödig på natten, men jag tror det kan vara vaggisarna. Jag vill inte börja fundera på kroppens signaler än men i morse var det också lite rosa på papperet. Då börjar man ju genast fundera på om det är negativt eller positivt. Tiden går långsamt just nu.

Ja, blääää för att ruva.. vilken dag är du på?
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-26 22:30:29 följande:

RD4 är det i dag.

För mig med men du ligger ju 3 dagar före eftersom du fick en 5 dagars:) Men då kan väl rosa vara positivt, lite tidigt för mens va? Verkar ju vara många som får nån liten blödning när ägget fäster, vi säger att det var en sån!
  • Sjuttiosjuan
    Malin79 skrev 2017-03-27 11:58:41 följande:

Jo i så fall är ju jag 3 dagar före. Mens borde jag få absolut tidigast på onsdag men troligast fredag-söndag, så för tidigt för det. Visst kan vi säga att det var ägget som fäste, jag tycker vi bestämmer det :)

Yes, det bestämmer vi:)
  • Sjuttiosjuan
    ivfbullen skrev 2017-03-29 14:11:56 följande:

Tack alla fina för era gratulationer och tankar!

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre :)

Vilket fantastisk resultat!!! Hoppas dom har gott om plats i frysen:)

Håller tummarna för dom små äggen!
  • Sjuttiosjuan
    KajsaStina123 skrev 2017-03-30 09:05:29 följande:

Hej allihopa,

Hoppar in här, har nu gjort vår andra ivf behandling. Det sattes in 2 ägg i måndags som hade odlats i 5 dagar. Känns så nervöst nu då det inte gick bra förra ggn. Har testdag 9 april. Känns som en evighet dit....önskar er allihopa Lycka till!!

Välkommen! Men det låter ju toppen! Två femdagars, då måste du ha bra chans:)

Lycka till!
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-31 11:24:47 följande:

Hej allihopa! Idag var vi på första ultraljudet. 2 små med tickande hjärta. Lite chockade :)

Men vad fantastiskt!!!!!! Åh, vad underbart:)
  • Sjuttiosjuan

Och där tog resan slut igen.. Så trött på allt det här nu:( Känns som om det är läge för en paus men har ju inte riktigt tid med det nu när äggen blir färre och färre för varje månad som går.. Tänker kanske vila en månad, sen köra långa igen och korta direkt på det, gav oss ju flest ägg. Funkar det inte då så får vi ta sommaren och sen planera ÄD till hösten.. Måste ha en plan att hålla mig till känns det som.

Grattis till er som plussat!!

Svar på tråden IVF februari 2017