• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Nube skrev 2017-02-17 18:02:13 följande:

Vad tråkigt tjejer! Men det är bara att fortsätta och hoppas på att nästa gång går det bättre. Men så tråkigt att behöva avbryta. Själv väntar jag på mens för att komma igång igen efter att jag var tvungen att avbryta. Håller tummarna för oss! Det finns en tråd för oss med låg amh om ni är intresserade, många tips och framgångshistorier!

Det låter ju toppen! Hur hittar man dit?
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-20 10:10:27 följande:

Nu har jag tappat kollen på var alla är i processen. Har vi några äggplock, ET och testdagar som närmar sig? Jag är på 4:e ruvdag. Brösten håller på att sprängas av alla hormoner. Annars har jag inga känningar. Måtte tiden gå fort. Min läkare sa att embryot ska fästa dag 4-5 så tankarna lär kretsa kring det nu i två dagar.

Vi kör äggplock på onsdag och hoppas det finns ägg i tre blåsorna som finns! Får jag ut 2 blir jag överlycklig!!!
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-20 17:56:50 följande:

Äggplock torsdag blir det här. Dock risk för överstimulering med över 20 äggblåsor idag :/

Du kan väl smsa några till mig:)
  • Sjuttiosjuan

Den här veckan har två av mina bästa vänner kommit med beskedet att dom är gravida.. så ledsen på mig själv att jag inte riktigt kan glädjas åt det:( Det känns också jobbigt för att jag vet att dom drar sig för att komma med nyheten eftersom dom vet vad vi går igenom. En av dom blev dock gravid på sitt andra Ivf försök, så hon vet verkligen vad vi känner. Men det var skönt att dela resan med henne och nu känner jag mig lite ensam kvar i det här ivfträsket. Så glad att jag har er att bolla och byta tankar med<3

Kram

• Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-21 17:02:16 följande:

Blev uppringd av sjukhuset för en stund sen, 2 dagar innan äggplock...

Tydligen har de sett att min mans spermier klumpar ihop sig så han behöver lämna sitt prov i ett specialrör med nån vätska i, efter äggplocket. Vad tusan betyder detta? Någon som varit med om samma?

BM sa att det var ganska ovanligt men labbet hade koll?!? Läskigt.

Säkert ingen fara! Men när kom dom på det?
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-21 20:15:22 följande:

Igår vad jag vet... har fått höra missbildade spermier innan, men det kanske är detta som är problemet egentligen. Vet inget alls nu...

Verkar som om dom har koll på bitarna, du behöver nog inte vara orolig <3
  • Sjuttiosjuan

Det blev bara ett ägg av fyra fina blåsor.. Känner mig så besviken, hade hoppats så mycket att få två iallafall:( Hon kunde inte riktigt förklara varför eftersom allt såg så bra ut. Så då har vi bara ett litet ägg att sätta vårt hopp till igen.. Vi började redan diskutera nästa försök, behöver verkligen en plan för att orka gå igenom det här även om det låter negativt.

Får väl se om det blir ET som planerat på fredag, vi har ju lyckats med det tidigare trots att vi båda våra tidigare försök också bara gett ett enda ägg.

Kram på er därute!

• Sjuttiosjuan
    gammelpysen skrev 2017-02-22 14:38:57 följande:

Vad jobbigt! Förstår att du blir besviken men det kan ju faktiskt gå vägen med detta ägg

Är det ditt första IVF?

Nej, vårt 3:e.. Hade 3 blåsor första och 2 vid andra men bara ett ägg med båda som jag fått tillbaka. Klart det KAN gå men vitsen med IVF är ju att man ska ha några att välja på
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-22 14:47:57 följande:

Vad tråkigt att höra! Men ni har ett fint ägg :) Håller tummarna!!!

Just nu jag sitter här med världens magont utan att veta om ett ägg har släppt . Glömde lutinus imorse, känns som om jag har kraschat lite :(

Vi har också börjat se framåt till nästa försök. Det känns lite bättre då!

Ja, vi får hoppas på att det blir befruktat och delar sig som det ska. Men om du tog sprutan borde det väl lossna?

Ja, jag mår också bäst av att planera framåt! Måste du vänta en mens innan el vad har dom sagt?
Svar på tråden IVF februari 2017