• Popetot

IVF februari 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-02-24 13:48:15 följande:

Tack vad gulliga ni är allihopa!

Nu har vi fått vårt embryo, det delade sig ytterligare när vi var där så det känns lite hoppfullt även om dom inte tyckte det var toppen att det var så segt i starten. Men nu har vi iallafall nåt att hoppas på!

Kram på er!

Vilka underbara nyheter! Grattis! Nu ruvar du! När ska du testa?
  • Popetot
    Foscio skrev 2017-02-26 11:37:42 följande:

Hoppar in här i tråden. :)

Jag satte in tre stycken embryon i fredags (ett förstaklassigt, ett andraklassigt och ett tredjeklassigt) och hoppas det ska leda till någonting den här gången. Det här ät vårt andra försök och jag vill gärna jämföra allt jag känner med förra gången. Dock känner jag inte av någonting än vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det bara har gått två dagar sedan transfern. När började ni känna av symptom? Jag råkade dock ut för en miniförkylning och nös hela dagen igår vilket kanske inte är så bra... Vi får se hur det går! :) Testdag 10/3.

Välkommen! Symptom tycker jag är svårt att svara på. Man vet ju inte vad som är eventuell graviditet eller vad som är medicinskt. Jag har haft ömma bröst av och till. Lite illamående och som ett tryck i livmodern de senaste dagarna. Jag är på ruvdag tio och har testdag på torsdag. Ang förkylning så kanske det t om kan vara bra. Har hört att lite nedsatt imunförsvar kan göra lättare för embryo att fästa. Men vet inte hur mycket sanning som.ligger i det påståendet.
  • Popetot
    ammela skrev 2017-02-25 15:44:28 följande:

Tack alla för svar! Vi har fått tillbaka ett 8-celligt embryo! Gjorde inte ont alls!

Härligt! Hoppas det vill fästa!
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-02-26 15:28:26 följande:

Fick du också tillbaka ett 5dagars? Jag har testdag fredag.

Nej, blev tredagars för vår del. Kommer du klara dig utan tjuvtest tror du?
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-02-26 17:51:46 följande:

Fick tillbaka ett femdagars. Mensen är tre dagar sen. Har bara ett test hemma. Känns som om jag inte vågat testa innan så ja, jag kommer nog att hålla mig... tror jag... du då?

Jag skulle fått mens igår men inga tecken på det. Har inget test hemma men det inhandlas nog i morgon. Tror jag testar på onsdag (dagen innan) då jag är ledig och har en hel dag att smälta besked :)
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-02-26 18:24:06 följande:

Hej igen tjejer! Nu är vi på gång - på riktigt! Första sprutan är tagen, andra blir ikväll. VUL fredagen den 3/3 - lite nervös inför VUL. Hoppas så att min kropp svarat bra, men man vet ju aldrig. Jag har idag gått runt med världens huvudvärk- vet inte om det beror på gonal F eller pga att jag var spänd och orolig igår inför sprutan.

Jag ska börja med orgalutran om några dagar - vad är er erfarenhet ? #livräddförsprutor

Härligt att ha kommit igång. Alla dessa symptom man får av alla sprutor och situationen överhuvudtaget. Hoppas huvudvärken snart släpper. Orgalutran är lite jobbigare än gonal-f tycker jag. Nålen är något tjockare. Jag får lite mer rodnad och irritation efter sticket av den....MEN det är absolut hanterbart så försök att inte oroa dig för mycket.
  • Popetot

Nu är test inhandlat. Får se hur det går att hålla sig. Min man kliver upp mycket tidigare än mig de kommande dagarna och jag vill han ska vara med på allt så förhoppningsvis stoppar det mig från att testa i morgon. Men som sagt; på onsdag är det nog dags :)

• Popetot
    gammelpysen skrev 2017-02-27 19:00:12 följande:

Vad spännande. Har du några symtom?

Fortfarande ingenting här heller. Har dock beslutat att inte testa förrän på fredag, på officiell testdag. Är så nervös för att det ska vara negativt.

Nja, har haft ömma bröst, lite illamående, tryck vid livmodern men man har ju ingen aning :( Har lutat åt test i morgon men är så rädd. Så väntar nog till torsdag - min testdag.
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-02-28 12:05:03 följande:

Visst är det jobbigt... jag vågar inte heller testa. Tur att man har fått en testdag då man måste gör det, annars hade jag nog bangat

Hehe, blir förundrad över alla som vågar testa innan. Jag vågar verkligen inte. Frågade min man igår när han tyckte att jag skulle testa "Bestäm du!" Grrrahh, kan han inte bara säga till mig. På torsdag blir det. Men verkar lovande för dig om du inte tar några hormoner :)
  • Popetot
    anina skrev 2017-02-28 12:29:38 följande:

Jag hoppar in här. =)Började IVF-karusellen i oktober. Plocka ägg början av februari och satte tillbaka en 5-dagars blastocyst. Tyvärr blev det inget.Väntar nu på info från kliniken och förhoppningsvis nytt försök nästa månad.

Välkommen! Du har gjort 1 ivf då? Håller tummarna för ditt nästa försök!
Svar på tråden IVF februari 2017