• Popetot

IVF februari 2017

Busfrö10 skrev 2017-02-19 13:01:30 följande:

Är idag på rd7 med en blastocyst. Gjorde ett tjuvtest imorse...så klart negativt....VARFÖR skulle jag göra det nu!?

Har testdag om en vecka. Min mens ska väl komma på tisdag om den kommer... vet inte vad jag ska tro. Har haft samma känningar som innan mens alla andra gånger. Blä.

Och så det här med min bästis, gissar att den stressen påverkar kroppen på ett negativt sätt. Skit också. Har verkligen försökt att hålla kroppen lugn, men det går ju liksom inte. Fortsätter att hålla tummarna för min bästis och så krypet förstås!

Fast det behöver ju verkligen inte betyda att det är kört? Det är en hel vecka kvar. Men nu vet du i alla fall att du inte har ovitrelle kvar i kroppen. Jag hoppas verkligen att det går vägen för er och att din vän blir bättre snart. KRAM
  • Popetot
    Busfrö10 skrev 2017-02-19 13:01:30 följande:

Är idag på rd7 med en blastocyst. Gjorde ett tjuvtest imorse...så klart negativt....VARFÖR skulle jag göra det nu!?

Har testdag om en vecka. Min mens ska väl komma på tisdag om den kommer... vet inte vad jag ska tro. Har haft samma känningar som innan mens alla andra gånger. Blä.

Och så det här med min bästis, gissar att den stressen påverkar kroppen på ett negativt sätt. Skit också. Har verkligen försökt att hålla kroppen lugn, men det går ju liksom inte. Fortsätter att hålla tummarna för min bästis och så krypet förstås!

Läste nu att med blastocyst är hcg först hög nog dag 9. Vet inte hur tillförlitlig källa (fertilitetsguiden). Men du kanske kan finna lite tröst i det... kram igen
  • Popetot

Nu har jag tappat kollen på var alla är i processen. Har vi några äggplock, ET och testdagar som närmar sig? Jag är på 4:e ruvdag. Brösten håller på att sprängas av alla hormoner. Annars har jag inga känningar. Måtte tiden gå fort. Min läkare sa att embryot ska fästa dag 4-5 så tankarna lär kretsa kring det nu i två dagar.

• Popetot
    39årvillblimamma skrev 2017-02-20 14:09:23 följande:

Vi planterade in vår upptinade 5-dagars grodd den 16:e så vi har ruvat lika länge. Jag har dock inga direkta symptom ännu. Känner mig lite som vanligt innan mens förutom att jag blev lite yr kort igår. Jag skall testa den 2:e mars om inte menstruationen har kommit innan. När skall du testa?

Nä, som jag skrev är väl mina ömma bröst bara ett resultat av alla extra hormoner man fått i sig. Jag har inga symptom. Och jag försöker att inte leta eftet dem heller. Jag ska också testa 2/3
  • Popetot
    jennie77 skrev 2017-02-20 19:52:29 följande:

Hej hej. Är gärna med er här i denna tråd. Har idag satt in vårt lilla embryo ???? gör vår tredje ivf nu och håller verkligen tummarna för att det vill stanna kvar denna gången ????

Välkommen hit! Du ligger ju i fas med många av oss här. Skönt att följas åt!
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-20 17:39:50 följande:

Vi kör äggplock på onsdag och hoppas det finns ägg i tre blåsorna som finns! Får jag ut 2 blir jag överlycklig!!!

Håller mina tummar för dig!
  • Popetot
    Busfrö10 skrev 2017-02-21 07:44:45 följande:

Har mensvärk och så är det mer blod än rosa flytningar... fan också!!!

Åh nej! Så ledsen för er skull!
  • Popetot

Vi fick 1 till frysen :D Vi har inte fått det på någon av de tidigare ivferna.

• Popetot
    Caarina1985 skrev 2017-02-22 21:32:19 följande:

Vilken vinst! :)

Man blir så glad över såna besked. Men visst är du även ruvare just nu?

Ja, så glad att jag grät när jag läste brevet. Ruvar på 3dagars så hoppas självklart på det.
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-23 18:51:01 följande:

Tyvärr inget återföring för oss denna gång:( Inte mycket att göra, bara hoppas på att vi får göra ett försök till så fort som möjligt.

Nej vad tråkigt! Har inget bra att säga :( stor kram
Svar på tråden IVF februari 2017