• Popetot

IVF februari 2017

Zaza skrev 2017-03-10 13:04:37 följande:

Åh, tack för ditt svar. Jag blir varm och faktiskt lite lugnare iaf för stunden. Jag hoppas verkligen att jag plussar men jag är skeptisk. Jag hoppade bara in här i tråden av ren panik och har inte läst så mkt. Berätta om dig, är du gravid?

Jag har gjort 3 ivfer. De två första misslyckades och trots många ägg gick vi inga till frysen. Nu sista gången var det mycket som var annorlunda kände vi genom hela processen. Plussade dagen innan testdag (var uteslutet att testa tidigt - jag var så rädd) och har också ett embryo i frysen. Vi hade beslutat att detta blir sista ivf.en då vi ej har spermier utan att göra stora ingrepp och för att det helt enkelt tar för hårt på psyket. Hoppas vår lilla prick stannar hos oss. UL i slutet av månaden.
  • Popetot

Följande text hittade jag på fertilitetsguiden. Den hjälpte mig mycket under ruvning. Finns annat på den sidan som verkar suspekt (ät inte glass t ex) men detta känns ändå korrekt. Kanske hjälper det någon annan :)

3-dagars embryo

One The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula

Two The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst

Three The blastocyst begins to hatch out of its shell

Four The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Five The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Six Implantation continues

Seven Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Eight Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Nine Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Ten Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eleven Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

5-dagars

One The blastocyst begins to hatch out of its shell

Two The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Three The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Four Implantation continues

Five Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Six Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Seven Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eight Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Nine Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

• Popetot
    Karolina80 skrev 2017-03-10 18:31:58 följande:

Åh!! Grattis!! Det måste ju kännas helt fantastiskt!!

Det gick jättebra idag- av mina två ägg var bara ett moget och det såg nu jättefint ut. Huvudsaken att det blev något att sätta in nu känner jag! :)

Grattis till insättning! När blir det testdag?
  • Popetot
    ammela skrev 2017-03-10 21:21:09 följande:

Vi bestämde oss för att testa i kväll, testdag i morgon. Minus.... dock kvällsurin men känns rätt kört :(

Åh Nej :( Länge sedan du var på toaletten? Önskar jag hade något bra att säga. Du har åtminstone flera embryon i frysen. Det är ju jättepositivt. Bryt ihop och kom igen. KRAM
  • Popetot
    pigan86 skrev 2017-03-10 21:39:28 följande:

Pratade med kliniken igår och vi måste vänta till maj för frysåterföring. Känns väl inte sådär jätte roligt att behöva vänta två månader till när man väntat i över tre år på att få plussa.

Hoppas på en fin vår så tiden går fort. Tänkte hoppa av denna tråd nu, jag håller alla mina tummar och tår för er som plusat och för er som är en bit på vägen mot en plus.

Ni andra som får tråkiga besked precis som mig vill jag ge en stor kram och ett stort lycka till <3

Vad tråkigt att höra! Jag hoppas tiden går fort och att ditt guldägg finns frysen! Kram
  • Popetot
    ammela skrev 2017-03-11 09:47:18 följande:

Ah, räknade precis på mitt också och blir i slutet av april/början av maj. Jag har ganska kort cykel! Jag hade negativt idag också (rd 14) men ingen mens än...

Tråkigt att det blev negativt idag med :( kram
  • Popetot
    Zaza skrev 2017-03-12 14:44:07 följande:

Vi har ju satt in ett FET, för första gången nu. Insåg idag att jag tagit 3 Lutinus istället för 2 som jag har fått skrivit på lappen. Men innan när vi försökt tidigare med ett vanligt ET ÄR JAG SÄKER PÅ ATT MAM BLEV OMBEDD TILL ATT TA 3 som jag gjort nu av misstag då jag slarvat med att läsa allt. Tror ni de är okej?

Jag har aldrig tagit lutinus utan crinone. Min läkare sa att jag skulle ta några extra dagar. "Tar man extra så skadar det inte". Så du kan nog vara lugn :) Många tar ju tre lutinus. Ta det lugnt, kram
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-12 20:25:06 följande:

En fråga till er tjejer då jag inte hittar mitt protokoll från första och enda gången vi gjorde det korta protokollet,från vilken dag tog ni orgalutran? Hon var lite stressad och tänkte hon glömt det? Finns inte med de första 8 dagarna?

Jag började på dag sju sist. Började med gonal-f först på dag 3 iofs. Jag hade ringt och kollat. När har du ultraljud?
  • Popetot
    Zaza skrev 2017-03-13 13:02:49 följande:

Vad skönt att du fick svar, jag började också på min 5e dag.

Jag funderar på om jag ska göra gravtest imorgon igen. Vi gjorde ju FET förra måndagen, för en vecka sen exakt. Tror dock inte jag är gravid. Har inga symptomer alls. Allt känns normalt. Är så ledsen.

Tycker också att du ska vänta lite till :) Jag var också ledsen och uppgiven de sista dagarna innan test och det löste ju sig.
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-13 21:33:07 följande:

Hej alla! Det har varit lite tyst från mig här inne men jag är får bara och väntar på att få veta om vi får något till frysen eller inte. Hade ägguttag 5 dagar sedan och pga risk för överstimulering fick vi inte sätta in något färskt.

De fick ut 13 ägg totalt - 1 var inte moget och 6 av dem var så kallade tomma zooner - tänk ägg utan arvsmassa. Det betyder att vi hade 6 bra ägg kvar - av dem blev 4st befruktade.. och de odlas nu vidare. Jag har haft en hemsk helg - varit säker på att alla hade dött. Kliniken skulle ringa oss tisdag (dag 6) men jag stod inte ut. Jag ringde idag och pratade med en sköterska som inte kunde säga så mycket mer än att de fyra fortfarande är kvar i värmeskåpet på labbet. Även om vi inte vet så mycket egentligen så var det en lättnad i sig att veta att de iaf fanns kvar. Det finns en chans till att få något ur detta första ivf försök. Håller tummarna - vill bara veta nu känner jag..

Usch, vilken ångest att gå och vänta! Men det verkar ju lovande i alla fall. Försök nu ta hand om dig själv och glr dig redo för FET. Kram
Svar på tråden IVF februari 2017