• CarolineJL

IVF februari 2017

Inuti bubblan skrev 2017-02-08 16:44:25 följande:

Inte lätt att alltid vara positiv :( Håller tummarna för dig! Kram

Nej det pendlar så himla mycket i denna process. Men när vi sitter där med våra små bebisar kommer allt detta vara som bortblåst! Lycka till du också! Kram
  • CarolineJL
    Nube skrev 2017-02-08 20:47:16 följande:

Förstår dina känslor, det är ju omöjligt att veta om embryon klarar sig men tänk att du har ändå kommit så lång att du har fått ett embryo! Många som aldrig ens kommer dit, därifrån har du ju bra chanser! Men förstår att det känns hopplöst. Håller tummarna för dig och alla andra som ruvar!

Tack för stöd och uppmuntrande ord! Ja jag har insett att vi trots allt haft tur, så tråkigt att läsa hur lång vägen är för vissa men samtidigt har man ingen aning om hur lång ens egna väg kommer vara så det känns svårt att vara så hoppfull redan. Men nån dag kommer det där jävla plusset, det har jag bestämt!! :)
  • CarolineJL
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 07:51:43 följande:

God morgon tjejer!

Idag hoppas jag på ett samtal om att vi ska in för insättning! Igår mådde jag mycket bättre, inte ont, men sååå trött.

Ska jobba ikväll så jag hoppas att jag hinner dit. Ska in 1340, behöver veta asap OM vi ska dit, så jag kan säga till på fritids att sonen blir kvar lite längre idag =)

Mycket som ska klaffa ????

Ha en fin dag!

Lycka till!
  • CarolineJL
    Inuti bubblan skrev 2017-02-09 17:34:22 följande:

Välkommen! Oj, det låter tufft... 5 %. Håller alla tummar för er!

Bra att det känns bra på den privata kliniken - men väldigt tråkigt att det inte var bra på Uppsala :( Jag har tittat en del på privata. Bor i Göteborg och finns två privata här, en lite billigare än den andra. Vi ska göra vårt 3 försök nu - så börjar tittat och spara inför privat. Känns inte omöjligt att det blir så....

Men alltid tyckt att de varit bra på Sahlgrenska - förutom någon enstak gång i telefon. Sen är det alla väntetider också... inte så kul! Men bemötande från alla har alltid varit bra. Barnmorskan har till och med ringt upp dagen efter jobbiga besked bara för att kolla hur de är med oss.

Hade ni svårt att välja privat klink? Tycker de är så svårt att veta vilken man ska välja?

Vi valde Nordic IVF Center för vi orkade inte vänta i kön till Sahlgrenska. Har betalat två försök där och misslyckas dom får vi gå till Sahlgrenska, känns som en skön "back up". Jag har verkligen bara bra saker att säga om Nordic ivf center! Snabbt att få tid, proffsigt, mycket stort kunnande, underbar personal, fina lokaler, en bra stämning där på något sätt. Även om detta är så jobbigt känns det alltid tryggt och bra att komma dit. Lycka till i ditt val! Kram!
  • CarolineJL
    Inuti bubblan skrev 2017-02-09 17:55:14 följande:

Tack för dit svar! Alltid skönt att få en åsikt ifrån någon som faktiskt varit där. Kollat på alla deras filmer och "gått igenom lokalerna" på nätet - ser fint ut, inte som på SU ;) hoppas de går bra för er och att ni slipper använda eran back up. Jag hoppas att vi aldrig kommer behöva välja, men vågar inte tro på att de inte blir så...

Vågar inte heller tro. På RD 6 idag och tiden går så långsamt. Fick idag veta att en god vän fött barn inatt och samtidigt som detta skickade en annan vän bild från sitt ultraljud. Dessa två sms, i kombination med att jag tänkt att "idag kanske det fäster", gjorde att jag började storgråta på bussen hem från jobbet. Det bara bubblade över. Känner mig så missunnsam, men när är det min tur - vår tur? Jag och min sambo är världens bästa och skulle bli så himla bra föräldrar. Gud förlåt vad deppig jag är! Hamnat i en sån period. Kämpa på allihopa, kram kram
  • CarolineJL
    Millilo skrev 2017-02-09 19:16:30 följande:

Känner igen det så väl! En vän berättade att hon blivit gravid trots att de inte ens pratat om att få barn än, då blev det svart i mig. Nu är det ganska många av mina vänner som vet att jag haft svårt att bli gravid och då har det nästan blivit att de skämts för att berätta att de återigen blivit gravida, så vill jag ju inte heller att det ska vara. Men det är verkligen allt som väcks inom mig när de berättar, glädje, djupaste sorg, svartsjuka, längtan...

Ja den är nästan värst tycker jag - de vänner som knappt vill och så bara "händer det". I princip alla mina vänner som vill bli gravida har blivit det nu, och ingen har haft svårt. Då är jag ändå bara 25 så känns som mina vänner är relativt tidiga?

Men detta handlar ju inte om värde eller prestation, att vi är mindre lyckade än de som är gravida. Det handlar bara om tur. Så glad att ivf finns och att vi bor i Sverige, att man forskat så mkt, alla framsteg som gjorts som vi alla här få vara en del av. Hur går det för er? "Ruvar" du också?
  • CarolineJL
    Inuti bubblan skrev 2017-02-09 18:38:13 följande:

Åh, känner igen det där! För många såna besked på en gång är alltid tufft! Jag brukar ändå kunna känna lite glädje för deras skull - påverkar ju inte våran situation på nått sätt. Men min sambo tycker de är jättejobbigt. Han vill inte att jag pratar så mycket om vänners barn och visar bilder från instagram, medans jag inte kan få nog! Men de har hänt när bekanta gått ut med ultraljudsbilder i sociala medier på samma dag så de har blivit lite för mycket... lite orättvist är det allt, när blir de våran tur? Massa styrkekramar till dig!

Helt sant att andras lycka inte förändrar vår situation, klokt tänkt. Jag brukar också bli glad men ofta tar de avundsjuka känslorna över. Men fler bebisar är ju alltid bra ändå :) Lycka till och kram!
  • CarolineJL
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Så tråkigt för er - ta hand om varandra och så hoppas vi på nästa försök!
  • CarolineJL
    Millilo skrev 2017-02-10 14:03:33 följande:

Jag ringde kliniken idag för att höra hur det gått nu när de långtidsodlar. Sköterskan sa att de inte kollat idag (dag 2). Det stämmer förstås inte, de måste ju kolla varje arbetsdag, hur skulle de annars veta om det såg dåligt ut så att de ville sätta tillbaka dag 2 istället för dag 5. Gissar att sköterskorna helt enkelt inte vet vad de gör på lab. Frustrerande att inte få veta något men får hålla mig i skinnet till återföring på måndag. 

De hade tydligen gjort ICSI på alla trots att det är kvinnlig faktor och att de sagt att de bara ville göra det på hälften. Nåväl, det gav ju väldigt bra resultat iaf, mycket bättre än jag vågat drömma om.

Tror det kommer gå super! Hoppas allt känns bra på måndag - sen är det bara ruva, ruva, ruva! :)
  • CarolineJL
    Fru Justitia skrev 2017-02-13 22:49:34 följande:

Jag tycker det är så fruktansvärt att hantera den här eviga väntan....

Pendlar framgick tillbaka mellan hopp och förtvivlan. Vet att jag nog inte är ensam, men blir galen på mig själv.

Ena stunden tänker jag att det är bra att jag är trött och har fått lite blemmor. Lite hård i magen och illamående vid ansträngning.

Andra stunden tänker jag att det likaväl kan vero på mensen och utmattning pga allt man utsätter sig för....

Har ingen "morning sickness" alltså.

Det enda positiva är att jag inte blöder än, men vet ju att Lutinus skjuter upp mensen....

FEM dagar kvar nu till TD!

Blir galen!!! HOPPAS och LÄNGTAR så MYCKET men tvivlar likaså...

Giv mig styrka!! Måtte det gå denna gången. Amen.

Känner igen mig! Jag är på RD 11 idag och tänkte testa i helgen nån dag. Försöker inte tänka på det - jag tänker att det varit så många månader man hoppats och så fått mens, denna månad kanske är likadan - men kanske inte. Låtsas typ att allt vi gjort på kliniken bara varit en dröm. Läkaren sa till mig att absolut inget jag känner nu har med graviditet att göra - alla symtom man får av lutinus är samma som en graviditet. Jag har knappt några symtom alls och är orolig för det - men å andra sidan är det sjukt tidigt så ovanligt att faktiskt känna något redan. Slappna av och försök att inte tänka på det! Jobba mycket, umgås med vänner, ha myskvällar, hitta på saker efter jobbet, träna, baka, ja allt som lägger fokus på nåt annat.. Håller tummarna för dig på testdagen! ?
Svar på tråden IVF februari 2017