• CarolineJL

IVF februari 2017

Jag kan inte fatta att detta är sant - känns som jag ljuger och att detta inte kan hända oss. Men idag fick vi besked att vårt enda ägg som befruktades blev det ägget vi väntat på - jag är gravid! Längtar efter måndag då jag kan ringa kliniken och berätta. All denna längtan och väntan.. nu hoppas jag verkligen allt ska gå bra för oss och alla ni som kämpar ???

• CarolineJL
    Popetot skrev 2017-02-18 12:20:09 följande:

Ååååh fantastiskt! Grattis!!!!

Tack snälla!
  • CarolineJL
    pigan86 skrev 2017-02-18 12:20:12 följande:

Grattis <3

Gud vad roligt att höra, ha en fin helg och mys på riktigt :)

Tack snälla du! Känns helt overkligt!
  • CarolineJL
    Busfrö10 skrev 2017-02-18 21:22:30 följande:

Men åh! Fantastiska nyheter! Stort grattis!!!!!

Visst är det! Känns som att jag kommer vakna imorgon och allt är en dröm. Nu hoppas vi allt ska gå bra - åter igen denna väntan Tack för grattis!
  • CarolineJL
    Akira Öken skrev 2017-02-18 21:54:57 följande:

Stort grattis till er! 

Ger hopp till oss andra också. :)

Tack snälla! Det finns hopp! <3
  • CarolineJL
    Busfrö10 skrev 2017-02-19 13:01:30 följande:

Är idag på rd7 med en blastocyst. Gjorde ett tjuvtest imorse...så klart negativt....VARFÖR skulle jag göra det nu!?

Har testdag om en vecka. Min mens ska väl komma på tisdag om den kommer... vet inte vad jag ska tro. Har haft samma känningar som innan mens alla andra gånger. Blä.

Och så det här med min bästis, gissar att den stressen påverkar kroppen på ett negativt sätt. Skit också. Har verkligen försökt att hålla kroppen lugn, men det går ju liksom inte. Fortsätter att hålla tummarna för min bästis och så krypet förstås!

Ta det lugnt! Det är på tok för tidigt för hcg att visas. Ha is i magen. Försök distrahera tankarna även fast det är svårt. Säg till din partner att han får passa på dig så att du inte testar igen förrän det faktiskt är dags.

Jag hade inga symtom alls men mådde precis som innan mensen, en del mensvärk och flytningar. Testade två dagar innan testdag och då var det svaaaagt plus sen senare samma dag negativt. Två dagar senare plus. Det finns hopp - andas och håll tummarna! <3
  • CarolineJL
    Busfrö10 skrev 2017-02-19 21:39:41 följande:

Tack snälla ni för pepp!!

jag vet att det är lite för tidigt, men ni vet att man kanske målar fan på väggen. Men INGA mer tester innan testdagen, jag LOVAR =)

Nu ska jag bara försöka att ta hand om mig. Är ju mest fokuserad på min bästis så klart, men vet att hon vill ju så klart att jag ska tänka på lilla krypet också <3

Ja det hjälper ingen att oroa sig <3 håller tummarna för lilla embryot och din bästis! Allt kommer bli bra tids nog!
  • CarolineJL

Hej alla! Jag var med i tråden i början, plussade för två veckor sedan och var så himla lycklig. Igår fick vi tyvärr missfall :( en riklig mens kom med en del slem/små klumpar så det var tyvärr missfall. Har ultraljud inbokat 10/3 som vi ändå ska gå på, för att se så allt är borta..

Usch känns så tungt när det väl gick vägen - att bromsas igen. Men nu laddar vi om för ivf nr 2 <3

• CarolineJL
    anina skrev 2017-03-01 00:29:08 följande:

Usch vad jobbigt. Tänker på dig och ber för er. <3

Tack snälla fina du <3
  • CarolineJL
    gammelpysen skrev 2017-02-28 22:17:48 följande:

Beklagar sorgen! Jag förstår att det måste vara hemskt, inte minst med tanke på hur vi kämpar. Ta hand om dig.

Ja det känns jättetråkigt. "Tur" att det var så tidigt. Tack för fina ord <3
  • CarolineJL
    Jessa01 skrev 2017-02-28 20:18:18 följande:

<3 Så tråkigt att höra! Pepp till dig och din man!!! <3

Tack snälla du <3
Svar på tråden IVF februari 2017