Busfrö10 skrev 2017-02-01 21:44:53 följande:
Jag vet inte vad jag ska svara på hur min sambo tänker... vi har ju en son tillsammans redan. Jag har nog tänkt att det är jag som längtar mest. Men idag när vi pratade om en utlandsresa vi ska göra, sa han att vi kanske inte kan åka i höst ???? Så jag tror att han hoppas mer än han ger sken av. Självklart vill han också ha en till, men har inte hört så mycket från honom om det. Måste fråga faktiskt!
Vet inte vad det är för skillnad på Gonal och puregon. Men jag har feberkänsla och lite ont i kroppen . Och huvudvärk. Så jag antar att det är lite biverkningar.
Har tagit sprutor i 8 dagar nu, börjar bli lite less... det går bra, men det spänner en hel del i magen efteråt. Och så när puregonet inte räcker i den första dosen, utan man måste ta en TILL och skarva... blä... de där nålsticken alltså... jobbiga. Men det går ju bra! Positiva tankar ????
Kanske generellt är så att vi kvinnor behöver utrymme att prata om saker oftare än vad karlar behöver? Är väl i stortsett bara kvinnor i sånahär forum exempelvis? :)
Har ibland känt mig väldigt ensam, mkt därför jag hamnade här på FL och att träffa andra som går igenom samma saker som man själv gör.
Känner också så febrig och lite hängig, men de är väl alla hormoner som studsar runt i kroppen. Sprutorna är inte alls roliga, usch och fy. Imorgon startar jag med orgalutran så blir två sprutor varje kväll då. Jag är redan less på sprutorna och har endast hållit på i 4 dagar. Men som du säger "positiva tankar" och som tur är så är de inte för hela livet vi måste hålla på att sticka oss :)