• Popetot

IVF februari 2017

Drar igång en februaritråd. Har blivit nekad start mina två senaste mens så är garanterad start nästa vecka.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Har gjort två icsi förra året (manlig faktor). Aldrig fått något till frysen. Detta blir vår sista ivf då det tar så oerhört hårt på oss mentalt.

Någon mer som startar i februari som jag kan stöta och nöta och utbyta tankar med?

• Svar på tråden IVF februari 2017
  • KajsaStina123
    Cakh skrev 2017-04-05 16:59:32 följande:

Jag fick en liten blodblandat flytning på ruvardag 10. Blev inget mer och plussade sedan på min testdag. Håller tummarna att det är likadant för dig

Kramen

Ok, vad härligt för dig. Ja det är bara att

vänta ut tiden och hoppas på det bästa....:-/...
  • KajsaStina123
    minaimaginärabarn skrev 2017-04-05 17:50:23 följande:

Lutinuset var något missfärgat på BIM-dagen men sen var lutinuset vitt igen och jag plussade starkt tre dagar senare (testade inte heller tidigare). Hoppas det går bra för dig!

Tack för infon, håller tummarna nu. Är fruktansvärt att vänta och tro det värsta...Grattis till ditt plus!
  • Blomsterursnö
    KajsaStina123 skrev 2017-04-05 16:10:45 följande:

Det låter ju lite som oss då , har testdag på måndag...men nu är jag så nervös att mensen är på väg. Fick en liten blödning idag:-/..... all denna väntan o nervositet gör en knäpp.... usch jag vill bara så gärna att allt ska gå bra.

Lycka till med era 2 blastocyster !

Hej!

Det kan lika gärna varig en nidblödning. Behöver inte alls vara kört. Var det bra kvalité på dina 2 som du fick tillbaka?

Själv är det mest det jag är orolig över och som ger mig lite negativ inställning. Hade fragment på samtliga embryon, inklusive de två blastocyster jag fick tillbaka. Resten stannade upp i delning och utvecklades inte mer.

Har kontaktat embryologen men får väldigt korta svar, känner mig typ dumförklarad. Det är inte så självklart att veta vad der innebär.

Det är just ovissheten som gör att man blir orolig.

Lycka till nu!!!! Hoppas det går vägen för oss båda
  • Tösen88
    Längtan1988 skrev 2017-04-04 06:49:20 följande:

Där försvann mitt. Mens och fruktansvärt ont :(

:( Åh nej. Beklagar :(:(
  • KajsaStina123
    Blomsterursnö skrev 2017-04-05 22:52:06 följande:

Hej!

Det kan lika gärna varig en nidblödning. Behöver inte alls vara kört. Var det bra kvalité på dina 2 som du fick tillbaka?

Själv är det mest det jag är orolig över och som ger mig lite negativ inställning. Hade fragment på samtliga embryon, inklusive de två blastocyster jag fick tillbaka. Resten stannade upp i delning och utvecklades inte mer.

Har kontaktat embryologen men får väldigt korta svar, känner mig typ dumförklarad. Det är inte så självklart att veta vad der innebär.

Det är just ovissheten som gör att man blir orolig.

Lycka till nu!!!! Hoppas det går vägen för oss båda

Det har gått bra än så länge, plussade imorse. Och blödningen avtog. Det ena var jättefint och det andra lite mindre och inte fullt lika utvecklat. Förstår din oro, men du måste ju få fråga när du har funderingar. Det är ju ganska stort för oss detta, med många känslor inblandade.

Håller tummarna att det går bra för oss båda!!
  • KajsaStina123
    Jessa01 skrev 2017-04-05 15:38:16 följande:

Någon som har sprayat med Synarela?

Jag förväntade mig lite huvudvärk (och har känt av det direkt efter spray).

Men idag vill jag bara gå och lägga mig- det är riktigt grymt!

Någon annan som känt liknande?

Hej,

När jag tog Synarela så fick jag lite ont i huvudet i samband m sprayningen, blev trött och på slutet var jag rätt avtrubbad till det mesta. Orkade inte ta tag i saker och var mest arg och irriterad. ..:-/....så det var skönt att få sluta med det och få tillbaka de kvinnliga hormonerna igen via sprutorna . Men verkar som alla reagerar olika på sprayen. Lycka till och hoppas det går bra.

.
  • Längtan1988
    Längtan1988 skrev 2017-04-05 09:24:19 följande:

Härligt med 5 st i frysen!!

Vad är egentligen bäst att göra, stimulerad eller Ostimulerad? Jag har gjort ett FET i ostimulerad. Misslyckades så ska börjar jaga ägglossning nästa vecka igen för att göra en ostimulerad till. Dom har aldrig pratat om stimulerad för oss.

Är de någon som gjort ostimulerad och tagit Lutinus ändå? Jag ville göra de för de kan väl inte skada bara hjälpa på traven!?! Vill bara att ägget ska stanna!!

Hej!

Jag undrar detsamma!! Vi har ett misslyckat FET i ostimulerad. Ska leta ägglossning nu igen och göra FET igen i ostimuletad. Vill också ta Lutinus!! Dom sa på RMC att man inte behövde de men jag vill. Vill göra allt för att de ska fästa!!!
  • Längtan1988
    Längtan1988 skrev 2017-04-11 14:03:03 följande:

Hej!

Jag undrar detsamma!! Vi har ett misslyckat FET i ostimulerad. Ska leta ägglossning nu igen och göra FET igen i ostimuletad. Vill också ta Lutinus!! Dom sa på RMC att man inte behövde de men jag vill. Vill göra allt för att de ska fästa!!!

Haha upptäckte att jag svarade på fel!! Sorry. Dessa IVFer gör en helt snurrig ;)
  • Jessa01
    KajsaStina123 skrev 2017-04-10 14:47:13 följande:
    Hej,

När jag tog Synarela så fick jag lite ont i huvudet i samband m sprayningen, blev trött och på slutet var jag rätt avtrubbad till det mesta. Orkade inte ta tag i saker och var mest arg och irriterad. ..:-/....så det var skönt att få sluta med det och få tillbaka de kvinnliga hormonerna igen via sprutorna . Men verkar som alla reagerar olika på sprayen. Lycka till och hoppas det går bra.

.
    Då är jag inte helt onormal då ;)
    Idag blev mannen dock trött på mig eftersom jag under ett telefonsamtal berättade samma historia två gånger. Jag är liksom helt off och glömmer saker :O
    Tur att få börja med sprutorna imorgon!!!
  • KajsaStina123
    Jessa01 skrev 2017-04-11 20:52:04 följande:

Då är jag inte helt onormal då ;)

Idag blev mannen dock trött på mig eftersom jag under ett telefonsamtal berättade samma historia två gånger. Jag är liksom helt off och glömmer saker :O

Tur att få börja med sprutorna imorgon!!!

Fullkommligt normalt !! Skönt du får börja m sprutor imorgon
  • ivfbullen

Hej alla! 
    Såg någon hade frågat gällande stimulerat verses ostimulerad FET. Jag gillar mest stimulerad FET men det är kanske för att jag har PCOS och sist så fastnade då jag fick lite hjälp på traven. Så av naturliga skäl är jag inte förtjust i ostimulerad FET, har heller aldrig hört någon bli gravid efter det.
    Men och andra sidan surfar jag just mycket på PCOS bloggar.

• cino80

Igår fick vi äntligen en blastocyst insatt efter en lång väntan sedan stimuleringen i dec. Däremot hade vi inte förväntat oss en sådan pärs vid insättningen. Efter tre försök av olika personer så lyckades det till slut. Man hann tänka en hel del under den tiden vill jag lova.

Nu blir det fortsatt väntan...

Någon mer som väntar på testdag?

• alade
    ivfbullen skrev 2017-04-14 14:43:57 följande:

Hej alla! 

Såg någon hade frågat gällande stimulerat verses ostimulerad FET. Jag gillar mest stimulerad FET men det är kanske för att jag har PCOS och sist så fastnade då jag fick lite hjälp på traven. Så av naturliga skäl är jag inte förtjust i ostimulerad FET, har heller aldrig hört någon bli gravid efter det.

Men och andra sidan surfar jag just mycket på PCOS bloggar.

Jag känner två par som fått barn efter ostimulerad FET, så de finns där ute!
  • Akira Öken
    Jessa01 skrev 2017-04-05 15:38:16 följande:

Någon som har sprayat med Synarela?

Jag förväntade mig lite huvudvärk (och har känt av det direkt efter spray).

Men idag vill jag bara gå och lägga mig- det är riktigt grymt!

Någon annan som känt liknande?

Jag mådde väldigt dåligt av synarela. Hoppas att det blir bättre för dig!
  • Jessa01
    Akira Öken skrev 2017-04-15 21:54:36 följande:

Jag mådde väldigt dåligt av synarela. Hoppas att det blir bättre för dig!

Har sprutat i fyra dagar och ff huvudvärk :( Detta kommer att bli en låååång process det här!
Svar på tråden IVF februari 2017