• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • LitenBlomma
    Euphoria85 skrev 2017-10-22 10:12:55 följande:

Haha så var det för oss också, vi rotade runt efter saker själv.

Vi såg bara skymt av BM och undersköterska när de kom in med fika, mätte och vägde Lova och lunch till mig.

Jo och sen när vi skulle hem.

Samma här. Min mamma var med och maken var hemma med de andra barnen. Hon är undersköterska och fixade det mesta åt mig. Vi hittade det vi behövde ute i garderoberna i korridoren. Det var fullt upp på FL så vi ville inte störa för mycket. Hon bytte "blöjan" när vattnet rann ut på golvet vid värkarna. Höll mitt ben och hjälpte Bm när jag krystade. Den undersköterska som var med stod bara vid sidan av och frågade tillslut om hon kunde hjälpa till med nåt
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • BFoktober2017

Så hemskt att det är så, man vill ju ha all hjälp man kan få, även om det är småsaker..

när jag fick mitt första barn, va vi kvar på förlossningen över natten.. men det kändes ändå som man var lite bortglömd. Det var inte många dom kom och tittade till en.

Nu när väl ungen kommer ut så får man väl säga till att man ska åka hem, för man får ju vänta ganska länge på läkaren som ska ge klartecken.

Men vem vet kanske inte alls bli så denna gång

Inga känningar iaf här inte..

• Eilahtan89

Inga känningar här heller :/ :) BF imorgon och erbjuden hinnsvepning på fredag om fröken inte behagar komma dessförinnan och hoppas på att det i så fall kan göra sitt till. Gubben är mer "äh hon har ju vart där inne så länge så några dagar till gör väl inget" .. ah nej... man vill bara se henne och ha en liten chans till att komma runt i sängen utan att göra ett projekt av det haha :)

• Swinka

Stort grattis till alla nya bebisar!

Vår son kom 16oktober till oss. Vi stannade på bb 3 nätter men blev erbjudna mer.

Kejsarsnittet var bland det läskigaste jag gjort men så fantastiskt att äntligen ha honom här.

Och bli av med alla gravidkrämpor!

Vi vaknade 04 för att göra oss i ordning och var i södertäöje 06.00. Fick byta om och ligga i ett rum ett par timmar. Hann bryta ihop av rädsla några ggr.

Barnmorska och undersköterksa kom in och pratade lite innan och de var såååå fantastiska och lugnande. Framförallt undersköterskan var så bra stöd när jag var som räddast.

Jag rullades in i operationssalen som var supermodern och fräsch.

Det spelades typ Spa.musik och fanns flera skärmar på väggarna med bildspel på vackra vyer osv. Blev lite bizzart att ha nån sorts spa känsla samtidgt som ma skulle opereras.

Ryggbedövningen gjorde knappt ont tack o lov och uskan höll mib hand hårt och pratade lugnande med mig. Narkosläkaren Sprutade in något extremt lugnande för jag blev så flummig!

Läkaren som opererade såg ut att knappt få komma in på krogen haha men hon var superduktig och när vi fick honom så fick jag någon antidot mot lugnande och blev helt klar igen. Glömde bort resten av operationen när jag fick se min son.

Låg på uppvak någon timme och sen på BB där vi blev väl omhändertagna.

Nu är vi äntligen hemma igen och försöker vänja oss vid vårt nya liv. Så himla mysigt med bebis!

Lyck till ni som är kvar!

• Linnnn
    Göteburgare skrev 2017-10-22 09:31:55 följande:

Min pojk blev född den 18e!

Var nån som undrade vem i gruppen som skulle föda härnäst, pax sa jag och värkarna kom som en paket på posten några timmar senare. Var en ganska dramatisk förlossning så återkommer med berättelse när oktober är lite närmare sitt slut.

Grattis till sonen!
  • erijon
    Swinka skrev 2017-10-22 14:29:05 följande:

Stort grattis till alla nya bebisar!

Vår son kom 16oktober till oss. Vi stannade på bb 3 nätter men blev erbjudna mer.

Kejsarsnittet var bland det läskigaste jag gjort men så fantastiskt att äntligen ha honom här.

Och bli av med alla gravidkrämpor!

Vi vaknade 04 för att göra oss i ordning och var i södertäöje 06.00. Fick byta om och ligga i ett rum ett par timmar. Hann bryta ihop av rädsla några ggr.

Barnmorska och undersköterksa kom in och pratade lite innan och de var såååå fantastiska och lugnande. Framförallt undersköterskan var så bra stöd när jag var som räddast.

Jag rullades in i operationssalen som var supermodern och fräsch.

Det spelades typ Spa.musik och fanns flera skärmar på väggarna med bildspel på vackra vyer osv. Blev lite bizzart att ha nån sorts spa känsla samtidgt som ma skulle opereras.

Ryggbedövningen gjorde knappt ont tack o lov och uskan höll mib hand hårt och pratade lugnande med mig. Narkosläkaren Sprutade in något extremt lugnande för jag blev så flummig!

Läkaren som opererade såg ut att knappt få komma in på krogen haha men hon var superduktig och när vi fick honom så fick jag någon antidot mot lugnande och blev helt klar igen. Glömde bort resten av operationen när jag fick se min son.

Låg på uppvak någon timme och sen på BB där vi blev väl omhändertagna.

Nu är vi äntligen hemma igen och försöker vänja oss vid vårt nya liv. Så himla mysigt med bebis!

Lyck till ni som är kvar!

Jag som också snittades vill veta hur du upplevde smärtan osv(hur du kunde/kan föra dig efter )? Hur snabbt var du uppe på benen?

Jag snittades 26 september men har fortfarande ont ibland.

Åkte dessvärre på en infektion efter typ En vecka.

Grattis till bebis!!!
  • FiaW

Vad heter tråden du startat med oktober-bebissnack LitenBlomma?

Hoppas alla har en fin söndagkväll! :)

• Lillafindus

Nu är vår lilla flicka ( som fått namnet Wilma ) 4 dagar imorgon, vi kom hem igår, allt har gått bra. Idag har jag börjat känna av baby blues, gråter lyckotårar ena sekunden och kort efter är jag ledsen eller arg för något.

Jag är fortfarande i chock över att förlossningen gick så fort, och att det drog igång från 0-100 på loppet av 10 minuter från det att vattnet gick, känns galet att vi bara för några dagar sedan satt och pratade om hur mycket vi längtade och att det kändes som att vänta på jultomten, och nu är hon här, vår älskade Wilma <3

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017