Swinka skrev 2017-10-22 14:29:05 följande:
Stort grattis till alla nya bebisar!
Vår son kom 16oktober till oss. Vi stannade på bb 3 nätter men blev erbjudna mer.
Kejsarsnittet var bland det läskigaste jag gjort men så fantastiskt att äntligen ha honom här.
Och bli av med alla gravidkrämpor!
Vi vaknade 04 för att göra oss i ordning och var i södertäöje 06.00. Fick byta om och ligga i ett rum ett par timmar. Hann bryta ihop av rädsla några ggr.
Barnmorska och undersköterksa kom in och pratade lite innan och de var såååå fantastiska och lugnande. Framförallt undersköterskan var så bra stöd när jag var som räddast.
Jag rullades in i operationssalen som var supermodern och fräsch.
Det spelades typ Spa.musik och fanns flera skärmar på väggarna med bildspel på vackra vyer osv. Blev lite bizzart att ha nån sorts spa känsla samtidgt som ma skulle opereras.
Ryggbedövningen gjorde knappt ont tack o lov och uskan höll mib hand hårt och pratade lugnande med mig. Narkosläkaren Sprutade in något extremt lugnande för jag blev så flummig!
Läkaren som opererade såg ut att knappt få komma in på krogen haha men hon var superduktig och när vi fick honom så fick jag någon antidot mot lugnande och blev helt klar igen. Glömde bort resten av operationen när jag fick se min son.
Låg på uppvak någon timme och sen på BB där vi blev väl omhändertagna.
Nu är vi äntligen hemma igen och försöker vänja oss vid vårt nya liv. Så himla mysigt med bebis!
Lyck till ni som är kvar!
Jag som också snittades vill veta hur du upplevde smärtan osv(hur du kunde/kan föra dig efter )? Hur snabbt var du uppe på benen?
Jag snittades 26 september men har fortfarande ont ibland.
Åkte dessvärre på en infektion efter typ En vecka.
Grattis till bebis!!!