• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Morkulla

Är i vecka 9+1 idag och mår illa på morgonen, är det nån mer än mig som inte pallar med kyckling eller kött?

Har nog en liten vegetarian i magen :D

• FiaW

Vi berättade tidigt för föräldrar och de två allra närmsta vännerna, sen har vi berättat lite och lite. Chefen fick veta igår.

Efter 12+0, om KUB är bra, kommer vi berätta för de flesta andra.

Jag är i vecka 11 (10+2) och är orolig för att i princip alla symptom har försvunnit. Mår inte illa längre, kissar inte massor längre och magen är inte alls lika svullen.

Jag är tröttare på kvällarna än vanligt och brösten ömmar lite grann men jag blir ju orolig att den lille inte ska leva längre när jag inte känner nåt alls.

KUB den 6/4 kommer att bli jobbigt men skönt att få veta hur det står till.

Nån mer som upplevt att i princip alla symptom försvunnit?

Jag har också åkt på nån halsinfektion och hoppas verkligen inte jag ska behöva äta penicillin. Men immunförsvaret är väl lite utslaget när man är gravid..

• DearFox
    FiaW skrev 2017-03-22 23:47:24 följande:

Vi berättade tidigt för föräldrar och de två allra närmsta vännerna, sen har vi berättat lite och lite. Chefen fick veta igår.

Efter 12+0, om KUB är bra, kommer vi berätta för de flesta andra.

Jag är i vecka 11 (10+2) och är orolig för att i princip alla symptom har försvunnit. Mår inte illa längre, kissar inte massor längre och magen är inte alls lika svullen.

Jag är tröttare på kvällarna än vanligt och brösten ömmar lite grann men jag blir ju orolig att den lille inte ska leva längre när jag inte känner nåt alls.

KUB den 6/4 kommer att bli jobbigt men skönt att få veta hur det står till.

Nån mer som upplevt att i princip alla symptom försvunnit?

Jag har också åkt på nån halsinfektion och hoppas verkligen inte jag ska behöva äta penicillin. Men immunförsvaret är väl lite utslaget när man är gravid..

Jag är vecka 12 (11+6) och har gått nästan symptomfri i 2 veckor xD mår bara lite illa ibland och ska på kubtestet om en vecka :) spökveckorna brukar ju komma där runt så är inte allt för orolig ^^
  • FiaW
    DearFox skrev 2017-03-23 06:48:27 följande:

Jag är vecka 12 (11+6) och har gått nästan symptomfri i 2 veckor xD mår bara lite illa ibland och ska på kubtestet om en vecka :) spökveckorna brukar ju komma där runt så är inte allt för orolig ^^

Nej, det är väl ingen idé att oroa sig för mycket. Allt kan ju ändå va bra :)

Mina symptom började minska redan vid 8+0, vilket känns tidigt, men vi gjorde ett tidigt VUL 8+1 och då såg i alla fall allt bra ut.

Jag vet att jag är mästare på att oroa mig så jag ska försöka njuta istället.

Spännande att du har KUB snart :)
  • lisohl
    FiaW skrev 2017-03-23 08:30:10 följande:
    Nej, det är väl ingen idé att oroa sig för mycket. Allt kan ju ändå va bra :)

Mina symptom började minska redan vid 8+0, vilket känns tidigt, men vi gjorde ett tidigt VUL 8+1 och då såg i alla fall allt bra ut.

Jag vet att jag är mästare på att oroa mig så jag ska försöka njuta istället.

Spännande att du har KUB snart :)
    En gravidapp som jag har informerade mig när jag gick in i v 8 att det är vanligt att symtomen minskar då för ungefär i den veckan tar moderkakan över mer och mer av hormonproduktionen. :)
  • FiaW
    lisohl skrev 2017-03-23 08:50:36 följande:

En gravidapp som jag har informerade mig när jag gick in i v 8 att det är vanligt att symtomen minskar då för ungefär i den veckan tar moderkakan över mer och mer av hormonproduktionen. :)

Tack! :)
  • Ejin

Jag skulle visst aldrig ropat hej när de gäller mitt illamående för efter ett antal dagar av bra mående har de återkommit med full styrka... o då trots lergigan Comp. Får nog gå tillbaka till postafen igen... går in i v 12 nu på måndag så trodde de var över nu...

• Plums24

Imorse såg jag att jag är torr precis på bröstvårtorna, någon mer som känner igen det? Är i mitten på vecka 9 (8+3). 

Har inte haft så mycket symptom utan fått må relativt bra. Någon gång ibland har illamåendet tittat fram som igår till exempel annars har jag haft mycket huvuvärk (har annars hormonmigrän så barnmorskan sa att det kan va pga det). Mina bröst började ömma från dagen efter ÄL fram till för ca en vecka sen. Nu har jag dock växt ut alla mina bhar förutom två och mina bröstvårtor är känsliga när man rör dom.

I övrigt har jag varit väldigt trött och nu även börjat sova dåligt. Också känslig för lukter och har verkligen haft svårt att äta då jag haft noll aptit för det mesta samtidigt som jag är hungrig heeeela tiden. 

Hur mår ni andra? :) 

Enligt min app (ovia pregnancy) är bebisen nu stor som en jordgubbe :)

• Bebisyra1
    Plums24 skrev 2017-03-24 08:11:55 följande:

Imorse såg jag att jag är torr precis på bröstvårtorna, någon mer som känner igen det? Är i mitten på vecka 9 (8+3). 

Har inte haft så mycket symptom utan fått må relativt bra. Någon gång ibland har illamåendet tittat fram som igår till exempel annars har jag haft mycket huvuvärk (har annars hormonmigrän så barnmorskan sa att det kan va pga det). Mina bröst började ömma från dagen efter ÄL fram till för ca en vecka sen. Nu har jag dock växt ut alla mina bhar förutom två och mina bröstvårtor är känsliga när man rör dom.

I övrigt har jag varit väldigt trött och nu även börjat sova dåligt. Också känslig för lukter och har verkligen haft svårt att äta då jag haft noll aptit för det mesta samtidigt som jag är hungrig heeeela tiden. 

Hur mår ni andra? :) 

Enligt min app (ovia pregnancy) är bebisen nu stor som en jordgubbe :)

Jag har också varit lite torr på bröstvårtorna, inte jättemycket men jag har ändå lagt märke till det.:) jag är i vecka 10 (9+6) nu och mina symptom verkar vara väldigt lika dina. Ömma bröst (värst på bröstvårtorna) har jag haft i princip hela tiden sen äl och nu börjar även bröstvårtorna mörkna.

Jag är tröttare än vanligt och har mycket huvudvärk. Illamående har jag inte varit alls mycket bara några fåtal gånger tack och lov :) Dofter känner jag av mer, hungrig jämt känns det som men ändå svårt att få i mig riktigt mat. Frukt äter jag desto mer istället.:)

När har du BF? Har du varit på Mvc än?:)

Stort Grattis till din skatt förresten :D
  • Plums24
    Bebisyra1 skrev 2017-03-24 09:10:00 följande:
    Jag har också varit lite torr på bröstvårtorna, inte jättemycket men jag har ändå lagt märke till det.:) jag är i vecka 10 (9+6) nu och mina symptom verkar vara väldigt lika dina. Ömma bröst (värst på bröstvårtorna) har jag haft i princip hela tiden sen äl och nu börjar även bröstvårtorna mörkna.

Jag är tröttare än vanligt och har mycket huvudvärk. Illamående har jag inte varit alls mycket bara några fåtal gånger tack och lov :) Dofter känner jag av mer, hungrig jämt känns det som men ändå svårt att få i mig riktigt mat. Frukt äter jag desto mer istället.:)

När har du BF? Har du varit på Mvc än?:)

Stort Grattis till din skatt förresten :D

Vad kul att vi har så lika symptom och skönt att man fått slippa ett hemskt illamående! :D

Mina bröst gör inte alls lika ont längre. Dom tar mest plats och det är obekvämt att ligga på vissa sätt men just vänster bröstvårta ömmar om man kommer åt den. Men är tacksam för så ont som jag hade var inte kul haha

Tack detsamma :D det känns så himla häftigt att man bär på en liten där inne! :)

Vi va på MVC i tisdags och allt såg bra ut. Hade lite vita blodkroppar i urinet så fick även lämna prov för urinvägsinfektion i fall att. BM trodde att det bara var pga. flytningar och nu har jag inte hört något så antar att det inte var UVI :D

Jag är beräknad till 31 oktober. Ska man dock tro på när min ÄL va så borde det vara mer kring 28 oktober men får fråga när vi ska på KUB om några veckor :)

När är du beräknad? 

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017