• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • BFoktober2017
    Sarasvarar skrev 2017-03-10 15:24:58 följande:

Jag vill också vara sjukskriven. Klarar inte av att jobba på grund av en kombination av illamående, trötthet, yrsel och utmattning. Men det känns som att det aldrig skulle kunna gå igenom. Jag har dessutom inte ett fysiskt påfrestande jobb. Hur gjorde du för att bli sjukskriven?

Jag kan inte jobba mer, gråter på mina raster för att jag är så otroligt utmattad. Har redan varit hemma en vecka men då sjukanmälde jag mig bara.

Hade sån sjuk tur när jag var där. Just den dagen så va läkaren där ( brukar väl komma kanske 1 gång i veckan eller var fjortonde dag) nä men jag sa till min bm att jag ville ha hjälp med ett sjukintyg för att jag pallar inte att jobba än. Kräks vissa dagar oxå. Så hon smet in till läkaren o så fick jag ett på 1 vecka till.

Men gå annars till VC, överdriv om det skulle behövas.

Fast jag skulle inte palla av att sitta framför en dator tex en hel dag. Jag bara ligger i soffan, äter o gråter en skvätt ibland för jag vill bara bli bättre.

Lycka till.. lider verkligen med dig
  • Mandymanda

Hej!

Någon nämnde en hemlig FB tråd för oss gravida med BF i oktober 2017.. men jag fick inte fatt i tjejen, hur går jag till väga för att komma med i den?

• Ssarapettersson

Hallå alla!

Är beräknad precis i slutet av oktober, är i v. 7 (6+6) och vill gärna vara med och dela erfarenheter :)

Någon som har koll på fb-sidan? Vill gärna vara med där!

• Ejin

Torsdag fredag har jag mått lite bättre på faktiskt. Men idag bakslag igen. Har mått uselt hela dagen. Är så less på att må dåligt nu alltså... går in i v 10 på måndag så hoppas till Gud att de värsta snart är över.

• Pyse

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

• BFoktober2017
    Ejin skrev 2017-03-11 16:16:08 följande:

Torsdag fredag har jag mått lite bättre på faktiskt. Men idag bakslag igen. Har mått uselt hela dagen. Är så less på att må dåligt nu alltså... går in i v 10 på måndag så hoppas till Gud att de värsta snart är över.

Håller med! Usch det är fruktansvärt.. vill bara bli människa igen. Åh du är redan i v 10, har 3-4 veckor dit.

Men har du tagit några prover? Funderar på om jag har någon brist på något.. har lixom värk i kroppen plus illamåendet.. känns som jag är sjuk. Äh fy lider med dig o med mig själv
  • Ejin
    BFoktober2017 skrev 2017-03-11 21:40:05 följande:
    Håller med! Usch det är fruktansvärt.. vill bara bli människa igen. Åh du är redan i v 10, har 3-4 veckor dit.

Men har du tagit några prover? Funderar på om jag har någon brist på något.. har lixom värk i kroppen plus illamåendet.. känns som jag är sjuk. Äh fy lider med dig o med mig själv
    Jag har inte ens varit på inskrivning än så inga prover. Har gjort privat vul bara för att se om de fanns En levande bebis där inne de är de enda. Jag åt ju kallrökt lax i veckan också utan att ha superkoll på de där med listeria, vet inte hur jag tänkte, o nu tänker jag ju dessutom att all känsla av sjukdom man känner snarare är den där listeria infektionen som tar över min kropp.... nä de suger verkligen att må dåligt hela tiden. Man tappar suget att leva typ o vill helst lägga sig under täcket o sova 3 månader
  • Milla86

Hej! Jag plussade idag och är i chock ????. Tredje barnet här. Bf 29/10 tror jag. Går gärna med i FB gruppen????.

• becka1989

Jag mådde skit ifrån v 5-35 med sonen nu är jag inne på v 11 (10+3) och mått skit isortsätt varje dag från v 5 men känns som det blivit bättre och att det är mest av att man missar äta med några minuter sen när man ätit mår jag bra igen så tror mycket har med det att göra. Hoppas verkligen skit en går över snart iallafall :) vill vara normal inte känna mig sjuk ständigt. Tar gärna tröttheten istället för illamående och kräkningar.

Hoppas ni slipper illamående efter v 12 iallafall

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017