• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Malin 845
    Plums24 skrev 2017-03-21 17:25:02 följande:

Hej! Någon mer i vecka 9? 

Vi var på inskrivning idag och har berättat för familjen hittills. Hur gör ni andra?

Jag gick in i vecka 9 idag :). Vi berättade tidigt för våra familjer, för att kunna få stöd ifall det skulle leda till missfall.
    Alla i våra familjer blev superglada och vi blev lugnare av att kunna fråga saker till min mamma, syster och svärmor :)
  • lisohl
    Linnnn skrev 2017-03-21 17:13:24 följande:

När berättar ni?

Om jag kunde välja hade jag bara berättat om graviditeten för närmaste familjen innan kub, men eftersom jag är sjukskriven vet nu både arbetskamrater och de andra barnens lärare och kompisar vad som är på gång... När kommer ni/har ni berättat?

Vi berättade för min familj helgen som var, det var slutet av v 8. Kommer berätta för fler eftersom nu.

Gick in i v 9 idag och mår illa och är sanslöst trött.
  • Malin 845
    lisohl skrev 2017-03-21 19:38:36 följande:
    Vi berättade för min familj helgen som var, det var slutet av v 8. Kommer berätta för fler eftersom nu.

Gick också in i v 9 idag! Då borde vi ha bf i stort sett samma dag? :) min är 31/10 :)
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-03-21 19:19:16 följande:

Jag har gått in i v 11 nu och peppar peppar , jag mår lite bättre. Är inte alls så trött o illamåendet som verkligen har varit sjukt jobbigt än nu bara på kvällen lite sådär men hoppas de släpper snart där oxå. Magen har ju under flera veckor varit som en svullen ballong men de har lagt sig och ersatts av en lite bula på magen istället.... vi har berättar för typ alla. Magen putar ju redan o jag är ganska smal i normala fall så de går inte dölja. Kub den 4 april ... hoppas till Gud att allt ser bra ut där inne annars blir de jobbigt att förklara för alla...

Det låter skönt att både illamående och trötthet lättat! Då kanske jag kan hoppas på detsamma snart. Mysigt med bula, då börjar det ju kännas som en bebis och inte bara tarmar...
  • Linnnn
    lisohl skrev 2017-03-21 19:38:36 följande:

Ja, en fördel med att berätta är ju att man slipper gå runt och försöka låtsas må bra...
  • lisohl
    Malin 845 skrev 2017-03-21 20:18:21 följande:
    Gick också in i v 9 idag! Då borde vi ha bf i stort sett samma dag? :) min är 31/10 :)
    Ja min är 30/10. :)
  • Plums24
    Malin 845 skrev 2017-03-21 19:33:07 följande:

Jag gick in i vecka 9 idag :). Vi berättade tidigt för våra familjer, för att kunna få stöd ifall det skulle leda till missfall.

Alla i våra familjer blev superglada och vi blev lugnare av att kunna fråga saker till min mamma, syster och svärmor :)

Jaa precis så tänkte vi också och just att kunna fråga mamma om massa saker tycker jag är guldvärt !
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-03-21 17:13:24 följande:

När berättar ni?

Om jag kunde välja hade jag bara berättat om graviditeten för närmaste familjen innan kub, men eftersom jag är sjukskriven vet nu både arbetskamrater och de andra barnens lärare och kompisar vad som är på gång... När kommer ni/har ni berättat?

Jag har gjort precis som du. Eftersom jag är inne på min tredje vecka hemma, så valde vi att berätta för barnen. Dom kunde inte helt hålla det hemligt hihi.. men men det gör inget. Har berättat för dom på jobbet o chefen. Min mamma och en del kompisar. Har ff inte berättat för mina syskon än.. men ska göra det snart oxå när tillfälle ges.

Hade oxå såklart velat väntat, men känns som att jag varit gravid i en evighet. Sen är jag kanska öppen och tycker inte det gör något om andra vet. Fast jag känner lite oro nu, då jag helt plötsligt mår bättre. Känner ju ff av illamåendet, men inte alls på samma sätt som innan. Behöver inte spy. Men kissar nu lika mycket som i början o tröttheten finns där.

Hur länge är du sjukskriven? Tanken är att jag ska börja jobba på måndag. Men har på pappret tom den 9/4
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-03-22 11:20:28 följande:

Jag har gjort precis som du. Eftersom jag är inne på min tredje vecka hemma, så valde vi att berätta för barnen. Dom kunde inte helt hålla det hemligt hihi.. men men det gör inget. Har berättat för dom på jobbet o chefen. Min mamma och en del kompisar. Har ff inte berättat för mina syskon än.. men ska göra det snart oxå när tillfälle ges.

Hade oxå såklart velat väntat, men känns som att jag varit gravid i en evighet. Sen är jag kanska öppen och tycker inte det gör något om andra vet. Fast jag känner lite oro nu, då jag helt plötsligt mår bättre. Känner ju ff av illamåendet, men inte alls på samma sätt som innan. Behöver inte spy. Men kissar nu lika mycket som i början o tröttheten finns där.

Hur länge är du sjukskriven? Tanken är att jag ska börja jobba på måndag. Men har på pappret tom den 9/4

Är sjukskriven denna vecka och nästa, men har läkartid inbokad om jag behöver förlängning. Idag har jag varit lite piggare, så jag hoppas verkligen på att en vändning är på väg. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017