• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Lyckades2

Hej!

Jag hoppar in här också!

Är 41 och min kille 35.

Jag har ett barn (tonåring) och han har inga barn.

Vi är på 3e försöket och har börjat med äl-stickor idag på dag 12 och blev helt förvirrad. Har någon lust att hjälpa mig att tolka?

Vill så gärna att det ska bli nu men är tveksam, ska till gyn nästa vecka pga blödningar ofta efter mys.. misstänker polyper i livmoderhalsen.

Kan man begära någon form av fertilitetsutredning i min ålder?

Kramar

• carrolinea
    Nykär15 skrev 2017-02-24 15:41:39 följande:

Brukar inte ha den känslan före BIM varken som gravid eller ogravid. 

De gånger jag vart gravid har jag blivit som sjuk av influensa på dag 4-5 efter ÄL...alltså lagom till att ett ägg börjar fästa in. Det har stämt allt gånger. Så eftersom jag inte börjat med Lutinus då än så har jag det lite att leta efter..så jag blir väldigt nedstämd när det inte sker och brukar redan där ge upp hoppet. Men kan nog säkert bli gravid utan att känna just det med...vi får se. Tänkte dock börja liiite tidigare med vaggisarna denna gången, på måndag tänkte jag, eg är det på tisdag/onsdag jag ska börja, en vecka efter sprutan.

Samma här! Kände mig jättesjuk senast jag blev gravid. Och det var med typ 4-5 dagar efter äl och sen på helgen innan bim var jag sjukt grinig.
  • Milou3
    Lyckades2 skrev 2017-02-24 18:55:38 följande:

Hej!

Jag hoppar in här också!

Är 41 och min kille 35.

Jag har ett barn (tonåring) och han har inga barn.

Vi är på 3e försöket och har börjat med äl-stickor idag på dag 12 och blev helt förvirrad. Har någon lust att hjälpa mig att tolka?

Vill så gärna att det ska bli nu men är tveksam, ska till gyn nästa vecka pga blödningar ofta efter mys.. misstänker polyper i livmoderhalsen.

Kan man begära någon form av fertilitetsutredning i min ålder?

Kramar

Ser ut som din äl är nära, kanske redan inom 2-3 dygn så sexa på i dag och varannan dag en vecka fram!
  • Isvattenis

ÄL + 6

Molvärk hela kvällen

Åt sushi till middag o blev väldigt illamående.

Men ändå gick jag vill godis skåpet där jag hittade en salt o blandat. Tröck i mig alla salt lakrits. :P

• Ebbajohannake

Hej alla!

Jag och min man försöker bli gravida. Har försökt sen oktober 2016. Hade ÄL (enligt appen) 14:e februari. Hade sex fyra gånger den veckan. Detta är första gången vi har kollat när ÄL är och sedan försökt ha sex under den perioden varannan dag enligt rekommendation. Sex dagar senare började jag få symptom i form av kraftigt ömmande bröst som också var svullna. Senaste fyra dagarna därefter har jag av och till, alltså inte hela tiden, haft besvär av illamående, nedsatt aptit, molande känsla i nedre medel av magen, svårt att sova, frusen ena stunden och svettig nästa. Svettas en del nattetid nu. Svullna och ömma bröst har jag konstant. I min värld är det klassiska graviditetstecken, även enligt Google Har också blivit betydligt med känslig i humöret. Började gråta utan anledning idag på jobbet... Tog graviditetstest imorse som visade negativt. Har BIM 28/2. Någon som har några tips. Är jag skengravid? Självklart kommer jag ta graviditetstest 28/2 eller 1/3 samt en vecka senare eftersom oddsen att det ger utslag är högre då. Vill så gärna vara gravid! Vore så glad för era tankar kring det här

• Lyckades2
    Ebbajohannake skrev 2017-02-24 21:57:02 följande:

Hej alla!

Jag och min man försöker bli gravida. Har försökt sen oktober 2016. Hade ÄL (enligt appen) 14:e februari. Hade sex fyra gånger den veckan. Detta är första gången vi har kollat när ÄL är och sedan försökt ha sex under den perioden varannan dag enligt rekommendation. Sex dagar senare började jag få symptom i form av kraftigt ömmande bröst som också var svullna. Senaste fyra dagarna därefter har jag av och till, alltså inte hela tiden, haft besvär av illamående, nedsatt aptit, molande känsla i nedre medel av magen, svårt att sova, frusen ena stunden och svettig nästa. Svettas en del nattetid nu. Svullna och ömma bröst har jag konstant. I min värld är det klassiska graviditetstecken, även enligt Google Har också blivit betydligt med känslig i humöret. Började gråta utan anledning idag på jobbet... Tog graviditetstest imorse som visade negativt. Har BIM 28/2. Någon som har några tips. Är jag skengravid? Självklart kommer jag ta graviditetstest 28/2 eller 1/3 samt en vecka senare eftersom oddsen att det ger utslag är högre då. Vill så gärna vara gravid! Vore så glad för era tankar kring det här

Det är såklart typiska tecken men jag kan vara sån även vid pms. Brukar du känna av innan mens annars? Pröva att testa med RFSU's testa tidigt :D

Håller tummar och tår för er!
  • Lyckades2
    Milou3 skrev 2017-02-24 19:28:36 följande:

Ser ut som din äl är nära, kanske redan inom 2-3 dygn så sexa på i dag och varannan dag en vecka fram!

Ja vi sexar till det varje dag nu haha! Blev så ställd att det var så skarpt streck redan och har inte gjort detta tidigare. Jag blev lite stressad av att min kille jobbar sen natt just ikväll haha men det är väl ingen panik. Vill mest testa för att veta att min kropp fungerar innan jag kommer till gyn men frågan är om jag inte blir ett test freak nu ;D
  • mickipicki

Lyckades2; åh jag förstår den paniken (även om man inte ska ha panik över det haha). Jag är likadan.
    Jag är generellt sett nog inge kul att vara ihop med just nu haha

• mickipicki

Var det nån som har bim jättesnart? I sånt fall får vi hejja extra på dig/er?

Jag använder familjelivs app på telefonen och jag ser inga bilder när ni lägger in dem. Går inte det med appen eller är det jag som inte fattar hur man gör?

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017