• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-24 15:28:05 följande:

Tänkte svara detsamma 

Klart man kan ha tidiga symtom, men de uppträder ju oftast under sista veckan i lutealfasen som du skriver. 

Men för mig som tar Lutinus är det hopplöst eftersom jag får så stark dos progesteron så det går inte lita på nåt där...jag börjar ju även på dag 6 med dem efter ÄL så jag får den ökningen ungefär när den skulle ökat om jag var gravid. Så jag tar mina symtom med ro och får snällt vänta 

Känner du även att dina bröstvårtor blir jätteömma 3-4 dagar innan bim med prog-vagitorierna?

När jag tog krämen så kändes mina symptom likadant gravid som ogravid veckan innan bim. Det enda som skilde va just att bröstvårtorna blev sjukt ömma den gången jag blev gravid. Så det är mitt lilla sign på att nåt kan vara på g :)
  • Emmeliina

Hej allihopa!

En till här som håller på med äl tester och allt vad det innebär. Är inne på femte försöket nu med ett syskon till vår snart sexåring.

Tog ut hormonspiralen i oktober och har sen dess haft en svängig cykel. Senaste var endast 23 dagar lång. Har därför tagit äl tester nu sedan mensen tog slut och sett en stegring de senaste men inte helt positivt än men idag är testet i princip helt blankt.

Bifogar lite bilder så är där kanske någon annan som förstår mer än mig. Har jag missat ägglossningen?

Den översta är från i förrgår, mellersta från igår och understa från idag.

Nicole 110322
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-24 15:34:03 följande:
    Känner du även att dina bröstvårtor blir jätteömma 3-4 dagar innan bim med prog-vagitorierna?

När jag tog krämen så kändes mina symptom likadant gravid som ogravid veckan innan bim. Det enda som skilde va just att bröstvårtorna blev sjukt ömma den gången jag blev gravid. Så det är mitt lilla sign på att nåt kan vara på g :)

Brukar inte ha den känslan före BIM varken som gravid eller ogravid. 

De gånger jag vart gravid har jag blivit som sjuk av influensa på dag 4-5 efter ÄL...alltså lagom till att ett ägg börjar fästa in. Det har stämt allt gånger. Så eftersom jag inte börjat med Lutinus då än så har jag det lite att leta efter..så jag blir väldigt nedstämd när det inte sker och brukar redan där ge upp hoppet. Men kan nog säkert bli gravid utan att känna just det med...vi får se. Tänkte dock börja liiite tidigare med vaggisarna denna gången, på måndag tänkte jag, eg är det på tisdag/onsdag jag ska börja, en vecka efter sprutan.

• Emmeliina

Oj såg stt testerna inte kom som jag tänkt i ordningen. Så det översta är från i förrgår, mellersta från idag och understa från gårdagen.

Nicole 110322
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-24 15:41:39 följande:

Brukar inte ha den känslan före BIM varken som gravid eller ogravid. 

De gånger jag vart gravid har jag blivit som sjuk av influensa på dag 4-5 efter ÄL...alltså lagom till att ett ägg börjar fästa in. Det har stämt allt gånger. Så eftersom jag inte börjat med Lutinus då än så har jag det lite att leta efter..så jag blir väldigt nedstämd när det inte sker och brukar redan där ge upp hoppet. Men kan nog säkert bli gravid utan att känna just det med...vi får se. Tänkte dock börja liiite tidigare med vaggisarna denna gången, på måndag tänkte jag, eg är det på tisdag/onsdag jag ska börja, en vecka efter sprutan.

Jag förstår. Jag går och nyper mig i bröstvårtorna lite då och då runt äl+7-8 haha och så dumt egentligen för man blir ju nedstämd när ens vanliga gravsymptom inte infinner sig. Den gången jag blev preggo nyss var vi utomlands med släkt så kom aldrig på tanken att gå runt och klämma på bröstvårtorna :)
  • efg
    Emmeliina skrev 2017-02-24 15:39:38 följande:

Hej allihopa!

En till här som håller på med äl tester och allt vad det innebär. Är inne på femte försöket nu med ett syskon till vår snart sexåring.

Tog ut hormonspiralen i oktober och har sen dess haft en svängig cykel. Senaste var endast 23 dagar lång. Har därför tagit äl tester nu sedan mensen tog slut och sett en stegring de senaste men inte helt positivt än men idag är testet i princip helt blankt.

Bifogar lite bilder så är där kanske någon annan som förstår mer än mig. Har jag missat ägglossningen?

Den översta är från i förrgår, mellersta från igår och understa från idag.

Tycker inte de går att säga med de testerna ifall du haft äl eller inte. Jag jar alltid fått starkare och sen svagare streck alla cykler jag testat och sen positivt vid äl. Det kan vara så att du missat men den kanske inte varit ännu heller. Är du fortfarande tidigt i cykeln så skulle ja testa vidare om ja va du :)
  • Emmeliina
    efg skrev 2017-02-24 16:00:40 följande:

Tycker inte de går att säga med de testerna ifall du haft äl eller inte. Jag jar alltid fått starkare och sen svagare streck alla cykler jag testat och sen positivt vid äl. Det kan vara så att du missat men den kanske inte varit ännu heller. Är du fortfarande tidigt i cykeln så skulle ja testa vidare om ja va du :)

Ja jag får nog göra det. Är på dag 15 i cykeln så den borde varit/komma snart. Men fortsätter testa :)
    Nicole 110322
  • Pmc85

Hej, jag hoppar in här. Bim 5/3. Försök två för oss och inga tidigare barn.

Hoppas allt ska gå snabbt men vågar inte hoppas då jag har lite strul med sköldkörteln.

Men lite stöd av varandra på vägen i detta känns bra :)

Kul o följa er och hoppas alla får plussa snart :D

• Nykär15
    Pmc85 skrev 2017-02-24 16:47:50 följande:

Hej, jag hoppar in här. Bim 5/3. Försök två för oss och inga tidigare barn.

Hoppas allt ska gå snabbt men vågar inte hoppas då jag har lite strul med sköldkörteln.

Men lite stöd av varandra på vägen i detta känns bra :)

Kul o följa er och hoppas alla får plussa snart :D

Välkommen! Har du högt eller lågt TSH? Jag hade förhöjt vilket nog tyvärr orsakat mina missfall...nu äntligen har jag fått ner det till en bra nivå.
  • Pmc85
    Nykär15 skrev 2017-02-24 17:08:59 följande:

Välkommen! Har du högt eller lågt TSH? Jag hade förhöjt vilket nog tyvärr orsakat mina missfall...nu äntligen har jag fått ner det till en bra nivå.

Tack! Lågt så levaxin för att höja för mig. Annars risk för missfall eller ens kunna bli gravid. Så hoppas det ska funka o gå vägen nu :) skönt att du fått ner det :)
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017