• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Anonym (Symptom)

Jag vet inte riktigt om/vad jag har för symptom, har pms och symtomen kan lika gärna bero på det.

Hade äl sekret 14 feb men enligt app borde äl varit 16 feb, detta datum hade jag molvärk. 18 februari hade jag ihållande värk i höger sida långt ner. Har efter detta haft molvärk samt ilningar från och till.

Jag är väldigt känslig och lättirriterad nu men det kan ju lika gärna vara pms (BIM -5).

känner mig "bräcklig" i bäckenet och har ont i svanken, detta brukar jag ha vid mens.

Har haft mycket foglossning vid tidigare graviditeter och har bestående känningar av foglossning vid hormonförändring (alltså även vid äl och mens).

Så egentligen inga symptom men tänker att det är tidigt än.

• efg
    Aviva skrev 2017-02-25 17:01:33 följande:

Vilka ägglossningstest använder du förresten? Var Det CB eller stickor o.o , haha och tack för att du svarar <3

Använder graviditetkollens stickor, både då och nu och tycker de funkar bra :) men jag tempar också som komplement och har även de stämt överens med testen :) såklart ja svarar, är ju meningen att kunna få stöd, tips oavsett vad man undrar :)
  • Anonym ((Första försöket))

Jag har en fråga. Kan man ha äl månaden efter även om man inte har mens (alltså blödning) månaden innan?

Anledningen till att jag frågar är för att jag tänkte vänta någon vecka extra innan jag testar då jag är osäker på när månadens äl var. Enligt beräkningar borde jag haft äl 17/2, men kan ha blivit senare, om alls...och då blir BIM 3/3. Jag vill ju dock testa innan nästa äl för att få koll på hur det ligger till. 

Hoppas att någon fattar vad jag menar ^^

• mickipicki

Isvattenis:
    Jag har också barn o kan bara ha sex på kvällarna! Hoppas att det inte hindrar...

• FrökenE1985
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-25 17:13:02 följande:

Tack för svar! Då är det alltså möjligt att mina problem med svanken beror på en graviditet. Nu fick jag mer hopp Men såklart inte kul om jag ska behöva bli invalidiserad HELA graviditeten!

Jag läste lite om det iom att jag tyckte det var för tidigt och känna så. Av det jag hittade så verkar det som att det är ganska vanligt vid överrörlighet och hormonkänslighet just i början av graviditet men att det kan avta en period för att sen komma tillbaka senare igen.

Hoppas att det stämmer, annars lär jag bli helt invalidiserad tidigt i grav. Men det visar sig väl tids nog.
  • Isvattenis
    Nykär15 skrev 2017-02-25 13:37:17 följande:

Ibland släpper inte ägget och då kan kroppen göra ett nytt försök, det är inte försent ikväll. Är ju inom ett dygn från positivt som ägget släpper :)

Lag sonen, drog in mannen i sovrummet Klart ! :P

Riktigt öm vid sex så måste vara nu jag har ÄL för kände inget förra lördagen då jag också fick positiv på ÄL test. Aja bara vänta o se.
  • FyrAAAA
    Isvattenis skrev 2017-02-25 10:39:56 följande:

Lördags dilemma !

Hade ont i magen förra lördagen och jag skulle då enligt min app ha ÄL. Så vi låg på runt dom dagarna

Vaknar idag och har så ont i magen så jag knappt kan röra mig normal. Tog ett ÄL test som visade de här efter 2 min.

Har jag ÄL igen? Vi har inte haft sex Sen i måndags o vi har en son så de blir ju inte förens 8 ikväll.

Är de försent då?

Tog även ett gravtest för att bara kolla o de va ju negativt så klart.

Men äl-test kan väl visa pos ett bra tag före grav.test? Håller tummarna, tror snarare det är så!
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-02-25 19:46:00 följande:

Lag sonen, drog in mannen i sovrummet Klart ! :P

Riktigt öm vid sex så måste vara nu jag har ÄL för kände inget förra lördagen då jag också fick positiv på ÄL test. Aja bara vänta o se.

Hehe hoppas det blir jackpot! :)
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017