• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Milou3
    Jilo skrev 2017-02-26 14:40:40 följande:

Nytt gravidsymptom i helgen; såg en skräckfilm på bio, något jag verkligen inte brukar klara av (fanns dock ingen annan film den tiden)! SOV hela filmen! Vaknade till då och då av att mannen ryckte till eller publiken flämtade/skrek till, men somnade om lika fort trots att jag kämpade emot :) Fast det är klart, det hade varit ännu mer ett graviditetstecken om jag hade suttit och grinat till filmen! :)

Haha :)

Verkligen ett graviditetstecken!
  • Percafluviatilis

Hej,

Var medlem en period för ett tag sen men ballade ur lite när jag blev så besviken då mensen kom ännu en gång. Tänkte att jag spädde på förväntningarna genom att hänga här, men det har varit samma utan. Dessutom känns det som att man behöver prata och diskutera med likasinnade och ge och få stöttning! 

Hur som helst, 27 år (och han är 34) och är nu inne på femte eller sjätte försöket beroende på hur man räknar (vi råkade förmodligen pricka äl månaden innan vi började på riktigt). Äl var förmodligen 19 eller 20 februari och bim blir 4 eller 5 mars. 

Håller tummarna för oss alla!

• Anonym (förstaförsöket)
    Milou3 skrev 2017-02-26 08:47:07 följande:
    Låter ganska exakt som mina kurvor. Hur många dagar efter äl gick din senaste temp nu upp till 36.9, menar kommer det gradvis?
    ÄL +3 hade jag 36,72
    ÄL +4 - 36,78
    ÄL +5 - 36,85
    ÄL +6 - 36,79
    ÄL +7 - 36,85
    ÄL +8 - 36,90
    ÄL +9 - 37,06

så man kan ju tycka att det är gradvis uppåt denna cykel.
  • Pmc85
    Percafluviatilis skrev 2017-02-26 15:14:53 följande:

Hej,

Var medlem en period för ett tag sen men ballade ur lite när jag blev så besviken då mensen kom ännu en gång. Tänkte att jag spädde på förväntningarna genom att hänga här, men det har varit samma utan. Dessutom känns det som att man behöver prata och diskutera med likasinnade och ge och få stöttning! 

Hur som helst, 27 år (och han är 34) och är nu inne på femte eller sjätte försöket beroende på hur man räknar (vi råkade förmodligen pricka äl månaden innan vi började på riktigt). Äl var förmodligen 19 eller 20 februari och bim blir 4 eller 5 mars. 

Välkommen! Hoppas på plus för oss alla :)
  • Milou3
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-26 17:10:21 följande:

ÄL +3 hade jag 36,72

ÄL +4 - 36,78

ÄL +5 - 36,85

ÄL +6 - 36,79

ÄL +7 - 36,85

ÄL +8 - 36,90

ÄL +9 - 37,06

så man kan ju tycka att det är gradvis uppåt denna cykel.

Det låter/ser lovande ut :)

Gillar verkligen att tempa. Känns som man har mer koll och kontroll på nåt vänster :)
  • Livethänder

ÄL idag enligt appen, hade ett svagt streck i onsdags på äl stickan men noll utslag dagarna efter.

Ett supersvagt idag och inga känningar.

Är helt förvånad och vet inte om den redan varit eller är sen (första månaden med munkpeppar)

Hoppas mest på förlängd cykel eftersom den "bara" är 25-26 dagar just nu...

• Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-26 17:59:06 följande:

ÄL idag enligt appen, hade ett svagt streck i onsdags på äl stickan men noll utslag dagarna efter.

Ett supersvagt idag och inga känningar.

Är helt förvånad och vet inte om den redan varit eller är sen (första månaden med munkpeppar)

Hoppas mest på förlängd cykel eftersom den "bara" är 25-26 dagar just nu...

Munkpeppar sägs ju reglera cykeln till det "bättre", vad nu det är så hoppas på äl om några dagar då och en förlängd cykel :)
  • Anonym ((Första försöket))

Jag har varit konstant illamående från halsen och ner i magsäcken med en obehagskänsla, utan att spy eller nåt, i över ett dygn nu. PMS eller gravid? Suck..har aldrig haft PMS eller dessa symptom tidigare, men det är väl så dags nu, haha. Bara att vänta, BIM på fredag.

• Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-26 18:08:38 följande:

Munkpeppar sägs ju reglera cykeln till det "bättre", vad nu det är så hoppas på äl om några dagar då och en förlängd cykel :)

Ja men precis! :)

Håller timmar och tår att den inte hoppar över en månad.

En annan fundering är ju när jag ska ta uppehåll med munkpepparn eftersom man eg ska göra det från ÄL och fram till bim. Hm
  • Ebbajohannake
    Percafluviatilis skrev 2017-02-26 15:14:53 följande:

Hej,

Välkommen tillbaka!

Jag känner en oerhörd lättnad av att få prata ur mig under tiden. Är inne på vårt 6 försök vi också. Så sorgligt varje gång mensen kommer, förstår verkligen hur du känner.

Vi får försöka stötta varandra så gott det går genom processen. Håller tummarna för oss alla!
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017