• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 13:00:00 följande:
    Ja lördag blir nog i tidigaste laget kanske :)

Aldrig fått en nidis men tyckt mig ana stick den gången jag blev gravid nyss dock. Bara 4 dagar efter äl så kanske inte va det iof :)

Känner du av molvärk än?

Jag börjar noja över att äl fortfarande kanske inte skett eller annat fel för har rejäl molvärk konstant och haft i 2 dygn nu. Både fram, ländryggen och ibland en dragande känsla från livmodertappsområdet : /

Kanske bör kolla upp?

Nog inte för tidigt, de gånger jag vart gravid har jag känt av det redan på ÄL+4 genom att jag mått illa som att jag har influensa...har inte känt det denna gången men vet även att det kan vara annorlunda för varje gång, så försöker att inte tänka allt för mycket på hur det har varit...

Känner mer att det drar lite på sidorna om livmodern, spänner och gör ont om jag reser mig för fort. Svag molvärk bara, inget nämnvärt. Kan ibland ha ont hela vägen från ÄL till BIM, förra månaden kände jag typ ingenting, känns nog lite så denna gången med, att det inte känns så mycket. Inte än iaf. Och idag har jag ju börjat med progesteronet och då får jag ju ofta en hel del skensymtom vilket gör det svårt...

Har du nån gyn så kan de ju alltid ta prov på dag 21-23 för att se om ÄL faktiskt blev av? Just nu kan de nog inte säga exakt faktiskt

• mickipicki

Jag har ÄL smärtor till o från fastän ÄL har skett för 11 dagar sen så jag kanske har nån cysta el något som gör ont i äggstock???
    Har ont i brösten mm hr mens om 3 dagar så det är nog därför jag har ont. Har till o från molvärk i nedre delen av bilen vilket säkerligen också beror på att mens på ingång. Har även fått en massa finnar.

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 14:26:55 följande:

Nog inte för tidigt, de gånger jag vart gravid har jag känt av det redan på ÄL+4 genom att jag mått illa som att jag har influensa...har inte känt det denna gången men vet även att det kan vara annorlunda för varje gång, så försöker att inte tänka allt för mycket på hur det har varit...

Känner mer att det drar lite på sidorna om livmodern, spänner och gör ont om jag reser mig för fort. Svag molvärk bara, inget nämnvärt. Kan ibland ha ont hela vägen från ÄL till BIM, förra månaden kände jag typ ingenting, känns nog lite så denna gången med, att det inte känns så mycket. Inte än iaf. Och idag har jag ju börjat med progesteronet och då får jag ju ofta en hel del skensymtom vilket gör det svårt...

Har du nån gyn så kan de ju alltid ta prov på dag 21-23 för att se om ÄL faktiskt blev av? Just nu kan de nog inte säga exakt faktiskt

Kanske faktiskt ska ringa i morgon och be de kolla.

Mår illa i dag men det gör sonen med så inväntar ev kräksjuka tyvärr :(
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-27 14:54:57 följande:
    Kanske faktiskt ska ringa i morgon och be de kolla.

Mår illa i dag men det gör sonen med så inväntar ev kräksjuka tyvärr :(

Usch för kräksjuka...är ju lite tidigt för illamående av graviditet ännu, är ju eg progesteronet som gör det med, när det ökar tillräckligt högt så kan man börja må illa. Mina såna symtom har dock kommit först i v 7-8 

Konstigt nog har jag inte mått illa av Lutinus som ändå är rätt hög dos progesteron..men får säkert äta upp det nu bara därför hahaha. 

Tur jag ska hämta barnen om nån timme, sen kommer veckan gå fortare! Hjärta

• Emmie79

Håller tummarna för alla i tråden!

Själv är jag på äl+7 idag (hade äl förra söndagen) och har känt av mensvärksliknande smärtor någon/några gånger om dagen sedan ett par dagar tillbaka. Kan det vara den berömda molvärken? (Hoppas!)

• Anonym (Symptom)

Jag har alltid mol/mensvärk mellan lite innan äl och mellan äl och mens, har inte ni det?

• Anonym (Symptom)

Lite innan äl och mellan äl och mens ska det stå

Mina tidiga symptom har skiljt sig mellan barnen så jag vet inte vad jag ska "känna efter".

• mickipicki
    Anonym (Symptom) skrev 2017-02-27 15:22:06 följande:

Lite innan äl och mellan äl och mens ska det stå

Mina tidiga symptom har skiljt sig mellan barnen så jag vet inte vad jag ska "känna efter".

Jag har också så jämt... Precis så har jag nu också.

Förra ggn jag var gravid visste jag inte att jag var det förrän i vecka 5+2 så ingen aning om vad jag hade för tidigare symptom.
    Vecka 5+0 omkring hade jag ont i bröst, mensvärk, kissade som en tok o var konstant törstig och det smakade blod i munnen. Jag trodde jag fått diabetes men kom på att mensen var sen o tog ett gravtest.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-27 15:01:57 följande:

Usch för kräksjuka...är ju lite tidigt för illamående av graviditet ännu, är ju eg progesteronet som gör det med, när det ökar tillräckligt högt så kan man börja må illa. Mina såna symtom har dock kommit först i v 7-8 

Konstigt nog har jag inte mått illa av Lutinus som ändå är rätt hög dos progesteron..men får säkert äta upp det nu bara därför hahaha. 

Tur jag ska hämta barnen om nån timme, sen kommer veckan gå fortare! 

Ja illamående är vidrigt. När barnet tackar nej till pannkaka vet man att nåt e knas :)

Aldrig mått illa förrän efter V.6 men då med besked :/

Skippat progesteronkrämen denna cykel. Varför vet jag inte. Jo möjligtvis för att underlätta för testen av familjen då jag blev så sjukt pmsig senast :(

Kanske lutinus mer verkar lokalt och du slipper illamående?

Var förbi lekia nyss och plågade mig genom att kika på bebisavdelningen medan dottern kollade ut ett spel.

Hoppas man får dra en fin barnvagn snart ...
  • Mariiieee
    Anonym (Symptom) skrev 2017-02-27 15:20:02 följande:

Jag har alltid mol/mensvärk mellan lite innan äl och mellan äl och mens, har inte ni det?

Jag har det. Typ en vecka innan ÄL och pågår fortfarande. Men inte lika starkt nu då.

Humöret går verkligen upp och ner. Ibland känner jag mig på topp ibland tvivlar jag typ på min egen existens 8-}
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017