• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • FrökenE1985
    Isvattenis skrev 2017-02-26 21:54:10 följande:

Men de är ert jag inte fattar. Är de så alltså?

Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.

Då lutealfasen (tiden mellan äl och bim) är konstant, kanske med en diff på någon dag bara, så blir alltså denna cykel längre.
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-02-26 21:54:10 följande:

Men de är ert jag inte fattar. Är de så alltså?

Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.

Precis, det kanske blir så istället den här gången? Min cykel är helsnurrig den här gången också. Tröst: Jag tänker att så länge vi ligger regelbundet så ger sig resten... men det är ju svårt att hålla sig nöjd med det när man har appar, Temp, stickor och ett sinne inställt på kartläggning och resultat.
  • Mimipig

Massa märkligt den här cykeln. Enligt ff inträffade min ÄL i torsdags - fem dagar tidigt. Mest utslag på ÄL-stickorna kom i fredags, fast verkligen inte starka streck. Idag har jag ont i bröstvårtorna?! Aldrig haft förut. Vad står på? Ingen eggwhite den senaste veckan heller. Undrar om allt bara är fejk, ingen ÄL denna månad?

• Milie
    mickipicki skrev 2017-02-26 22:49:09 följande:

Vad gör munkpeppar? Vad är munkpeppar?

Det sägs stimulera LH. Eller mer abstrakt "balansera hormoner".

Det är ett faktum att prolaktin motverkar LH och munkpeppar ska motverka prolaktin. Jag ammar en 1,5-åring och tänkte att jag skulle ge LH en fördel i "kampen". Min ägglossning ligger sent i cykeln och gör lutealfasen för kort. Hoppas kunna påverka detta med munkpeppar.
  • SituationW

Hej! Hoppar in här, hade troligtvis ägglossning den 21:e och väntar nu på BIM... spännande och se om det tar sig!

• Percafluviatilis
    Ebbajohannake skrev 2017-02-26 19:06:52 följande:

Välkommen tillbaka!

Jag känner en oerhörd lättnad av att få prata ur mig under tiden. Är inne på vårt 6 försök vi också. Så sorgligt varje gång mensen kommer, förstår verkligen hur du känner.

Vi får försöka stötta varandra så gott det går genom processen. Håller tummarna för oss alla!

Ja, visst är det så! Är det första barnet för dig också? Denna gången tycker jag att det får vara dags!
  • Percafluviatilis

Igår tyckte jag mig skymta lite, lite rosa i en flytning. Hoppas jag såg rätt och att det kanske var en nidblödning. Är på äl+7 idag. Jag gjorde cellprov med biopsi av livmodertappen förra tisdagen så funderar på om det kan va något gammalt blod från det. Blödde dock inget alls efter eller senare under veckan.

I övrigt känner jag inget ovanligt och hade det inte varit för den flytningen hade jag helt tappat hoppet igår då min sedvanliga pms kom igår. Punktlig som vanligt en vecka innan bim (märks tydligt då humöret är som att dra ned en rullgardin den dagen). Är det nån som har koll på om man kan ha pms som vanligt innan bim och ändå vara gravid?

Om man bara kunde sluta analysera allt så mycket :)

• Thugs

Enligt app borde jag ha ägglossning på lördag men testade idag på dag 9 och det syntes ett svagt svagt streck... bara att mysa på och hålla tummarna denna veckan nu... ????

• Swn

BIM -7 idag och har haft så sjuka drömmar inatt. Brukar aldrig komma ihåg mina drömmar men inatt träffade jag Will Smith på mc Donalds, han skulle tydligen spela in en film i stan så vi stod där å snackade. Drömde även om en gammal kompis som jag inte snackat med på länge. Ja hela natten var helt tokig. Hoppas det är en graviditet som spökar ;)

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017