• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • Sunset08
    Cykeltjejen skrev 2017-03-07 11:22:13 följande:
    Jag håller tummarna för dig :) <3
    Tack :) <3 men det mest sannorlika är att jag får samma resultat som du. To be continue,
  • Dansar89
    Hannasviktigaresa skrev 2017-03-06 22:53:57 följande:

Jag kan passa på att tipsa om appen FLO där man kan fylla i hur man mår, temp, flytningar, när mensen kommer och när man haft samlag. Som en kalender för barnfabriken helt enkelt! Har hjälpt mig väldigt mycket att hålla koll på om vi haft sex tillräckligt, hur många dagar det är kvar till bim, när det är dags för ägglossningstest och även gå tillbaka och se hur man mådde tidigare menscykeln. Tips!

Jag va precis inne på FLO, men hittar inte vart man lägger in tempen?
  • Pmc85
    Dansar89 skrev 2017-03-07 14:48:42 följande:

Jag va precis inne på FLO, men hittar inte vart man lägger in tempen?

Man får lägga till andra parametrar längst ner under de andra sakerna man fyller i. Välj den för Temp :)
  • Dansar89
    Pmc85 skrev 2017-03-07 15:04:59 följande:

Man får lägga till andra parametrar längst ner under de andra sakerna man fyller i. Välj den för Temp :)

Nu hittade jag den, tack så mycket! :)
  • Sunset08
    Sunset08 skrev 2017-03-07 11:35:57 följande:

Tack :) <3 men det mest sannorlika är att jag får samma resultat som du. To be continue,

Nä det var negativt idag. Så vi får se vad det blir utav det :P har mensen inte kommit om en vecka så tar jag ett nytt test ^^
  • Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-07 21:37:27 följande:

Nä det var negativt idag. Så vi får se vad det blir utav det :P har mensen inte kommit om en vecka så tar jag ett nytt test ^^

Trist min mens lyser fortfarande i sin frånvaro. Men vi är ju bara ca BIM+5 idag. Finns ju de som plussat senare än så ????
  • Sunset08
    Cykeltjejen skrev 2017-03-08 04:01:48 följande:

Trist min mens lyser fortfarande i sin frånvaro. Men vi är ju bara ca BIM+5 idag. Finns ju de som plussat senare än så ????

Jo men precis, och sen kan iaf jag ha haft äl senare än jag förutspått. Jag är lite osäker på den punkten. Hur som haver lär vi ju få veta tids nog :P Vissa vill ju vänta med att försöka tills mensen kommit igång och sånt, kan ju förstå det nu..så att man vet när man kan förvänta sig saker :P
  • Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-08 07:46:21 följande:

Jo men precis, och sen kan iaf jag ha haft äl senare än jag förutspått. Jag är lite osäker på den punkten. Hur som haver lär vi ju få veta tids nog :P Vissa vill ju vänta med att försöka tills mensen kommit igång och sånt, kan ju förstå det nu..så att man vet när man kan förvänta sig saker :P

Nu upptäckte jag att det kom jätte jätte lite rosa på pappret så nu kommer väll kanske äntligen mensen ????
  • Sunset08
    Cykeltjejen skrev 2017-03-08 15:56:43 följande:

Nu upptäckte jag att det kom jätte jätte lite rosa på pappret så nu kommer väll kanske äntligen mensen ????

Det låter ju skönt i detta fall :P Inga sådana tecken hos mig än..
  • IsabelH

Hej! Jag hoppas gärna in i tråden också. Jag och min man planerar första barnet nu. Vi slutade nyss med minipiller (cerazette) och jag väntar fortfarande på första blödningen och att äl och mens ska sätta igång :)

Hur många dagar tog det för er andra innan ni fick första mensen?

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017