• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • Dansar89

Jag hoppar gärna in jag med! Barn nummer 1 och andra månaden utan p-piller :) bim den 12, vad jag tror åtminstone! Har tempat några veckor :)

• AniCase

Jag är lite sugen på det där med att tempa och naturalcykles som ett extra kompliment.

hur funkar det och hur gör man? :D

• Simone

Endast en vecka utan minipiller men har alla symtom man kan ha. Haha kroppen kan verkligen spela en ett spratt!

Har de senaste dagarna börjat känns nervositet över barn nummer två. Hur kommer det bli? Kommer den här bebisen bli lika lugn som min dotter? Hur ska min dotter reagera på att det kommer en bebis som mamma och pappa spenderar mycket tid med? Det kommer ju såklart gå jättebra, men lite orolig är man. Hur känns det för er som planerar första barnet? :D

• Sunset08
    Simone skrev 2017-03-05 20:29:48 följande:

Endast en vecka utan minipiller men har alla symtom man kan ha. Haha kroppen kan verkligen spela en ett spratt!

Har de senaste dagarna börjat känns nervositet över barn nummer två. Hur kommer det bli? Kommer den här bebisen bli lika lugn som min dotter? Hur ska min dotter reagera på att det kommer en bebis som mamma och pappa spenderar mycket tid med? Det kommer ju såklart gå jättebra, men lite orolig är man. Hur känns det för er som planerar första barnet? :D

Det känns väldigt spännande och kul att planera första barnet. Det blir ju lite skillnad, du måste ju tänkta på det första barnet, planera barnvakt vid förlossningen, kanske fixa större vagn, möblera om i huset och massa annat! När det gäller första barnet har man ju inte jättemycket förväntningar, iaf inte jag. Jag planerar och funderar över alla vardagsbitar också, men lite får man ju ta det som det kommer :)
  • Simone
    Sunset08 skrev 2017-03-05 21:30:19 följande:

Det känns väldigt spännande och kul att planera första barnet. Det blir ju lite skillnad, du måste ju tänkta på det första barnet, planera barnvakt vid förlossningen, kanske fixa större vagn, möblera om i huset och massa annat! När det gäller första barnet har man ju inte jättemycket förväntningar, iaf inte jag. Jag planerar och funderar över alla vardagsbitar också, men lite får man ju ta det som det kommer :)

Ja första barnet går det ju faktiskt att ta det som det kommer bara. Något jag älskade när min var nyfödd var att jag hade all tid i världen för just henne. Kunde sitta i soffan med henne i flera timmar och bara titta/pussa på henne. Det känns inte som att den tiden kommer finns med andra barnet. Inte på samma sätt iallafall.
  • Pmc85
    Simone skrev 2017-03-05 20:29:48 följande:

Spännande! Mycket funderingar och planering kan jag tänka :)

Att planera första känns spännande, skrämmande men samtidigt så rätt! Allt på en gång :) har längtat många år efter att träffa rätt man att vilja dela mitt liv med och lyckan att då få ett barn tillsammans. Vi längtar väldigt :)
  • Sunset08
    Simone skrev 2017-03-05 22:48:07 följande:
    Ja första barnet går det ju faktiskt att ta det som det kommer bara. Något jag älskade när min var nyfödd var att jag hade all tid i världen för just henne. Kunde sitta i soffan med henne i flera timmar och bara titta/pussa på henne. Det känns inte som att den tiden kommer finns med andra barnet. Inte på samma sätt iallafall.
    Nä precis. Längtar efter föräldraledighet med en liten bebis. Men det är nog underbart med en bebis tillsammans med äldre syskon också, samt kul för barnen att ha syskon senare också!
  • Cykeltjejen

Jaha, då har jag åkt Vasaloppet. Och i och med det har jag nu tagit ett nytt graviditetstest CB digital med veckoindikator. Fortfarande negativt och fortfarande ingen mens. Men antar att det kan ha med att jag nyligen slutat med p-pillren trots att jag fick mens nästan direkt jag slutade med dem :) bara att ha tålamod och se när mensen behagar dyka upp!

• Lillafisfia
    Dansar89 skrev 2017-03-05 15:18:22 följande:

Jag hoppar gärna in jag med! Barn nummer 1 och andra månaden utan p-piller :) bim den 12, vad jag tror åtminstone! Har tempat några veckor :)

Jag har också BIM den 12:e, första barnet! Antar att du är född 89? Jag med, samm alika haha! Känner du något?
  • Sunset08
    Cykeltjejen skrev 2017-03-06 07:13:56 följande:

Jaha, då har jag åkt Vasaloppet. Och i och med det har jag nu tagit ett nytt graviditetstest CB digital med veckoindikator. Fortfarande negativt och fortfarande ingen mens. Men antar att det kan ha med att jag nyligen slutat med p-pillren trots att jag fick mens nästan direkt jag slutade med dem :) bara att ha tålamod och se när mensen behagar dyka upp!

Åh...trist. förhoppningsvis är du bara låghormonare och det är därför inget syns än. Eller att du får mens snart så att allt börjar rulla.

Har fortfarande inte testat själv...vågar jag ens :P tänk om jag hade äl en vecka senare än jag trott, då kan jag vänta med test till nästa måndag.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017