• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • IsabelH

Tack för alla svar :)
    Jag är nu inne på dag 6 efter pillerstoppet och har fortfarande inte fått mens. Känns märkligt då jag alltid annars fått en blödning några dagar senare om jag missat ett-två piller. Men jag antar att det kan dröja ändå.

Alla är vi ivriga och jag kommer ihåg känslan av att några dagar känns som en evighet :)

• Simone
    IsabelH skrev 2017-03-10 08:20:16 följande:

Tack för alla svar :)

Jag är nu inne på dag 6 efter pillerstoppet och har fortfarande inte fått mens. Känns märkligt då jag alltid annars fått en blödning några dagar senare om jag missat ett-två piller. Men jag antar att det kan dröja ändå.

Alla är vi ivriga och jag kommer ihåg känslan av att några dagar känns som en evighet :)

Jag brukar också få en blödning nästan direkt när jag missat ett piller. Nu är jag inne på dag 10 och mensen lyser med sin frånvaron...
  • Hannasviktigaresa

2 dagar kvar till bim och nu brukar jag vanligtvis ha mensvärk, men känner ännu inget alls, hoppas verkligen att det tog sig denna gången!

• Cykeltjejen
    Sunset08 skrev 2017-03-09 11:33:54 följande:

Men då har du iaf kommit igång, även om du såklart hellre vill vara gravid, till skillnad från mig i mitt vakuum här...

Hur går det sunset08? ????
  • Dansar89
    Lillafisfia skrev 2017-03-06 08:29:06 följande:

Jag har också BIM den 12:e, första barnet! Antar att du är född 89? Jag med, samm alika haha! Känner du något?

Ha du testat idag? :))
  • Lillafisfia
    Dansar89 skrev 2017-03-12 11:38:11 följande:
    Ha du testat idag? :))
    Ja, och det blev plus!! Är i chock! Har du testat?
  • Sunset08
    Cykeltjejen skrev 2017-03-12 11:36:13 följande:
    Hur går det sunset08? ????
    Fortfarande ingen mens! Så jag tänker testa igen nu i dagarna. Tackar som frågar! :D 
  • Lillafisfia
    IsabelH skrev 2017-03-12 13:04:10 följande:

Grattis lillafisfia!! ????

Tack!! Ja jag fattar inte varför gubbarna blir ??? Blir så ganska ofta!!
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017