• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • Milosa
    Birdiz skrev 2017-03-09 16:32:17 följande:

Jag har 8 dagar kvar.. känns som en evighet :p

Ja visst gör det! Nu är Bim imorgon här, är på helspänn efter tecken på att mensen är på gång, verkligen olidligt!
  • Jooosen

Fick mens i förrgår :( sjuk värk och svullen, kunde knappt gå på toa. Ska kolla upp mig hos gyn...

Hur som helst, nästa äl typ 25-26 mars! Då jävlar :))) nån Annan som har Äl då??

• IsabelH
    Simone skrev 2017-03-13 11:32:17 följande:
    Japp jag hade rätt mycket flytningar i typ 3-4 dagar efter stoppet. Nu är dom borta tack och lov :) idag verkar mensen komma också
    Samma här, flytningarna är borta nu. Men mensen har inte dykt upp än..

Vad skönt om det är mensen :)
  • Simone

Aldrig varit såhär glad över att få mens!! 14 dagar efter att ha slutat med minipiller så kom den. Känns bra att kroppen kom igång snabbt, hört och läst om dom som fått vänta en evighet innan mensen kom tillbaka :) stort grattis till er som plussat

• Smulan55
    Jag är lika förvirrad ja, Plussade i söndags med ett testa-tidigt-test (predictor), men fick ett negativt resultat idag från en sticka från testlagret.... Ska göra ett nytt försök imorgon. 

Någon mer som fått "fel" med Predictor från Kronans apotek? Eller så testade jag bara för tidigt... Förvirrande hur som helst 

Testa dina tidiga graviditetstecken - är du gravid?
    http://planerabebis.se/graviditetstecken/testa-dina-tidiga-graviditetstecken/ 
  • Birdiz
    Simone skrev 2017-03-13 21:04:35 följande:

Aldrig varit såhär glad över att få mens!! 14 dagar efter att ha slutat med minipiller så kom den. Känns bra att kroppen kom igång snabbt, hört och läst om dom som fått vänta en evighet innan mensen kom tillbaka :) stort grattis till er som plussat

Vad skönt att kroppen kom tillbaka så snabbt som två veckor! :D
  • JomiCohy

Jag vet inte vad det är som händer riktigt... jag kanske har börjat leta tecken där det inte finns några egentligen. :-P Det är dock någonting som känns lite annorlunda i kroppen, det är svårt att sätta fingret på... Sedan igår har jag haft lite molande känslor i magen, som lättare mensvärk. Till detta hör att min ÄL var för en vecka sedan, hade samma dag mys i sänghalmen och BIM är nu kommande måndag. Jag brukar inte känna av mensmagen förän dagen innan i vanliga fall. Snacka om att man hoppas på att det är någonting härligt på gång!!! haha! Jag har inte testat, har inte ens handlat hem stickor än. :-P fantasin skenar dock....

• AniCase

Äntligen är det dags för äl som jag har väntat ????

Hoppas det tar sig denna gången????
  • IsabelH

Fortfarande ingen mens, dag 13 utan minipiller. Inatt vaknade jag av magont, typ som ett "magknip" längst ner i magen fast mer smärta och det har inte släppt.. flytningarna är tillbaka också. Börjar fundera på om något är fel. Är detta normalt efter pillerstopp?
    Blir lite orolig..

• KiaTia

Jag var i Thailand i januari, vågar jag börja bäbisproduktion i april? Har redan väntat i flera år, har sååå svårt för att vänta nu. Enligt folkhälsomyndigheten finns risk för att zika finns i sperma i 6 månader efter hemkomst. Dock står det också att risken för att smittas i just Thailand är mycket mycket liten. Vi fick kanske runt 10 myggbett var och inga symtom på zika men bara en femtedel får symtom. Dessutom står det att om man genomgått infektionen tidigare blir man immun och jag var i Thailand i en månad för fem år sedan och det var under regnperioden när risken för zika är som störst och blev jättemyggbiten, kanske är immun nu då? Jag vill inte vänta längre!!!!! hade nu vågat starta bäbisproduktion tre månader efter hemkomsten?

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017