IVF igång Mars/April 2017
Jag har bara varit trött, svullen och fått en hel del blåmärken annars som vanligt.
Hur mår du?
Kör ni lång eller korta protokollet?:)
Jag har bara varit trött, svullen och fått en hel del blåmärken annars som vanligt.
Hur mår du?
Hej alla, ville bara meddela att jag plussade idag!! BF blir typ på julafton ;)
Vi har inte tjuvtestat denna gång och det har känts så skönt faktiskt att inte analysera allt hela tiden.
Vi fick ut 9 ägg och 4 blev befruktade. Det var en anings besvikelse då jag har en jättebra äggreserv och vi hade chansat lite och bara betalat för en behandling. Ett embryo återfördes på dag 3 och en blev blastocyst till frys.
Det är verkligen det där "rätta" ägget man är ute efter, och inte ett stort antal.
Lycka till allihopa som har äp idag och framöver! <3
Glad gubbe = FET för oss!! Så glad. Ätit letrozol då jag inte brukar då utslag på ägglossningstester. Liten oro av att det inte skulle gå men sån lättnad när allt är som det ska.
Blir äp för vår del på onsdag. Spännande och läskigt på samma gång!!
Är en blasto vi ska få tillbaka så dag 6, borde va fredag! Ska bli uppringd i morgon, inga barnmorskor jobbar idag!
Här är en till! Startade vårt första försök nu i april.
Blev dock överstimulerad och fick aldrig tillbaka ngt.
Allt gick till frysen.
Hade 24 ägg varav 18 blev befruktade. Dem fryste in 10 blastocyster sex dagar efter ÄP.
Så nu är det en evig väntan fram tills jag får en naturlig mens.... Om allt går som det ska borde det vara i mitten på juni.
Ijo och Tösen88, jsg körde med korta, fick bemfola.
Under överstimuleringen mådde jag rent ut sagt förjävligt! Äggstockarna var 10cm och jag hade massor av vätska i buken. Blev rekommenderad att läggas in för observation. Men då jag har en grym sjukhusfobi insisterade jag på att få vara hemma, vilket jag fick.
Men det var inte min överstimulering som är grunden till att det inte vart ngt ET. Vi har ngr missfall vid våra spontana graviditeter så vår klinik ville långtidsodla för att verkligen kunna välja ut dem "starkaste".
Gjorde ÄP på en måndag och dagen då äggen blev blastocyster inföll såklart på långfredag och påskafton så då hade kliniken stängt. Men lika bra var väl det så här i efterhand, hade absolut inte velat bli sjukare än jag var. Ingen angenäm upplevelse direkt.
Men då detta är våran första gång vet man ju inte riktigt vad man ska förvänta sej. Vi vart faktiskt riktigt ledsna och var helt oförberedda på att så många ägg faller bort! Men efter att ha läst runt lite så inser vi ju att det är ett jätte bra resultat. Men tycker att vi klinik är jätte dålig på att ge information!
Hur upplever ni era kliniker, informerar dem om äggkvaliten och så?
Hej på er igen!
Mitt plus resulterade tyvärr i ett tidigt missfall häromdagen så nu går vi tillbaka till ursprungsplanen med en ivf-behandling innan sommaren.
Känns så himla tungt att vara tillbaka på ruta 1 :( men ändå lite skönt att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg...det känns som en bra förutsättning inför ivf. Känns ju dock lite oroligt att jag fick missfall...
Grattis till plusset MarieClaesson! så himla glad för din skull!