• Sundancekid

Några snart unga mammor här?

Finns det några gravida här som är i typ 20-års åldern? Fick aldrig nån bra kontakt med dom från min föräldragrupp, skulle ju vara kul att kunna prata och diskutera graviditet och bebis med nån som är lika ung :)

• Svar på tråden Några snart unga mammor här?
  • Sundancekid
    Elin21 skrev 2017-03-30 14:06:58 följande:

Hej!

Jag är inte gravid, men jag fick min son 3 dagar efter min 20-årsdag. Han blev 1 i januari ????

Kanske jag också kan få vara med?

Ja självklart! Måste bara fråga, var det svårt i början med att ha bebis? Hur är det nu efter 1år? Är så nyfiken, så kul att höra hur alla berättar hur första året var osv!
  • Elin21

Jag hade en extremt jobbig förlossning och fick njurbäckeninflammation efteråt, så dom två första veckorna var inte speciellt roliga. Kommer inte ihåg någonting i stort sätt.. Men sen blev det bara bättre och bättre, vår son var och är världens snällaste, tror nästan att det var lite meningen efter att jag hade haft en sådan jobbig start. :)
    Man blir fruktansvärt känslig och orolig över allting när man blivit mamma. I början var jag supernervös över att bara sova, "tänk om han slutar andas när jag sover" man tänker ju alltid det värsta. Men jag kom ganska snabbt över det och började ta dagarna som dom kom. :)
    Dock gick jag och pappan isär för drygt ett halvår sedan, så det har varit lite tufft. Men nu börjar alla pusselbitar falla på plats.
    Livet förändras verkligen när man får barn och tycker man att den bästa tiden är när barnen är nyfödda så vet man inte vad som väntar, det blir bara underbarare och underbarare. Men varje "period" har ju såklart sin charm, så passa på och njut. För tiden går extremt fort. :)

• anonimo123

Hej! Jag väntar mitt andra barn som är beräknad till den 24e december :) Jag är 20 och dottern 3 år!

• Juuksela

Hejsan mitt namn är juksela, och jag är 22 år gammal. Har 2 barn som är 3 & 5 år gamla och går det som det ska så väntar vi en 3:e den 4 januari har vi bf :)

• sweetlife

Jag är 25 år och gravid med första, är i v. 6. Vet inte om jag räknas som "ung" men jag känner mig ung eftersom ingen av mina vänner har barn.

• Vanillapuff
    sweetlife skrev 2017-05-19 23:49:25 följande:

Jag är 25 år och gravid med första, är i v. 6. Vet inte om jag räknas som "ung" men jag känner mig ung eftersom ingen av mina vänner har barn.

Är också i vecka 6, 22år här! :)
  • Bellsss

Jag är 24år och gravid i v6 :) vet dock inte hur vi gör än, vilket beslut det blir. Finns det några som är jämngamla med mig och bor i Sthlm som väntar första barnet?

• Qaltecha
    Bellsss skrev 2017-06-14 23:07:21 följande:

Jag är 24år och gravid i v6 :) vet dock inte hur vi gör än, vilket beslut det blir. Finns det några som är jämngamla med mig och bor i Sthlm som väntar första barnet?

Jag är 22 bor i Stockholm och väntar första! :)

Valde efter mycket om och men att behålla, är jätte glad för det beslutet nu! Väntar en pojke i september.
Svar på tråden Några snart unga mammor här?