• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-18 19:27:15 följande:

Är det konstigt att det står vecka gravid 1-2 på Clear blue digitaltestet idag på testdagen precis som i måndags och inte 2-3? Är idag på ruvardag 18.

2-dagars?

Var det morgonurin? Har du kissat nån gång under natten?

Här på FL verkar många tycka att det testet säger lite vad som helst och skrämmer upp folk i onödan, men jag har ingen koll själv.
  • Villhabulle
    alade skrev 2017-06-18 20:05:06 följande:

2-dagars?

Här på FL verkar många tycka att det testet säger lite vad som helst och skrämmer upp folk i onödan, men jag har ingen koll själv.

Nej det var inte morgonurin men det är ett femdagars. :) ska ju ringa kliniken imorgon för att berätta att jag plussat. Men för mig är egentligen ett plus ett plus till man får mens.. fast man blir så nojig av det alla skriver om hcg mängd
  • Villhabulle
    alade skrev 2017-06-18 20:05:06 följande:

2-dagars?

Skrev fel, testdag dag 18, ruvardag 13 :) ej morgonurin men 5dagars
  • Anonym (Worried)
    Anonym (Worried) skrev 2017-06-18 19:46:18 följande:

Ja de är en så konstig färg att jag inte ens kan nämna om den är rosa eller grå hahaha..

Kollade igen och de var mer rosa
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-18 20:22:15 följande:

Skrev fel, testdag dag 18, ruvardag 13 :) ej morgonurin men 5dagars

Det står i instruktionerna till testet att veckoindikatorn bara visar rätt med morgonurin, så det är antagligen därför.
  • alade
    Anonym (Worried) skrev 2017-06-18 20:44:27 följande:

Kollade igen och de var mer rosa

Är det rosa finns det gott hopp om svagt positivt. Testa igen om några dagar!
  • shrigley

Är det konstigt att det står vecka gravid 1-2 på Clear blue digitaltestet idag på testdagen precis som i måndags och inte 2-3? Är idag på ruvardag 18.

Välkommen till klubben.. jag tog oxå ett CB test igår på RD 16 och det visade också bara 1-2. I torsdags fick jag veta att mitt hcg endast var 62, imorgon nytt test och då måste det ha ökat rejält enligt Falun. Så rädd för ännu ett MF, jag orkar inte mer.
  • Sophiasophia

Mitt visade 1-2 rd 12 och 2-3 rd 14 och rd 18 fick jag 3+
    Så normalt med 1-2 rd 13 tycker jag.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-06-18 22:50:18 följande:
    Välkommen till klubben.. jag tog oxå ett CB test igår på RD 16 och det visade också bara 1-2. I torsdags fick jag veta att mitt hcg endast var 62, imorgon nytt test och då måste det ha ökat rejält enligt Falun. Så rädd för ännu ett MF, jag orkar inte mer.
    Hcg ska över 200 för att visa 2-3 och över 2000 för att visa 3+

Men variationerna är jättestora för hur snabbt detta går utan att det är det minsta fel på graviditeten. Vet inte om du såg listan jag postade till dig, den är himla bra tycker jag.

Uppdatera hur det gått sen idag!
  • Villhabulle
    Sophiasophia skrev 2017-06-19 05:41:31 följande:

Hcg ska över 200 för att visa 2-3 och över 2000 för att visa 3+

Men variationerna är jättestora för hur snabbt detta går utan att det är det minsta fel på graviditeten. Vet inte om du såg listan jag postade till dig, den är himla bra tycker jag.

Uppdatera hur det gått sen idag!

Tack för ditt svar. Jag är idag på ruvardag 14 och det var fortfarande 1-2 imorse när jag testade. Dock har jag läst runt massa där folk skriver precis det du skriver. Sedan lugnade denna text mig.

Tack igen, ska meddela efter kliniken hört av sig. Nu är jag med på varför alla tagit stickor varje dag.

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017