• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo
    yoda90 skrev 2017-06-14 10:03:40 följande:

Ska jag våga testa mig idag / imorgon ?

Ruvardag 7 med en 2dagars.

OVITRELLE togs för 11 dagar sen.

5-6 dagar enligt schema ska mensen komma eller mer än gärna passera

TD enligt klinik är 26 juni...

Lutinus fortfarande lila vit,klibbig o jädrans jobbig ????

Klart du kan prova testa! Men eftersom du ruvar på en 2 dagars så kan det vara alldeles för tidigt. Bli inte besviken om det är negativt! :) Stort lycka till!! :) :) 
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-06-14 08:21:22 följande:
    Ja jag ringde förra veckan och berättade, och då bokade de in mig på ett besök direkt. Kändes bra då semestrarna börjar nu snart. Kändes dock helt sjukt att prata om vilken bvc vi ska tillhöra. :)

Aha okej.. Ja de kanske är sant. Men jag väntar nog tills att jag vart på ul ändå. Känns som jag inte vill dit i "onödan" om det skulle visa sig att den satt sig fel eller att hjärtat inte slår eller så.. Usch hemska tanke. Men men.. 

Hoppas det gick bra för dig iallafall på första träffen! Spännande! :)

Själv är jag lite nervös för det då jag är aningen överviktig. Jätte larvigt att oroa sig för även det i nuläget kanske, men jag är så trött på alla "tänk på att försöka hålla vikten".. Jo tack som att man inte gör det lixom.. :(  Jag gick ner 15 kilo innan allt drog igång med IVF (just för att jag vet hur de "ser" på överviktiga som är barnlösa) så jag är väl medveten om hur man äter nyttigt och vad man bör/ska äta oså.... Under sprutdagarna och veckan efter äggplock gick ja sen upp 5 kilo. Inte vågat väga mig sen dess.. Är rädd för att jag ska tänka för mycket på det, och äta på tok för lite, vilket känns som det borde vara mer skadligt i dagsläget. men men...

Är knodden i magen nöjd och mår bra, så mår jag bra! :) 

• londonivf
    2017Sthlm skrev 2017-06-13 18:05:28 följande:

Hej alla

När räknar man  rd ifrån, jag gjorde insättning i torsdags och börjar fundera på att testa. Kul att läsa i tråden om alla. gjorde rd med 3 dagars .

Trevlig Tisdag

Hej

Jag fick tillbaka ett 3-dagar den 2/6. Har testdag i morgon, enligt kliniken.
    Har inte vågat testa tidigare, pga mf förra gången. Men idag blöder jag, inte mycket, men tillräckligt för att bli ledsen. Gissar på negativt i morgon... Gråter
  • Mjbo
    londonivf skrev 2017-06-14 13:37:43 följande:
    Hej

Jag fick tillbaka ett 3-dagar den 2/6. Har testdag i morgon, enligt kliniken.
    Har inte vågat testa tidigare, pga mf förra gången. Men idag blöder jag, inte mycket, men tillräckligt för att bli ledsen. Gissar på negativt i morgon... Gråter

Åh nej! Jag håller alla tummar att det "bara" är en liten normal blödning, och att det avstannar... 

Hoppas verkligen att du får ett plus imorgon! 

• londonivf
    Mjbo skrev 2017-06-14 13:57:35 följande:

Åh nej! Jag håller alla tummar att det "bara" är en liten normal blödning, och att det avstannar... 

Hoppas verkligen att du får ett plus imorgon! 

TACK Hjärta Det värmer otroligt mycket.
    Men jag vågar inte ens hoppas, är rädd att fallet då blir så mycket större.

Vi får aldrig några ägg till frysen, så blir det negativt i morgon blir det att fundera på om vi har ork och råd att försöka igen... Gråter
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-14 10:44:45 följande:

Aha okej.. Ja de kanske är sant. Men jag väntar nog tills att jag vart på ul ändå. Känns som jag inte vill dit i "onödan" om det skulle visa sig att den satt sig fel eller att hjärtat inte slår eller så.. Usch hemska tanke. Men men.. 

Själv är jag lite nervös för det då jag är aningen överviktig. Jätte larvigt att oroa sig för även det i nuläget kanske, men jag är så trött på alla "tänk på att försöka hålla vikten".. Jo tack som att man inte gör det lixom.. :(  Jag gick ner 15 kilo innan allt drog igång med IVF (just för att jag vet hur de "ser" på överviktiga som är barnlösa) så jag är väl medveten om hur man äter nyttigt och vad man bör/ska äta oså.... Under sprutdagarna och veckan efter äggplock gick ja sen upp 5 kilo. Inte vågat väga mig sen dess.. Är rädd för att jag ska tänka för mycket på det, och äta på tok för lite, vilket känns som det borde vara mer skadligt i dagsläget. men men...

Jag är också nervös för viktgrejen. Jag är också lite överviktig, inga mängder alls, men eftersom jag blir helt sängliggande från ca vecka 15 så är det inte det bästa utgångsläget. Sist gick jag upp drygt 45 kilo, så denna gång kommer jag be att få en dietist.
  • 2017Sthlm
    Sophiasophia skrev 2017-06-14 09:11:54 följande:

Jag tror de flesta räknar ET som dag 0, rd 1 som dagen efter.

Eftersom du satte in 3-dagars kan du nog testa tiiiidigast nu på torsdag, men bli inte nedslagen av minus, det är mer troligt än plus så här tidigt. Många verkar få plus tidigast rd 9 när de satt in blastocyst.

Tack för bra svar:)
  • kastrullen
    Jangeles skrev 2017-06-14 03:17:28 följande:

Vad kul! kan du inte berätta lite hur det gick till, vad hon gjorde o vad som sades

Jag vägde mig och så kollade hon blodsocker och blodvärde. Sen gick vi igenom min hälsa, sjukdomar i familjen och så. Skattade mina alkoholvanor, frågade om rökning, snus, droger och så. Sen pratade vi mat och fysisk aktivitet. Hon berättade också planen för när vi ska ses nästa gång då jag ska ta diverse prover, ultraljud i vecka 18-19 och att jag i v 20 ska komma själv för då ska de screena för psykisk ohälsa. Hon räknade ut förlossningsdatum, skrev in vilken förlossningsort och bvc det kommer bli. Fick en bok om att vänta barn och telefonnummer direkt till henne om det skulle va nåt jag undrade om. Kände mig väldigt trygg! Nu hoppas jag att jag får se ett litet hjärta på ultraljudet på tisdag så jag får fortsätta den här resan.
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-14 10:44:45 följande:

Jag hade samma rädsla och när jag klev på vågen såg jag att jag gått upp. Men, hon sa inte ett ord om det vilket kändes jätteskönt!
  • Mjbo
    londonivf skrev 2017-06-14 14:46:56 följande:
    TACK Hjärta Det värmer otroligt mycket.
    Men jag vågar inte ens hoppas, är rädd att fallet då blir så mycket större.

Vi får aldrig några ägg till frysen, så blir det negativt i morgon blir det att fundera på om vi har ork och råd att försöka igen... Gråter
    Hur gick det idag?
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017