• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • 2017Sthlm
    londonivf skrev 2017-06-15 09:41:54 följande:
    Helt negativt. Inte tillstymmelse till gravid. Så nu blir det nya sprutor i höst då. Om vi kan få ihop pengar till det.. Det är ju långt ifrån gratis... Rynkar på näsan
    Kan man söka i andra kommuner och få gratis?
    Beklagar  och håller med dig om att kostnaden är skit
  • Kv89

Hej! Är på ruvardag 3 med en blastocyt. Dagarna går verkligen i snigelfart här. Finns det inte liiite hopp om att ev få ett åtminstone liiite svagt positivt test i morgon på rd4? Mitt tålamod är inte känt för att vara bra så detta tar kål på mig. Vill veta nu!! Ovitrelle borde vara ur kroppen då det är 11 dagar sedan den togs i morgon. Eller tror ni att det bara är slöseri att testa i morgon?

• 2017Sthlm

Brukar alla som går missfall eller ej blir gravida börja blöda?  Jag går och spanar efter blod och intalar mig själv att jag är safe tills jag ser de?

• 2017Sthlm
    Kv89 skrev 2017-06-15 19:50:01 följande:

Hej! Är på ruvardag 3 med en blastocyt. Dagarna går verkligen i snigelfart här. Finns det inte liiite hopp om att ev få ett åtminstone liiite svagt positivt test i morgon på rd4? Mitt tålamod är inte känt för att vara bra så detta tar kål på mig. Vill veta nu!! Ovitrelle borde vara ur kroppen då det är 11 dagar sedan den togs i morgon. Eller tror ni att det bara är slöseri att testa i morgon?

Det är ju alltid kul att testa. Men som jag sett de skriva som svar åt andra, ge inte upp eller bli besviken om de inte skulle visa positivt då du faktiskt tjuvtestat:)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-15 08:38:19 följande:

Skönt! :) 

När är nästa besök inbokat? :)

26:e juli, när hon är tillbaka från sin semester :)
  • shrigley

Tror det är för tidigt. Med en 3-dagars så bör du nog vänta 8-9 dagar åtminstone. Jag testade plus på RD 10 med ne tvådagars.
  • Sophiasophia

Rd 5 testade jag suuuupersvagt plus. Har nog inte sett nån som fått plus tidigare än så och de flesta verkar plussa senare. Men hey, har du massa test och är otålig så tests på bara. Vissa behöver den processen. Jag blir hellre successivt besviken (om det är negativt) än att bygga upp höga förväntningar till en testdag. Fallet blir lägre då på nåt sätt.
  • shrigley

RD 13 här med tvådagars och plusset starkare än tidigare i veckan. Dock endast 62 på hcg-testet igår. Måtte det skjuta i höjden tills på måndag då jag ska ta nytt test. Får tyvärr flashbacks till tidigare MF med låga hcg-värden som indikation.... Att man inte kan få vara lite lugn! Nu måste jag försöka njuta av helgen o inte ätas upp av det här.

• Kv89

Hej, som sagt då testade jag idag för att jag va nyfiken såklart, negativt! Men vaknade med bruna flytningar, hade det ett par dagar efter äggplocket men senaste 3-4 dagarna har det varit normala vita. Så nu tappade jag hoppet ???? fast å andra sidan har jag inte bim fören på onsdag (om 5 dagar) borde väll inte börja blöda redan nu ifall det inte fastnade?

Fast å andra sidan har jag senaste 2 åren haft såkallade spottings/mellanblödningar som börjar ca 7-4 dagar innan mens. Tänk om det är det som är igång? Ååh neeejj!!

• yoda90

Jag är idag på Ruvardag 9 , med 2 dagars. (Äggplock 5/7 ET 7/6)

Har fortfarande inte vågat testa haha!

Eftersom jag blev överstimulerad 2 dagar efter ET, så känns de som min kropp förbereder för

Mens om 3 dagar .. Men jag hoppas f*n inte de... så Trött molande värk o stickningar som jag har ibland så hoppas jag på att allt gått bra !

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017