• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-06-16 06:42:08 följande:

RD 13 här med tvådagars och plusset starkare än tidigare i veckan. Dock endast 62 på hcg-testet igår. Måtte det skjuta i höjden tills på måndag då jag ska ta nytt test. Får tyvärr flashbacks till tidigare MF med låga hcg-värden som indikation.... Att man inte kan få vara lite lugn! Nu måste jag försöka njuta av helgen o inte ätas upp av det här.

Den här listan tycker jag är bra! Det visar ju vilka enorma variationer det kan vara.

wishingandhopingforababy.blogspot.se/2011/09/hcg-nivarer.html
  • yoda90

Någon mer som har en läkare som är nonchalant o inte bryr sig om hur hon / han för fram saker ur sin mun ?

Återbesök på kvinnnoklinen idag eftersom jag varit överstimulerad sedan 8/6 1dag efter ET. Blev mycket värre på fredagen 9/6.

Ringde i Måndags & berättade , fick åka in direkt. Dom såg att jag hade svullnade äggstockar samt vätska i buken. Fick börja med innohep o lång vila tills 30 juni....

Åter till idag för att kontrollera, vätskan är på g tillbaka och äggstockarna hade gått ner någorlunda... vid samtalet för att gå igenom vad dom sett o troligen följa innohep ett tag till så när jag trodde hon var klar så bryter hon ut "eftersom vätskan dragit tillbaka sig så fort eftersom du bara haft de 4 dagar så är du troligtvis inte gravid"... paff som jag blev så gick jag bara... man säger inte så. (För att jag har berättat att jag varit de i 8 dagar o känt de här trycket och strålningen i magen som sett ut som 3-4 mån)....men plötsligt mindes hon inte...igen..

• Villhabulle
    shrigley skrev 2017-06-15 13:07:46 följande:

Kolla upp immunologisk behandling och om det kan vara anledning till att ägget inte fäster eller ni får MF. Jag provar nu detta och har just testat positivt, hoppas nu att det håller i sig!

Lästips:

www.adlibris.com/se/bok/is-your-body-baby-friendly-9780978507800

Och ta kontakt med IVF Falun - de är tyvärr ENDA kliniken i Sverige som tittar på immunologin i samband med IVF.

Vi har inte fått missfall (än iaf) plussat nu även på testdagen!!
  • Kv89

Hej, usch hatar att jag börjar tappa hoppet, är på ruvardag 6 idag med blastocyt, tjuvtestade negativt idag. Blöder även lite lite, är endast lite beige/brun färgat lutinus/flytning. Började igår, hade även så före och första dagarna efter insättningen. Sen har det varit vitt tills igår då jag va på toa och skötte magen, då kom det färskt ljusrosa på papperet och sen har det varit beige/brunt. Kan det ha börjat blöda pga av krystning? Blödde ju ingeting innan så det verkar ju konstigt tycker jag att det vart i samband med det. Känner nästan ingenting i magen längre, ytterst lite molvärk då och då, haft känningar i brösten ända sedan jag började med lutinus men det har nästan försvunnit nu. Blir orolig. Kommer bli knäckt om detta inte går vägen. Blev så ledsen då det inte visade ens liiite positivt i morse eftersom man läst att många plussar redan då blev blastisar. Vad tror ni om mina blödningar och neg grav. Test?

• 2017Sthlm

Hej alla 

Söndagsångest på ett helt annat sätt.  Började morgonen med Lutinus, ut kom inte bara staven utan tillsammans med rosa rött klet. Hur tusan ska man hantera sån här press. Har ni haft liknande problem? Känns som jag kommer stressa ut de där embryot .....drygt!!
    Känner mig så glad och positiv idag direkt..

• 2017Sthlm
    Kv89 skrev 2017-06-18 10:02:07 följande:

Hej, usch hatar att jag börjar tappa hoppet, är på ruvardag 6 idag med blastocyt, tjuvtestade negativt idag. Blöder även lite lite, är endast lite beige/brun färgat lutinus/flytning. Började igår, hade även så före och första dagarna efter insättningen. Sen har det varit vitt tills igår då jag va på toa och skötte magen, då kom det färskt ljusrosa på papperet och sen har det varit beige/brunt. Kan det ha börjat blöda pga av krystning? Blödde ju ingeting innan så det verkar ju konstigt tycker jag att det vart i samband med det. Känner nästan ingenting i magen längre, ytterst lite molvärk då och då, haft känningar i brösten ända sedan jag började med lutinus men det har nästan försvunnit nu. Blir orolig. Kommer bli knäckt om detta inte går vägen. Blev så ledsen då det inte visade ens liiite positivt i morse eftersom man läst att många plussar redan då blev blastisar. Vad tror ni om mina blödningar och neg grav. Test?

Vi är på samma bara, min morgon började precis lite. Negativt plus rosa. Hur är man glad genom en sån är dag?
  • alade
    2017Sthlm skrev 2017-06-18 15:14:04 följande:

Hej alla 

Söndagsångest på ett helt annat sätt.  Började morgonen med Lutinus, ut kom inte bara staven utan tillsammans med rosa rött klet. Hur tusan ska man hantera sån här press. Har ni haft liknande problem? Känns som jag kommer stressa ut de där embryot .....drygt!!

Känner mig så glad och positiv idag direkt..

Jag har haft en sådan dag jag med. Ljusbrunt slem som kommit ut tillsammans med lutinusgeggan och mensvärk på det. Inte den molvärk jag haft de senaste veckorna utan mer krampigt.

Nu har det i alla fall lugnat sig. Såg varken färg på papperet eller haft den typen av ont på några timmar.

Vad snabbt det går att gå från helt lugn till galet orolig ändå!
  • fanola

Vet ni hur man räknar veckor om man fått 1 5-dagars tillbaka? Ska ta test på torsdag egentligen men tog ett igår å de va positivt.. Man kanske räknar som vanligt från förra mensen?

• Sophiasophia
    fanola skrev 2017-06-18 17:12:26 följande:

Vet ni hur man räknar veckor om man fått 1 5-dagars tillbaka? Ska ta test på torsdag egentligen men tog ett igår å de va positivt.. Man kanske räknar som vanligt från förra mensen?

Räkna äggplock som ägglossning. Finns bf-uträknare på familjeliv där du kan välja ägglossningsdag som utgångspunkt.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017