• Fiorenza

Syskonförsök mars 2017

Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?

• Svar på tråden Syskonförsök mars 2017
  • Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-04-01 09:57:09 följande:

Men åhh, ett superstort grattis! Jippi så roligt Skrattande {#emotions_dlg.flower} Skål (självklart alkoholfritt)

Tack! Skrattande Håller både tummar och tår för dig imorgon!
    Gian80 skrev 2017-04-01 10:36:04 följande:
    Åh va underbart att se!!!! Massa massa grattis!!!

Tack snälla, det känns helt fantastiskt! Skrattande
  • SaJoH

Hej alla,

Vi har precis gjort en återföring, första ivf:en, sekundär barnlöshet (första kom till naturligt), jag är 35. Åtta ägg fick de ut, sju befruktades och alla sju delade sig fint. Ett återfördes i torsdags (10-cellig) och är nu alltså på RD 2 (6 till frysen). Efter ÄP hade jag supermycket symptom... svullna och onda bröst, stickningar och hugg i livmodern. men nu... ingenting, typ. Känns som min kropp börjar återgå till sitt "infertila jag". Vet att det är alltför tidigt att säga någonting alls.

Är tillbaka i mina negativa tankespår och undrar varför denna gång skulle vara annorlunda.. mår faktiskt mycket sämre nu än vad jag gjorde innan återföring.

Vårt problem är också en polyp på 1,4 cm som upptäcktes vid ivf stimuleringen. Tydligen är den så liten att läkarna rekommenderade återföring i alla fall. Det konstiga är att den inte syns på hysteroskopi som gjordes i höstas. Jag blir knäpp på denna situation och bävar för att polypen, eller vad det nu är som syns på UL, ska ha varit vårt problem hela tiden.

Visst är det väl så att man inte kan säga något om varken + eller - fram till testdag...? Man kan mao. inte lita på symtomen?

Någon annan som har en polyp som upptäckts vid stimulering men som ändå fått plus`?

• Fiorenza
    SaJoH skrev 2017-04-01 14:07:31 följande:
    Hej alla,

Vi har precis gjort en återföring, första ivf:en, sekundär barnlöshet (första kom till naturligt), jag är 35. Åtta ägg fick de ut, sju befruktades och alla sju delade sig fint. Ett återfördes i torsdags (10-cellig) och är nu alltså på RD 2 (6 till frysen). Efter ÄP hade jag supermycket symptom... svullna och onda bröst, stickningar och hugg i livmodern. men nu... ingenting, typ. Känns som min kropp börjar återgå till sitt "infertila jag". Vet att det är alltför tidigt att säga någonting alls.

Är tillbaka i mina negativa tankespår och undrar varför denna gång skulle vara annorlunda.. mår faktiskt mycket sämre nu än vad jag gjorde innan återföring.

Vårt problem är också en polyp på 1,4 cm som upptäcktes vid ivf stimuleringen. Tydligen är den så liten att läkarna rekommenderade återföring i alla fall. Det konstiga är att den inte syns på hysteroskopi som gjordes i höstas. Jag blir knäpp på denna situation och bävar för att polypen, eller vad det nu är som syns på UL, ska ha varit vårt problem hela tiden.

Visst är det väl så att man inte kan säga något om varken + eller - fram till testdag...? Man kan mao. inte lita på symtomen?

Någon annan som har en polyp som upptäckts vid stimulering men som ändå fått plus`?
    Tar du progesteron? Det kan ge mycket symptom som liknar graviditetssymptom. Dessutom kan ägglossningssprutan ge utslag på graviditetstest ganska länge (har för mig att det var RD 10 eller något sådant som jag fick ett svagt plus av den förra gången). Man "ska" ju inte testa tidigt egentligen, men visst är det svårt. Jättesvårt!

Hur många dagar hade embryot odlats innan ET? Är lite snurrig på antal celler och motsvarande dagar, jag fick ett fyrcelligt efter två dagar första gången och tänker att beroende på hur många dagar det odlats så kan det ju fästa rätt fort. Det började sticka och mola i livmodern ganska omgående för mig nu med en blastocyst på fem dagar. 

Håller tummarna att det är något som fäst därinne för dig!
  • SaJoH
    Fiorenza skrev 2017-04-01 20:17:01 följande:

Tar du progesteron? Det kan ge mycket symptom som liknar graviditetssymptom. Dessutom kan ägglossningssprutan ge utslag på graviditetstest ganska länge (har för mig att det var RD 10 eller något sådant som jag fick ett svagt plus av den förra gången). Man "ska" ju inte testa tidigt egentligen, men visst är det svårt. Jättesvårt!

Hur många dagar hade embryot odlats innan ET? Är lite snurrig på antal celler och motsvarande dagar, jag fick ett fyrcelligt efter två dagar första gången och tänker att beroende på hur många dagar det odlats så kan det ju fästa rätt fort. Det började sticka och mola i livmodern ganska omgående för mig nu med en blastocyst på fem dagar. 

Håller tummarna att det är något som fäst därinne för dig!

Tack!

Det odlades från måndag till torsdag, alltså 3 dygn innan återföring. Nu borde det vara en blastocyst mao. Tror dock att symtomen kan variera väldigt mycket, men vet inte hur min kropp reagerar på ivf då detta är första gången..

Jo, tar progesteron, och har gjort inseminationer några gånger så känner igen symtomen.

Känner mig deppig..!

Tack! Och grattis!!! :)
  • Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-04-02 09:56:42 följande:
    Jag är så himla lycklig, jag testade positivt i morse!
    Men åååh! Stort grattis! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Gian80
    Malin79 skrev 2017-04-02 09:56:42 följande:

Jag är så himla lycklig, jag testade positivt i morse!

Åh va roligt!!!
    Massa massa grattis!!!!
  • Malin79
    Fiorenza skrev 2017-04-02 10:17:07 följande:
    Men åååh! Stort grattis! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Tack!
  • Malin79
    Gian80 skrev 2017-04-02 11:01:26 följande:
    Åh va roligt!!!
    Massa massa grattis!!!!
    Tack!
Svar på tråden Syskonförsök mars 2017