• Fiorenza

Syskonförsök mars 2017

Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?

• Svar på tråden Syskonförsök mars 2017
  • Gian80
    Malin79 skrev 2017-04-18 10:52:09 följande:
    Tack för omtanken! Jag har mitt första VUL den 26 april. 
    Lycka till på VUL idag!!!!

Här blev ett stort fint plus även idag på testdagen
  • Jessa01
    klonk skrev 2017-04-25 20:35:58 följande:
    Jag fick ut 4 ägg varav bara 1 befruktades, det delade dessutom på sig långsammare än önskat men de satte tillbaka det ändå efter 2 dagar. Jag blev gravid på mitt enda 2celliga embryo. Det kan gå!
    <3 Grattis! Jag har ett litet minihopp <3
  • Malin79
    Gian80 skrev 2017-04-26 07:46:57 följande:
    Lycka till på VUL idag!!!!

Här blev ett stort fint plus även idag på testdagen

Tack och grattis :)

Det gick väldigt bra på vårt VUL. Att få se den lilla med ett tickande hjärta och små armar och ben, oslagbart Hjärta Bra tillväxt och allt såg bra ut. Nu känns det helt ok att fortsätta må illa större delen av dagarna Skrattande

• Malin79
    Jessa01 skrev 2017-04-26 17:09:35 följande:
    <3 Grattis! Jag har ett litet minihopp <3
    Jag håller tummarna att det går vägen Hjärta
  • Gian80
    Malin79 skrev 2017-04-28 10:01:03 följande:

Det gick väldigt bra på vårt VUL. Att få se den lilla med ett tickande hjärta och små armar och ben, oslagbart Hjärta Bra tillväxt och allt såg bra ut. Nu känns det helt ok att fortsätta må illa större delen av dagarna Skrattande

Åh va fantastiskt!!!
    Vilken vecka är du i nu? Underbart att allt såg bra ut! Men jobbigt med illamåendet såklart!

Här går jag in i v6 nu, tiden segar sig fram... har fått till för VUL om två veckor, känns som en evighet tills dess ju!!!
  • Fiorenza
    Malin79 skrev 2017-04-28 10:01:03 följande:

Men åh, så härligt! Hur långt har du kommit nu?
    Gian80 skrev 2017-04-28 11:06:06 följande:
    Åh va fantastiskt!!! smile1.gif Vilken vecka är du i nu? Underbart att allt såg bra ut! Men jobbigt med illamåendet såklart! Här går jag in i v6 nu, tiden segar sig fram... har fått till för VUL om två veckor, känns som en evighet tills dess ju!!!
    Så spännande. Jag minns så väl evighetslång väntan kändes, men snart, snart är det din tur med!

Vi skulle ha varit på VUL igår, kändes sådär när jag kom på det. Desto bättre känns det att jag borde få mens under nästa vecka och då kommer jag dyka på telefonen och påbörja nedräkningen mot nästa FET. Heja februaribebis, liksom!

• Jessa01
    Malin79 skrev 2017-04-28 10:01:42 följande:
    Jag håller tummarna att det går vägen Hjärta
    Förra veckan var det två folliklar- i måndags tre stycken- trots avrådan körde vi ändå och idag vid plock 6 stycken som gav 6 ägg- vad fasen hände!? :O

Hopp tjejer, hopp! <3

• klonk
    Jessa01 skrev 2017-04-28 15:21:09 följande:
    Förra veckan var det två folliklar- i måndags tre stycken- trots avrådan körde vi ändå och idag vid plock 6 stycken som gav 6 ägg- vad fasen hände!? :O

Hopp tjejer, hopp! <3
    Du ser! vad häftigt, hoppas hoppas att det går bra framåt!
  • Fiorenza

Hopp tjejer, hopp! <3

Men hurra, det är ju jättebra!
  • Micro

Hopp tjejer, hopp! <3

Jättebra, va roligt att höra. Hur länge har d tänkt odla? När har ni prel återföring?
  • Jessa01

Tack allihop!
    Vi har insättning på måndag om allt går vägen.
    Så nu håller vi tummarna att vi går ända in i mål Solig

• Malin79
    Åh va fantastiskt!!!
    Vilken vecka är du i nu? Underbart att allt såg bra ut! Men jobbigt med illamåendet såklart!

Här går jag in i v6 nu, tiden segar sig fram... har fått till för VUL om två veckor, känns som en evighet tills dess ju!!!
    Nu är jag i v 9, v 8 när jag gjorde VUL. Nu när vi har fått sett den lilla så känns det mycket bättre, och som att tiden går fortare. 
  • Malin79
    Fiorenza skrev 2017-04-28 13:46:13 följande:
    Men åh, så härligt! Hur långt har du kommit nu?
    Åh va fantastiskt!!! smile1.gif Vilken vecka är du i nu? Underbart att allt såg bra ut! Men jobbigt med illamåendet såklart! Här går jag in i v6 nu, tiden segar sig fram... har fått till för VUL om två veckor, känns som en evighet tills dess ju!!!
    Så spännande. Jag minns så väl evighetslång väntan kändes, men snart, snart är det din tur med!

Vi skulle ha varit på VUL igår, kändes sådär när jag kom på det. Desto bättre känns det att jag borde få mens under nästa vecka och då kommer jag dyka på telefonen och påbörja nedräkningen mot nästa FET. Heja februaribebis, liksom!

Som jag skrev precis ovan, nu är jag i v 9. Det känns så bra!
  • Malin79
    Jessa01 skrev 2017-04-29 07:28:46 följande:

Tack allihop!
    Vi har insättning på måndag om allt går vägen.
    Så nu håller vi tummarna att vi går ända in i mål Solig

Så roligt att höra att allt bara går bättre och bättre för dig! Jag håller tummarna att allt går bra och att det blir insättning på måndag.
  • Gian80
    Fiorenza skrev 2017-04-19 23:27:55 följande:
    Men tjohoo! Stort, stort grattis! Hjärta
    Gian80 skrev 2017-04-19 19:39:35 följande:Men va underbart om ägglossning redan kommer! smile1.gif Kanske inte så "konstigt" ändå! Tror att "såpass" tidiga missfall nästan går att likna med vanlig mens... jag fick missfall runt 4+4 tror jag det va och min nästa cykel blev precis som om missfallet varit en vanlig mens. Hur går det med Molandet magen? Har det släppt? Håller tummar för att mensen dyker upp som den ska nu framöver!
    Ja, hoppas på det. Har inte haft lika mycket molande idag, men (ursäkta detaljerna) något som är väldigt likt ägglossningsflytning. Det skulle ju vara jätteskönt om kroppen bara fungerar direkt (även om jag redan har börjat noja över om de andra två embryona är friska). 
    Hur har det gått för dig Fiorenza?
    Har du blivit ruvare igen? Håller tummarna hårt hårt här!!!
  • Gian80

Och hur har det gått för er andra som ruvar/ruvade? Bra hoppas jag!!!!

• Fiorenza
    Gian80 skrev 2017-05-21 10:04:44 följande:
    Hur har det gått för dig Fiorenza? Har du blivit ruvare igen? Håller tummarna hårt hårt här!!!
    Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Det har gått bra här, mensen kom precis som planerat och jag ruvar på ett tvådagarsembryo (det krockade med helgen att återföra det som är sex dagar) sedan i onsdags. BIM är 29/5, men jag tar Lutinus den här gången så det är ju inte helt pålitligt. KS vill att jag testar 2/6. Vi får se hur det går med tålamodet... Flört

Hur går det för dig?
  • Fiorenza

Det blir en februaribebis istället (BF 4/2)! Skrattande Otåligheten och nojorna blev för mycket igår kväll, så jag tog ett test då. Officiell testdag imorgon, så då blir det den digitala varianten.

Hur går det för alla er? {#emotions_dlg.flower}

• Gian80
    Fiorenza skrev 2017-06-01 19:34:56 följande:

Det blir en februaribebis istället (BF 4/2)! Skrattande Otåligheten och nojorna blev för mycket igår kväll, så jag tog ett test då. Officiell testdag imorgon, så då blir det den digitala varianten.

Hur går det för alla er? {#emotions_dlg.flower}

Men åh!!!!! grattis!!!
    Helt fantastiskt ju! Vilka embryon ni måste fått på en och samma gång! Först ett barn och nu två graviditeter. Och jag har knappt hört talas om folk som lyckats bli gravida med fryst tvådagars, det vanligaste är ju att man odlar till blastocyst innan man fryser nu för tiden... är ju ett helt fantastiskt resultat!
    Hur känns det? Hur mår du?
    Nu jäklar blir det ett syskon!!!

Insåg precis att jag ju helt glömt svara, sorry!
    Här går det bara bra! går in i v11 nu. Har mått illa i stort sett konstanta (vissa dagar riktigt bedrövligt faktiskt) från v 6 typ, men nu börjar det lätta lite! Men klagar absolut inte, är såååå lycklig över att vara gravid! Dock mörker jag tydlig skillnad från när jag va gravid med sonen, då hade man ju all tid i världen att vila, nu blir det köra på så mycket det bara går...

Håller tummarna stenhårt för er nu! Har du fått tid för VUL nu då?

Vi ska göra ett privat ultraljud på måndag för att kolla att allt är som det ska. Och sen kub drygt två veckor efter det.
Svar på tråden Syskonförsök mars 2017