Syskonförsök mars 2017
Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?
Gjorde FET idag med en femdagars blastocyst och hoppas på att bli gravid med ett syskon till vår son (född sommaren 2015). Någon som är i samma läge och vill dela väntan?
Hej allihopa!
Äntligen är jag ruvare igen
Fick glad gubbe förra fredagen och jäklar vilken känning av ägglossningen jag hade, magen svullnade upp och det gjorde riktigt ont. Aldrig varit så innan, men det här va troligtvis första ägglossningen sen behandlingen i höstas och mina äggstockar va ju kraftigt överstimulerade, så kanske inte är så konstigt om det vräkte lite nu.
Fick iaf åka till kliniken i tisdags för blodprov där de skulle analysera mitt progesteron-värde och se så jag säkert haft ägglossning och att jag låg bra till värdesmässigt. Och det gjorde jag!
Så i torsdags tinade de upp en fin blastocyst som sattes in. Och man kunde tydligt se att den redan hade börjat kläckas. Det va nytt för mig, ingen av de blastocyster vi fått tillbaka tidigare hade börjat kläckas. Men antar att det inte bör skada, då vet man ju iaf att den kan kläckas.
Och igår, ganska exakt ett dygn efter inställningen, fick jag en liten nidis... lite gammalt brunt blod kom när jag torkade mig. Fick precis samma när sonen sattes in, fast då en dag senare. Men då denna redan hade börjat kläckas så borde det ju även vara logiskt att den bör börja fästa tidigare.
Så jag är helt bombsäker på att den började fästa igår, har nämligen aldrig några mellanblödningar eller spottings annars, så måste vara att den grottat ner sig i hinnan igår.
Skrämmer mig dock en del att jag nu är så säker på att den fäste igår, blir ju lätt att man då tar föregivet att man ska få se ett positivt test om några dagar... för såklart kan den ju släppa när som helst också.
Har tänkt hålla mig till onsdag, då borde det börja synas om allt är som det ska.
Hej! Jag hoppar in här i tråden, har en dotter på snart 6 år som kom på naturlig väg som vi försöker att ge ett syskon. Har varit i ivf- karusellen i 2,5 år, gjort 7 ivf försök varav 6 st insättningar ( inget till frysen) ruvar nu på två embryon som var "snabba", har hör att det är bättre än långsamma men inge " toppen" embryon men försöker att inte ha förväntningar men man önskar ju bara nu att det tar sig. Har gjort både långa o korta programmet med olika mediciner på det sista nu började jag att spraya i början på februari och sen ta gonal f, är nu på ruvardag 3.
Har alltid läst här i forumet utan att skriva, men kände att det känns skönt att följas åt vi som är i samma situation.
Åh, beklagar så oerhört!!!
Förstår att det känns tufft!
Vilken vecka va du i när missfallet skedde?
Jag har haft ett tidigt missfall och då blödde jag typ som en vanlig mens bara...
Skulle väl vara skönt om de kan göra en undersökning på dig och säkerställa att du inte har något kvar därinne. Men kroppen verkar ju iaf förstått att den inte är gravid längre eftersom hcg sjunkit...
Har de sagt något om när ni kan försöka nästa gång? Är det en normal mens emellan som gäller?
Tack!!!
Jo, det känns såklart bra. Va egentligen inte någon "blödning" heller, snarare spår av lite gammalt blod när jag torkade mig bara. Men som sagt, hade liknande med sonen. Så det känns ju bra iaf
Tack! Jag var i 4+5 när det började, så det var ju väldigt tidigt ändå. Grejen är att jag tycker att det har varit mindre än en normal mens för mig, blödandet höll ju i sig från torsdag eftermiddag till lördag eftermiddag och efter det har det bara kommit på pappret och varit ganska lite rött eller gammalt blod. Det känns som för lite, men jag kan ju ha fel (hoppas verkligen det).
Vi får börja när jag fått min första vanliga mens efter missfallet, så jag hoppas ju på att det blir någon gång i maj. Tänkte börja med ägglossningstest när jag vet säkert att missfallet är helt avklarat, mest för att ha lite koll på när nästa cykel kan tänkas börja. Otåligheten alltså! Men men, det är bara att vänta och passa på att njuta av att få dricka hur mycket kaffe jag vill (mitt stora problem som ruvare/gravid, är en kaffemoster av stora mått!).
Hej! På vilken klink går ni?
Jag bor i Stockholm och har tänkt byta från ivf kliniken Stockholm till Sofiahemmet.
Hej allihopa!
Äntligen är jag ruvare igen
Fick glad gubbe förra fredagen och jäklar vilken känning av ägglossningen jag hade, magen svullnade upp och det gjorde riktigt ont. Aldrig varit så innan, men det här va troligtvis första ägglossningen sen behandlingen i höstas och mina äggstockar va ju kraftigt överstimulerade, så kanske inte är så konstigt om det vräkte lite nu.
Fick iaf åka till kliniken i tisdags för blodprov där de skulle analysera mitt progesteron-värde och se så jag säkert haft ägglossning och att jag låg bra till värdesmässigt. Och det gjorde jag!
Så i torsdags tinade de upp en fin blastocyst som sattes in. Och man kunde tydligt se att den redan hade börjat kläckas. Det va nytt för mig, ingen av de blastocyster vi fått tillbaka tidigare hade börjat kläckas. Men antar att det inte bör skada, då vet man ju iaf att den kan kläckas.
Och igår, ganska exakt ett dygn efter inställningen, fick jag en liten nidis... lite gammalt brunt blod kom när jag torkade mig. Fick precis samma när sonen sattes in, fast då en dag senare. Men då denna redan hade börjat kläckas så borde det ju även vara logiskt att den bör börja fästa tidigare.
Så jag är helt bombsäker på att den började fästa igår, har nämligen aldrig några mellanblödningar eller spottings annars, så måste vara att den grottat ner sig i hinnan igår.
Skrämmer mig dock en del att jag nu är så säker på att den fäste igår, blir ju lätt att man då tar föregivet att man ska få se ett positivt test om några dagar... för såklart kan den ju släppa när som helst också.
Har tänkt hålla mig till onsdag, då borde det börja synas om allt är som det ska.