Lillflickan skrev 2017-08-06 09:02:28 följande:
Usch för magproblem och illamående Tino. Hoppas det blir bättre igen. Och hoppas allt ser bra ut på RUL. Tror det kommer kännas bättre efter det. Känner du några sparkar än?
Mickelickan, jag har semester nästa vecka också som tur är. Tror inte jag hade kunnat göra någon nytta på måndag. Men det kommer nog gå bra när det är dags ändå. Det går säkert bra för dig att jobba. Vad jobbar du med? Har du möjlighet att gå iväg och vila dig lite under dagen? Det svåraste är väl om man inte vill berätta för kollegorna.
Popetot, vad skönt att det verkar stå bra till med tvilling två ändå. Förstår att det var oroligt.
Förstår om det är otympligt med två där inne. Förstår inte hur en ska få plats ens. Hur länge har du tänkt att jobba?
Inte säkert att det blir tre månader till att vänta med tvillingar, men det är ju möjligt. Graviditet är evighetslångt!
Ja, skönt att han växer på i sin takt. Jag blir lika förvånad varje gång jag ser mig i profil i tex ett skyltfönster. Jag har liksom inte flrstått hur stor jag börjar bli. Först hade jag tänkt gå hem en månad innan bf så typ hela oktober men efter idag när det varit riktigt tungt känns det som att sjukskrivning nog kommer tidigare. Svenska tvillingklubben rekommenderar sjukskrivning redan från v 25. Vi får se när de tittar ut. Nu väger de ca 930 och 720 gram så ett tag till får de allt bli inne.
Tino skrev 2017-08-06 17:00:27 följande:
Popetot. Så skönt att läsa att tvilling 2 verkar följa sin egen kurva. Det måste börja bli trångt för dem i magen nu. Så inte konstigt att det börjar kännas jobbigt. Ta hand om dig och ta det lugnare om du kännrr att det behövs.
minaimaginärabarn. Jag har inte vägt mig på MVC än. Däremot frågar bm vad jag väger så jag har vägt mig någon dag inna besöken. Skönt att du har haft räen bra period och kommit igång med träning igen.
Jag tycker mig känna lite sprattel ibland. :) Men är fortfarande osäker om det är bebisen eller om det bara är min strulande mage. Tror också oron kommer kännas mer hanterbar efter rul. Ska bli skönt att se bebisen.
Har ni tagit reda på kön på bebisen? Ellet hur tänker ni om att ta reda på om det är en pojke eller flicka ? Vi har nog bestämt att ta reda på kön om det går på rul. Kanske har det redan diskuterats om det i tråden men jag minns inte.
Jag tar det väldigt lugnt. Inte minst för att min man verkar tycka att jag är gjort av porslin just nu :)
Sprattlet tror jag är fisterrörelser. Min bm frågade mig flr en tid sedan om jag kände ngt och jag sa som du - kanske men vet inte. Då log hon och sa. Så småninom känns det mer och mer och då kommer du inse att det är det du kännt hela tiden. Jättemysigt är det. Jag har också mest sprattel. Väkdigt sällan ordentliga sparkar.
Vi tog reda på kön. Jag tyckte det var viktigt att förbereda mig. Man skapar liksom en liten person a dom innan dom kommer ut. Vi får ju en av varje som det ser ut.
minaimaginärabarn skrev 2017-08-06 15:41:41 följande:
Hej på er!
Lillflickan: Lycka till på onsdag! Gammalt blod sägs ju vara bra men förstår att det är en klen tröst! Jag blödde i början av graviditeten och sedan en gång till i v. 16, det var hur jobbigt som helst. Än sålänge har det gått bra. Tror det är olika med att lyssna på hjärtljud vid inskrivningen och det är ju helt frivilligt. Vet inte i vilken vecka du är men det kan vara osäkert att hitta hjärtljudet runt v. 12.
Popetot: skönt att lillkillen verkar följa sin kurva. Kan tänka mig att du börjar känna dig stor. Får se hur många månader till det blir för dig.
Själv är jag i v. 27, har haft semester vilket varit skönt och samtidigt haft en bra period med väldigt lite oro och mycket ork att leva relativt som vanligt. Har kommit igång att simma igen vilket är fantastiskt skönt och tänkte fortsätta med det sålänge jag kan. Är fortfarande inte så stor men det syns i allafall att jag är gravid vilket jag tycker om. På tisdag ska jag på MVC, har ingen aning vad barnmorskan skall hitta på då? Någon som vet? Har fortfarande inte blivit vägd när jag varit där så har ingen koll på min viktuppgång.
Jag hoppas på att gå till åtminstone v 36. Men vi får se vad de vill :) jag börjar känna av vad jag tror är foglossningar i ljumskarna väldigt mycket. Kanske simning vore något för mig med. För långa stunder gåendes, ståendes och t om sittande gör att jag får ont. Går in i v 28 i morgon.