• Popetot

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hej hej! Hoppas alla haft en fin midsommar! Igår var vi på tul och fick se pyrena igen. Flickan växer så det knakar. Pojken är fortfarande mycket mindre men följer sin egen kurva i vart fall. På eftermiddagen var jag hos BM och fick lyssna på deras hjärtljud. Så mäktigt! Riktigt häftig dag igår :) Nu har vi vågat oss på att beställa barnvagn också. Längtar till hösten och att få möta våra små.

• Popetot
    Lillflickan skrev 2017-06-27 10:54:08 följande:

Oh vad skönt att allt är som det ska! Mysigt att höra hjärtljud. Stort steg att beställa barnvagn. Känns det mer verkligt?

Längtar tills jag kan känna att det är någon där inne. Tiden innan är olidligt nervös.

Ja vi är lättade. Var lite oroliga över storleksskillnad innan men barnmorskan verkade jättelugn igår.

Skönt med barnvagnen. Behövde nog den knuffen för jag har knappt vågat tänka framåt.

Jag har börjat lita på att det jag känner i magen faktiskt är bebisarna. Härligt :)
  • Popetot
    Hunny B skrev 2017-06-27 12:40:40 följande:

Vad kul det måste ha varit att få se bebisarna igen! Och skönt att allt verkar bra. Barnvagn har vi inte bestämt oss för vilken vi ska ha än, skulle inte våga beställa riktigt än heller tror jag, men skönt att ha det gjort. Med tvillingar är det ju större risk att de kommer tidigare än planerat. Det kan säkert vara lite leveranstid också? Vi har bara vågat köpa barnkläder ännu, det är ju lite rea nu så jag har köpt på mig lite.

shrigley skrev 2017-06-27 13:22:39 följande:

Vilken grej det måste vara att få se dem på skärmen. Kan inte föreställa mig. Ska på första VUL om en vecka o hoppas såå kunna se nånting då..

Det ör underbart att se dem varje gång. Vi är bortskämda att få se dem så ofta då vi är så övervakade. V 22 nu och redan gjort 5 ul. Ang barnvagn så kan det vara lite leveranstid. Skulle något gå galet (ta i trä) så får man pengarna tillbaka. När var ditt vul, shrigley? Det ska nog gå bra!
  • Popetot
    Pitebo skrev 2017-06-28 22:46:06 följande:

Hej här är en till! Plussade i söndags på ruvardag åtta med blastocyst.

Nu är man bara dundernervös att nåt ska gå fel!

Välkommen hit! Tiden känns lång i början innan man varit på vul. Sen hittar man iofs hela tiden nya orosmoment. Försök njuta :) Är detta din första graviditet?
  • Popetot
    I väntan skrev 2017-07-01 17:50:27 följande:

Hej allihopa! Vi plussade på nationaldagen efter vårt andra ivf-försök. På måndag har vi vul och jag är så nervös inför det!! Känns som domedagen på nåt sätt...

Är i v. 8 nu.

Välkommen! Jag hoppas ni får se ett litet knyte på måndag. Oron inför första vul är jobbig men vilken lycka det är att få se ett litet embryo. Är det v 9 när ni ska in? Då kanske ni får se se hjärtslag. Försök tänka lugna tankar!
  • Popetot
    Pitebo skrev 2017-06-29 17:58:19 följande:

Nä, vi har blivit spontan gravida förr. Samtliga har slutat med missfall. Efter ett tag vart vi slussade till IVF.

Detta var vår första insättning. Fick en grym överstimulering efter dem plockat ut 24 ägg. Av dessa 24 vart 18 befruktade och man frös in 10 fina blastocyster. En av dessa eskimåer fick vi tillbaka den 16:e och jag plussade i söndags.

Får progesteron och blodförtunnande, och hoppas att det vill bli en bebis den här gången!

SJ? Vart gravid förr?

Detta är min första graviditet och vi väntar tvillingar.

Du verkar ha fina resultat men hoppas såklart på embryot du fått nu. Jobbigt med missfall. Kan inte föreställa mig :(
  • Popetot
    I väntan skrev 2017-07-01 19:18:43 följande:

Ska försöka vara lugn:) Är fortfarande i v. 8 på måndag, visst borde man kunna se hjärtslag då? Vilken vecka är du i?

Jag tror att ni ska kunna se det då. Vi hade vårt vul i v 9 och såg utan problem. Vi går in i v 23 på måndag så lite mer än halvvägs :) Håller mina tummar på måndag.
  • Popetot
    Pitebo skrev 2017-07-01 22:50:37 följande:

Åh tvillingar! Vad spännande! När har du bf?

Ja missfall är ett jävla otyg på ren svenska!

Ja det känns riktigt häftigt. Vi har bf 5/11. Får se om de vill stanna så länge.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-02 05:05:14 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!

Har inget bra att säga till dig men jag hoppas att det inte är så illa som du tror. Håller med lillflickan, sluta testa. Det gör dig inget gott. Håll ut till tisdag! Kram
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-07-03 21:05:42 följande:

Gjorde hcg-test tidigt imorse men tror ni jag fått mitt provsvar än? Såklart inte. Idiotiska Werlabs har imte återkommit (de lovar svar samma dag) och deras kundtjänst har typ semesterstängt. Har suttit som på nålar hela dagen..

Men grrrr! Vilken tortyr. Fortsätter att hålla mina tummar för er <3
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017