KajsaStina123 skrev 2017-05-12 05:42:29 följande:
Hej,
Ja det ingick ett tidigt ultraljud i själva ivf paketet. Kändes både bra o jobbigt då läkaren tydligt var emot tvillingfödslar/graviditeter. Blev så orolig att jag började gråta då hon pratade mest om komplikationer och avvikelser. Det ena fostret var lite mindre i storlek och det kunde vara normalt men också avvikande. Jag fastnade på avvikande! Och har vart orolig sedan dess. Hon påpekade även min ålder då jag precis fyllt 38. Ska träffa barnmorskan om ca 1 vecka och får höra mig för mer då. Har du gjort vul? Isof var dom lika stora el olika?
Hur går det för dig m blödningen? Ja skönt med ngn mer som väntar tvillingar; -)!
Vad tråkigt med läkaren. Men antar att du släpps från ivf-kliniken och får träffa annan personal fortsättningsvis. Jag har haft väldigt bra personal. Jag kanske är naiv men är inte orolig för just tvillingbiten. Det ÄR en riskgraviditet men vi är så mycket mer övervakade än en enlingsgraviditet. Försök ha tilltro till det.
Vi har varit på 3 ultraljud. Igår mättes de inte utan kollade bara att de levde. De andra gångerna har de vuxit som de ska och är jämnstora. Är dina troligast tvåäggs? Har de varsin hinnsäck?
Blödningen har avtagit. Inget ännu så länge idag.
Försök vara positiv. Håller tummarna för att du får en jättebra bm. Kram