• Lillflickan

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Oh vad skönt att allt är som det ska! Mysigt att höra hjärtljud. Stort steg att beställa barnvagn. Känns det mer verkligt?

Längtar tills jag kan känna att det är någon där inne. Tiden innan är olidligt nervös.

• Lillflickan

Har varit på VUL idag men fick något oklart resultat. Hon hade svårt att få bra bild och sa att det var lite för tidigt. Fick ingen bra bild att mäta men fick vecka 6+0 på den taskiga bild hon fick så hon tyckte det stämde. Troligtvis såg vi hjärtat slå men hon vågade inte säga säkert. Ny tid om 7-10 dagar.

Har mått väldigt dåligt de senaste tre dagarna, så jag hoppas det blir positivt vid nästa VUL så det är värt det.

• Lillflickan

Nej inte i Falun, hemma på privatkliniken. Men det blir sjukhuset nästa gång på remiss. Jag känner mig ganska säker på att det är bra. Men det hade varit skönt om hon hade varit lite säkrare.

• Lillflickan

Shrigley, jag håller tummarna att det bara är lite segt i starten för dig. Det är bara ett par dagar till tisdag (även om det känns som lååånga dagar). Försök hålla ut tills dess. Och sluta testa, du blir bara nervös. Försök distrahera dig med nåt annat. Ut i solen och njut av sommaren.

• Lillflickan

Åh vad skönt shrigley! Känner mig mer nervös för dig än för mig. Haha.

Själv väntar jag på att sjukhuset ska ringa med tid för VUL.

• Lillflickan

Drygt tre dagar till VUL. Mår illa och är trött. Ingen höjdarsemester direkt. Hoppas verkligen det ser bra ut på onsdag så det är värt det...

• Lillflickan

Tyvärr kan ju hormonerna spöka även om det inte står rätt till där inne. Men det är ju i alla fall inget dåligt tecken. Kul att vi följs så nära shrigley. Och "kul" att vi mår samma. Hoppas på att det är ett bra tecken för oss båda. Har gäster som kom på eftermiddagen när jag mådde lite bättre. Spännande hur jag ska klara morgondagen utan att de ska märka något...

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017