• Lillflickan

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Skönt att illamående avtagit för dig. Hoppas du kommit så långt att du mår bättre och får fortsätta må bra. Jag mår fortfarande inget vidare. Men har klarat mig från att kräkas även om det var nära igår. Har dessutom blivit väldigt trött också. Semestern blir inte så trevlig som vanligt. Men slipper ju vara på jobbet och låtsas som ingenting i alla fall. Nu på semestern kan man ju slappa lite mer och sova middag.
    Håller tummarna för att allt ser bra ut i morgon. Vilken tid ska du dit?

• Lillflickan

Usch, då slapp du oroa dig för symptom som försvann ;)
    Lycka till i eftermiddag. Nu borde de vara så stora så man ser ordentligt.

• Lillflickan

Wohoo! Så skönt att höra att det ser bra ut. Lite avundssjuk, vill också tjuvkika där inne. Två långa veckor kvar.

• Lillflickan

Oh, vad mysigt. Antar att ni fick med er bilder? Låter som om det blir jättesöta bilder att sätta in i albumet.
    Jag fick faktiskt frågan om jag ville titta en gång till eftersom det var så dålig bild sist men tackade nej eftersom det blir lite bök i semestern och jag har ju snart KUB-UL ändå. Får utöva tålamod. Men helst skulle jag ju vilja kolla varje dag.

• Lillflickan

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det kom blod nu. Det får inte vara missfall. Det går inte. Jag klarar det inte. Det får inte ha gått så långt och sen gå fel. Jag orkar det inte.

• Lillflickan

Bara några droppar ner i toaletten och lite på pappret. Orolig att livmodern drar ihop sig, men vet inte om det är verklighet eller inbillning. Har inte ont men inbillar mig att det känns lite ibland. Vet inte vad som är verkligt och vad som är inbillning.

• Lillflickan

Ringde gyn men det var fullt för idag i telefonkön. Har ringt barnmorskan som förhoppningsvis ringer upp.

• Lillflickan

V 11 är jag i. Såg hjärtaktivitet i V 9. Usch, klamrar mig fast vid halmstråt att allt är som det ska och det bara är något tillfälligt. Men hoppet känns väldigt skört. Så orolig att det är att moderkakan inte fungerar nu när den ska ta över och att det går snett.
    Väntar på att barnmorskan ska ringa. Men antagligen är det ändå bara att vänta som gäller.
    IVF-kliniken är både långt borta och stängd.

• Lillflickan

Bara att vänta. Om det kommer mycket kan jag ringa gyn-akuten. Ja, det är väl inte så mycket att göra åt vilket det nu är. Men plötsligt känns KUB-ultraljudet väldigt långt bort.

• Lillflickan

Det var bara lite och nu kommer det bara lite på pappret när jag torkar mig. Inbillar mig att det känns som om mensvärk är på väg, men vet inte om det är inbillning eller inte. Blir tokig. Mannen hävdar att det inte hjälper att ligga och tycka synd om sig själv eller springa på toaletten och kolla. Kanske får gå och bada fötterna i havet i stället.
    Kub är onsdag om två veckor. Sista semesterveckan.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017