• smulan81

IVF falun, någon mera?

Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • andromedae

12+2 idag, gjorde KUB i fredags och allt såg bra ut. Jag kan dock inte sluta oroa mig. Är så himla rädd att förlora det här barnet med, för mig är det redan mitt barn. Jättejobbigt. Det går bra när jag har nåt att göra, så fort jag tex lägger mig för natten kommer tankarna.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Lillflickan

Härligt Andromedae! Härligt med KUB. Förstår oron, den är svår att släppa. Förstår det med att det är ditt barn, för man tänker ju så långt.
    Nu när du kommit så här lång är de första stegen avklarade, första gränserna övervunna. Riskerna minskar. Hoppas du snart kommer till att kunna slappna av lite.

• UndrandeSökare
    eelinh skrev 2017-11-03 15:25:12 följande:

Får man hänga med här? :) vi ska starta vår behandling i december om mensen kommer så det fungerar med julledigt för kliniken.

Men jag är lite fundersam över mitt sköldkörtel värde då TSH ligger på 3,3. Samir tycker inte det behöver behandlas men vad jag förstått ska man helst ligga under 2,5 för att ha störst chans? Iaf vad dom sa på kvinnokliniken. Eftersom inga fel har hittats på oss så börjar man ju undra om det är just min sköldkörtel som spökar? Vi har ju ändå försökt i 2 år liksom. Någon mer som haft problem?

Hej ! Hoppar in här, tsh ska ligga på max 1.0 i fertilitetssyfte har jag hört. Man får ner tsh med hjälp av Levaxintabletter. Kontakta din Vc och be om en remiss till en endokrinolog. Jag har själv ätit Levaxin i större delen av livet, mitt tsh ligger under 1 och jag blir gravid varje gång vi försöker, men tyvärr missfall pgr av fel på spermierna hos min man.

Men försök få Levaxintabletter !

Lycka till !
  • eelinh
    UndrandeSökare skrev 2017-11-21 19:02:14 följande:

Hej ! Hoppar in här, tsh ska ligga på max 1.0 i fertilitetssyfte har jag hört. Man får ner tsh med hjälp av Levaxintabletter. Kontakta din Vc och be om en remiss till en endokrinolog. Jag har själv ätit Levaxin i större delen av livet, mitt tsh ligger under 1 och jag blir gravid varje gång vi försöker, men tyvärr missfall pgr av fel på spermierna hos min man.

Men försök få Levaxintabletter !

Lycka till !

Ja det är även det jag hört. Blev så förvånad när de tyckte att mitt TSH var normalt när det ligger på 3,3 vid sista provtagningen som gjordes på ivf-kliniken. Jag fick till svar att en full utredning hade gjorts på mig på kvinnokliniken innan vi kom till ivf-kliniken och att att såg normalt ut. Dock ?lite? högt men bra? De bör ju verkligen ha koll på det på en fertilitetsmottagning? När jag dessutom har rätt många symtom och typ hela min släkt lider utav det.
  • UndrandeSökare
    eelinh skrev 2017-11-22 09:43:53 följande:

Ja det är även det jag hört. Blev så förvånad när de tyckte att mitt TSH var normalt när det ligger på 3,3 vid sista provtagningen som gjordes på ivf-kliniken. Jag fick till svar att en full utredning hade gjorts på mig på kvinnokliniken innan vi kom till ivf-kliniken och att att såg normalt ut. Dock ?lite? högt men bra? De bör ju verkligen ha koll på det på en fertilitetsmottagning? När jag dessutom har rätt många symtom och typ hela min släkt lider utav det.

Tyvärr är svensk fertilitetsvård mycket eftersatt och svenska läkare har inte tillräckligt med kunskap. De är mycket kunnigare utomlands.

Ja, det är vanligt att sköldkörtelproblem går i släkten, kvinnor drabbas oftare. Jag har det också i släkten och har medicinerats med Levaxin sen jag var barn.

Skaffa dig en second opinion föreslår jag. Ring ich boka tid hos din Vc och sen när du träffar läkaren så berätta om dina symtom och att det finns sköldkörtelsjukdom i din släkt och be om remiss till Endokrinkliniken. De är specislister på bland annat sköldkörtelsjukdomar. Så hoppas jag du får recept på Levaxin och kan sänka ditt tsh.

Lycka till !
  • eelinh
    UndrandeSökare skrev 2017-11-22 21:03:28 följande:

Tyvärr är svensk fertilitetsvård mycket eftersatt och svenska läkare har inte tillräckligt med kunskap. De är mycket kunnigare utomlands.

Ja, det är vanligt att sköldkörtelproblem går i släkten, kvinnor drabbas oftare. Jag har det också i släkten och har medicinerats med Levaxin sen jag var barn.

Skaffa dig en second opinion föreslår jag. Ring ich boka tid hos din Vc och sen när du träffar läkaren så berätta om dina symtom och att det finns sköldkörtelsjukdom i din släkt och be om remiss till Endokrinkliniken. De är specislister på bland annat sköldkörtelsjukdomar. Så hoppas jag du får recept på Levaxin och kan sänka ditt tsh.

Lycka till !

Tack för peppen, det ska jag göra :)
  • UndrandeSökare
    Lillflickan skrev 2017-11-26 17:18:25 följande:

På väg till Falun. Äggplock (nr fem) i morgon. Var fem år sen sist. Nervös!

Hoppas det går bra !
Svar på tråden IVF falun, någon mera?