• smulan81

IVF falun, någon mera?

Hej
    Jag undrar om det är någon mera som gör eller ska göra IVF i Falun som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF falun, någon mera?
  • Karinnan

Hoppar in här.

Hade första besöket i Falun den 28 nov 2017. 4 dec körde vi igång med korta metoden.

Plockade ägg igår, 8 blåsor och fem ägg. Idag ringde de och berättade att fyra var befruktade. Återföring på tisdag.

Jag har i ett tidigare förhållande försökt få barn. Gjorde utredning på Linne i Uppsala och jag hade pco. Nu såg de inget av detta. Så mest konfunderade vad som kan va problemet. Min sambo har ett barn från tidigare förhållande. Överviktig med BMI på 34 och fyller 40 2018 i november.

Nu håller vi tummarna.

• BusigaSyrran

Håller tummarna för dig, jag har ett kvar i frysen.

Funderar på att ev kontakta Aten och göra en utredning men jag vet inte riktigt om jag ska använda de enda frysta först eller ta de senare.

Tycker Aten att vi skulle göra IVF pga deras behandling så ja då väljer jag nog Cura Öresund istället så vi slipper köra så långt eftersom de då inte ingår i ett garantipaket. Men jag ska köpa deras bok som de rekommenderar och hoppas de kan hjälpa oss i min naturlig cykel.

Fanns tydligen en stor tråd här på familjeliv om det om någon är intresserad och ger upp hoppet snart.

Kram på er, håller tummarna för er alla.

• Lillflickan

Inga fel hittade, men möjligtvis kan min hjärtformade livmoder spela in. Fick första missfallet efter spontangraviditet efter fyra år och sex insättningar. Därefter gravid och barn. Sen tre år hemmaförsök utan resultat, plus på insättning men missfall v 14 och nu gravid igen.

• BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-12-16 00:05:37 följande:

Inga fel hittade, men möjligtvis kan min hjärtformade livmoder spela in. Fick första missfallet efter spontangraviditet efter fyra år och sex insättningar. Därefter gravid och barn. Sen tre år hemmaförsök utan resultat, plus på insättning men missfall v 14 och nu gravid igen.

Okej bara blivit gravid naturligt en gång o de var 2012 födde barnet då med så fyller snart 6år.

Sen Ingenting, åh nu inget på de färska så blir inget på de frysta så slutar vi i Falun.

Kollar upp andra alternativ som tex utredningen i Aten, såg en tråd om de här på familjeliv.

Vi vill ha tre syskon till men vad som är fel på oss vill vi gärna ha svar på, men ingen har något svar på de.

De kommer när de kommer sa sjukvården, tre års aktiva försök själva utan ett enda plus.
  • mikalela86

Asså när slutar magen svullna ? Och när slutar de görs ont..4 dagar sedan äggplock och jag ser gravid ut i typ 3e månaden....

• mikalela86
    Lillflickan skrev 2017-12-16 16:34:29 följande:

Mikalela, har du varit hos sjukvården?

Nej, har pratat med dom och dom säger bara vila och ta Alvedon. Inte blir jag bättre på det...
  • mikalela86

Pratat med båda. Ska ringa gyn på min hemort på måndag igen om det ej blivit bättre.

Svar på tråden IVF falun, någon mera?