• Irk

Första IVF, andra som e i samma skede?

Vi har försökt i många år innan vi ifjol bestämde oss för att göra undersökningar och nu äntligen är allt faktist på gång.. så himla lång väntan men nu går allt snabbt känns det som mittiallt..

Vi är ganska unga (jag 26, min festman 27/28 i år) men läkaren påstår att mina äggstock är lite slö och min mans spermier är inte i så bra skick (sista testet endast 2% fungerande) men ingenting är omöjligt!

Jag är otroligt nålrädd och haft sån ångest över injektionerna men är nu på dag 4 och det känns endå okej, så stolt över mig själv. Vi kör det långa protokollet så blivit nerreglerad i ungefär 2 veckor nu. Ska på vårt första ultraljud för att kolla äggblåsorna på tisdag.

Skulle gärna diskutera och följas åt med andra unga i liknande sits, finns det kanske tilloch med någon som e nästan på samma ställe i behandlingen?

• Svar på tråden Första IVF, andra som e i samma skede?
  • Anonym (AN)

Vi har tänkt att göra Ivf. Men om det blir denna cykel, eller nästa det vet jag inte.
    Hur många dagar tog du Gonal-f, var det på dag två du började?
    Lycka till!
    Vad spännande, hoppas på ett plus!

• Pion83

Japp, dag 2, sen orgalutran några dagar in. Nu lutinus vagitorier. Tror detta är en väldigt standardmässig behandling. 
    Lycka till när du än gör det. Det blir bra när det blir av. Vi väntade också en månad innan vi faktiskt körde igång, för att samla kraft. Det är ju tufft, mest mentalt för min del. Vet som inte riktigt hur jag ska hantera den ruvningstid. Blir lätt lite galen. Nu dags att sova. Hörs imorn! Natti!

• Anonym (AN)

Lycka till verkligen! <3
    Ja den väntan är nog jobbig!
    Men hur många dagar tog du Gonal-F?
    Och vilken cykeldag blev det äggplock?

• kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-05-02 08:09:26 följande:

Det är första gången förr oss med, jag (snart 26år) och min sambo (24år) har försökt i ca 1,5-2år och sambon har minskad produktion men utan förklaring.

Jag ska på ultraljud imorgon och kolla tillväxten på äggblåsorna då jag har behandlat med bemfola 150 och sedan nertrappning till 125 de senaste dagarna. Får se vilken dag som blir utplockningsdags.

Hur gick det på undersökningen idag? Jag har också varit och gjort ultraljud och vi såg kanske 8-9 äggblåsor ca 9-13 mm stora, så jag ska öka dosen och ny undersökning på måndag.
  • Irk

Äggplock idag, gick mycket bättre än väntat! Gjorde inte alls så ont, bedövningen var värst, och nu efter känns det ju förståss.. och jag som hoppats på 10-13 ägg och vi fick hela 19 st, så himla bra!!

Förhoppningsvis blir det många fina befruktade till måndag när vi ska sätta in ett :)

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-03 17:14:47 följande:

Hur gick det på undersökningen idag? Jag har också varit och gjort ultraljud och vi såg kanske 8-9 äggblåsor ca 9-13 mm stora, så jag ska öka dosen och ny undersökning på måndag.

Jo det gick bra. De såg ca 9st ägg som såg bra ut så jag ska bara fortsätta med behandlingen som vanligt. Ska dit igen nu på fredag och kolla dem och boka utplockning, trodde att det var läge för de idag men tydligen inte.

Va skönt att höra att det inte gjorde så ont på dig Irk. Hoppas det blir så för mig med, jag är mest nervös över att sambon är borta med jobbet och hinner troligen inte hem tills dess så har några backup kompisar som kan följa med.
  • Anonym (AN)

Oj, vad ni alla verkar få många ägg!
    Grattis till er!
    Ni som nu gör Ivf. Har ni stimulerats med Pergotime eller Letrozol innan? Blev det många ägg då också?
    Vilken dag blir era äggplock på och vilket preparat och vilken dos?

• Irk

Idag satte vi in en 5 dagars <3 fick 4 till frysen och några som skulle vidare odlas.. känns bra. Hur går det för er andra nu? :)

• kastrullen
    Irk skrev 2017-05-08 16:23:22 följande:

Idag satte vi in en 5 dagars <3 fick 4 till frysen och några som skulle vidare odlas.. känns bra. Hur går det för er andra nu? :)

Toppen!

Var på ultraljud idag igen och fick sedan tid för äggplock på torsdag. Jag fick reda på att jag ska ta bisolvon mellan äggplock och återinförandet. Har någon av er också fått göra det?
  • Irk

Bisolvon, e inte de en hoatmediccin?
    Jag ska ta en injektion gonapeptyl imorgon... förhoppningsvis sista injektionen nu.

Svar på tråden Första IVF, andra som e i samma skede?