• Irk

Första IVF, andra som e i samma skede?

Vi har försökt i många år innan vi ifjol bestämde oss för att göra undersökningar och nu äntligen är allt faktist på gång.. så himla lång väntan men nu går allt snabbt känns det som mittiallt..

Vi är ganska unga (jag 26, min festman 27/28 i år) men läkaren påstår att mina äggstock är lite slö och min mans spermier är inte i så bra skick (sista testet endast 2% fungerande) men ingenting är omöjligt!

Jag är otroligt nålrädd och haft sån ångest över injektionerna men är nu på dag 4 och det känns endå okej, så stolt över mig själv. Vi kör det långa protokollet så blivit nerreglerad i ungefär 2 veckor nu. Ska på vårt första ultraljud för att kolla äggblåsorna på tisdag.

Skulle gärna diskutera och följas åt med andra unga i liknande sits, finns det kanske tilloch med någon som e nästan på samma ställe i behandlingen?

• Svar på tråden Första IVF, andra som e i samma skede?
  • kastrullen
    Irk skrev 2017-05-08 17:38:31 följande:

Bisolvon, e inte de en hoatmediccin?

Jag ska ta en injektion gonapeptyl imorgon... förhoppningsvis sista injektionen nu.

Haha ja, men hon sa att den är slemlösande och den skulle visst göra ägglossningssekretet mer tunnflytande mellan äggplock och återförandet.
  • Hornkatten

Jag ska plocka ut äggen imorgon och preliminärt är de sagt återinförandet blir på torsdag men vi får se. Själv ska jag få ta vaginala tabletter tre gånger om dagen som heter Lutinus första perioden vid insättning och sedan fortsätta så i några veckor. De ska visst förbättra miljön för att ägget ska fästa.

• kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-05-08 19:13:11 följande:

Jag ska plocka ut äggen imorgon och preliminärt är de sagt återinförandet blir på torsdag men vi får se. Själv ska jag få ta vaginala tabletter tre gånger om dagen som heter Lutinus första perioden vid insättning och sedan fortsätta så i några veckor. De ska visst förbättra miljön för att ägget ska fästa.

Så spännande! :)

Ja jag har också fått sånna vilket känns bra. Jag har haft spottings sen jag slutade med minipiller för 4 år sedan och har för mig att det kan vara ett tecken på lågt progesteron. Nu behöver det inte alls vara så, men känns skönt att minska den eventuella risken med lutinus och göra det så bra för ägget som möjligt.
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-08 22:19:08 följande:

Så spännande! :)

Ja jag har också fått sånna vilket känns bra. Jag har haft spottings sen jag slutade med minipiller för 4 år sedan och har för mig att det kan vara ett tecken på lågt progesteron. Nu behöver det inte alls vara så, men känns skönt att minska den eventuella risken med lutinus och göra det så bra för ägget som möjligt.

Ja för mig får jag nog dem bara för de har de som rutin men självklart men vill göra de så bra som möjligt för ägget.

Det plockades ut fyra ägg idag och om de blir embryon så ska de in på torsdag. Men alla där va så positiva och tror inte att vi behöver oroa oss för att de inte skulle gå.
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-05-09 12:39:17 följande:

Ja för mig får jag nog dem bara för de har de som rutin men självklart men vill göra de så bra som möjligt för ägget.

Det plockades ut fyra ägg idag och om de blir embryon så ska de in på torsdag. Men alla där va så positiva och tror inte att vi behöver oroa oss för att de inte skulle gå.

Ja jag också men som du säger känns det bra!

Härligt, håller tummarna!:)
  • Irk
    Hornkatten skrev 2017-05-09 13:39:17 följande:

Håller tummarna :)
  • kastrullen

Nu har också jag gjort äggplock! Fick Alvedon och lugnande innan, så var i bra form innan vi gick in till läkaren. Fick morfin så det snurrade till lite i skallen, hade lite svårt att höra vad dom sa men allt gick bra. Tror det var värst för min man :) 17 ägg fick de ut och om det är fler än 5 som befruktas så kommer de odla dem i 5 dagar. Skönt att det är gjort och det var ingenting att oroa sig för. De tog så väl hand om oss!

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-11 10:33:54 följande:

Nu har också jag gjort äggplock! Fick Alvedon och lugnande innan, så var i bra form innan vi gick in till läkaren. Fick morfin så det snurrade till lite i skallen, hade lite svårt att höra vad dom sa men allt gick bra. Tror det var värst för min man :) 17 ägg fick de ut och om det är fler än 5 som befruktas så kommer de odla dem i 5 dagar. Skönt att det är gjort och det var ingenting att oroa sig för. De tog så väl hand om oss!

Åh vad roligt att du fick så många, hoppas de blev många embryon av de!

Vi skulle ju på insättning idag men de ringde och sa att de vill vänta tills de blir 5dagar. Vi har tre embryon som ser fina ut men alla är lika bra än så länge så de vill se om de blir någon förändring till på söndag. Ska börja med vagitorerna idag.
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-05-11 15:40:10 följande:

Åh vad roligt att du fick så många, hoppas de blev många embryon av de!

Vi skulle ju på insättning idag men de ringde och sa att de vill vänta tills de blir 5dagar. Vi har tre embryon som ser fina ut men alla är lika bra än så länge så de vill se om de blir någon förändring till på söndag. Ska börja med vagitorerna idag.

Vad kul! Hoppas dom hittar det där guldägget :) eller att alla tre är guldägg!
  • kastrullen

Nu har kliniken ringt och av 17 ägg så blev 13 befruktade!! Helt sjukt! Eftersom det blev så många så odlas de vidare i fem dagar så återinförande blir på tisdag.

Svar på tråden Första IVF, andra som e i samma skede?