• ivfbebis

IVF start sommar 2017

Jag har påbörjat min behandling nu. Sen några dagar tillbaka så tar jag nässpray morgon och kväll.

• ivfbebis
    Mickelickan skrev 2017-07-14 09:36:46 följande:

Hur mår du då än så länge!? Spännande

Än så länge har jag inte känt något speciellt. Lite nästäppa en stund efter jag tagit den. Sen tror jag att man ska låta bli att läsa alla biverkningar för man inbillar sig att allt har med nässprayen att göra. Haha.
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-11 17:15:15 följande:

Ja, nedräkningen har börjat! Bara att hoppas på att mensen inte kommer innnan. Jag kommer att vänta till på Fredag. Vill ha ett säkert svar :)

Har du tagit test idag??
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-14 14:27:09 följande:

Ja. Det blev ett stort minus :(

Åh nej! Men är det kört helt? Eller kan du ta nytt test om några dagar?
  • ivfbebis
    Mickelickan skrev 2017-07-14 14:44:40 följande:

Klokt! Man ska inte läsa på för mycke, bara göra.. haha!!! Hoppas allt går smidigt

Hahaha ja precis! Man gör det av en anledning och det är bara att stå ut. Mannen är likadan "det är för att nässprayen gör dig grinig"
  • ivfbebis
    AJ1978 skrev 2017-07-15 10:19:17 följande:

Den här gången är det kört. Vi har ett ägg i frysen så det blir i alla fall ett försök till efter sommaren innan vi behöver göra om hela processen igen..

Hoppas och håller tummarna för er! Försök njuta lite av sommaren så tar vi nya tag sen.
  • ivfbebis

Hur har ni det tjejer?

Jag har kört min nässpray nu i ca 2 veckor.. fick blödning häromdagen som tyder på att man är nedreglerad. Blöder ganska mycket. Biverkningar hittills är illamående, lättirriterad, inte så mycket sexlust och lite mer akne. Hoppas att det är övergående!

• ivfbebis
    Ullisten skrev 2017-07-24 20:19:16 följande:

Hej! Är ny här! Jag och min sambo har precis börjat vårt första IVF-försök, jag har sprayat Synarela i en vecka nu. Jag har endometrios så har varit nedreglerad i ett halvår redan, så har hunnit vänja mig vid diverse biverkningar. :) Ska börja med sprutor den 9/8.

Välkommen!

Jag har sprayat med Synarela ca 2 veckor. Börjar förhoppningsvis med sprutor runt samma datum som dig om blodprovet visar att jag är nedreglerad. Har du mycket biverkningar?
  • ivfbebis
    Ullisten skrev 2017-07-25 22:35:45 följande:

Tack! Vad kul att du är i samma fas. Är det ditt första försök också? Ja, en hel del biverkningar, mest värmevallningar, humörsvängningar, håravfall och torra slemhinnor. Men försöker tänka att då vet man iallafall att medicinen funkar. Har dina biverkningar varit desamma hela tiden?

Ja, Det här är vårt första försök.

Jag har haft samma hela tiden typ. Går och väntar på att det ska bli värre. Haha! Jobbigast är att va irriterad hela tiden.
  • ivfbebis
    Ullisten skrev 2017-07-25 22:58:02 följande:

För mig är det mer deppighet och att jag blir emotionell och kan gråta för ingenting. Men jag tycker värmevallningarna är jobbigast, iallafall nu på sommaren. Trodde aldrig jag skulle säga det men längtar efter att få börja ge mig själv sprutor. :)

Ja jag vill gärna sluta med nässprayen.. men den ska jag även ta när jag tar sprutorna. Dock i mindre dos. Jobbigt att ibland inte känna igen sig själv, även om jag faktiskt trodde att jag skulle få värre biverkningar än jag har just nu.
Svar på tråden IVF start sommar 2017