• ivfbebis

IVF start sommar 2017

FruPäron skrev 2017-10-17 12:31:44 följande:

Känner du dig lugnare denna gången, iom du redan kört allt en gång?

Jag känner mig nästa mer nervös denna gången, att göra FET ist för ET känns helt plöstsligt jätte nervöst.. eftersom det är ytterligare ett nytt moment i denna resan :(

Nja, Känns nog mer stressigt nu när man vet att man inte lyckades första gången. Nu är det försök 2 och Vi har ju bara 1 försök kvar efter detta... så ja, man känner pressen!
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-10-17 20:04:28 följande:

Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade vuxit sig dubbelt så stor och var nu 12,3 mm (v. 7+4). Vi fick ytterligare en tid till VUL på torsdag nästa vecka för att fortsatt stilla vår oro. Skönt med läkare som tar en på allvar och erbjuder extra koll <3

Härligt! Grattis :)
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-18 09:23:12 följande:

Ultraljudet visade på stora äggblåsor (inte för att de ska användas haha) och min läkare beräknade att mitt ägglossningstest kommer att bli positivt imorgon bitti.

OM det inte blir det så ska jag ta ägglossningsspruta imorgon.

Planerade insättning: onsdag eller torsdag nästa vecka!

Trodde jag var lugn tills idag - hej känslostorm!

Åh heja heja!! Vad kul!

Håller tummarna hårt :)
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-10-19 11:56:55 följande:

Hej alla,

Senua - stort Grattis till det lilla pickande hjärtat!!

Jag har varit borta en period, både från FL och mentalt har jag försökt koppla bort IVF:en ett tag. Efter försök 1 som misslyckades i början av september fick vi ny ordination om det långa protokollet (fick det korta i 1a försöket). Så det har varit en jävligt lång väntan igen. Om 1,5v ska jag börja med nässprayen. Väntan har känts olidlig.

Och jag kan även säga att jag känner mig extremt nedstämd och trött. Sedan failure no 1 funderar jag på om jag inte kommit in i en mildare depression. Extremt håglös, inget känns roligt, har inte gått till jobbet på 1v (sjukskrivit mig) och finner inte någon glädje i det jag tyckte var roligt innan. Vi har en weekend inplanerad men den känner jag inget för.

Så här har jag mått i 3v tid nu. Det tär fruktansvärt mkt på mig. Detta sinnestadie är mentalt mer påfrestande än själva behandlingarna med hormoner.

Någon annan som känner igen sig?

Hej

Jag börjar med nässpray på lördag - 2:a försöket.

Vilka mediciner har du fått?

Jag märker att jag är mer lättirriterad, har inte lika mycket tålamod, jag är jätte trött osv. Och nu är det dags igen och då blir man nervös och oroar sig igen. Allt börjar om. Det tär mentalt! <3
  • ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 14:00:12 följande:

Hej på er. Vi fick ju ut 6 ägg. Alla var tyvärr inte mogna. Två st klara sig. Ett var riktigt fint, det andra visste dom inte riktigt än. Så idag fick jag tillbaka det fina embryot. Nu hoppas jag att det är vårt guldägg. Men har inte så stora förhoppningar. Men glad att iallafall ett var fint <3

Grattis!! Nu håller vi tummarna <3

När är TD?
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-26 15:27:53 följande:

Då är jag också ruvade igen! De tinade en av våra 2 blasto från frysen. När läkaren skulle göra överföringen så misslyckades det första gången!! När jag var påväg ned från gynstolen så meddelade labbet att blaston fortfarande var kvar i röret! Snacka om att pulsen gick upp.

Så det var bara att börja om från början. Andra försöket lyckades och nu ligger den (förhoppningsvis) i livmodern och gör sig hemmastadd. 

Jag har TD 8/11.

Helt säker på att detta försöket sket sig. Åtminstone inte speciellt upplyftande start... 

Oj ja kanske inte den känslan man vill ha! När vi gjorde vårt första försök så sa dom att jag inte fick resa mig innan dom kontrollerat röret ordentligt.

Håller alla tummar och tår nu!!! <3
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-29 19:41:09 följande:

Då är jag på ruvardag 3, typ. Har både igår och idag upptäckt ljus-ljus-ljus rosa på pappret när jag kissat. Ingen aning om det är något positivt eller negativt.. dock hade jag inte så förra gången.

Annars känner jag nog i stort sett noll! :(

Men blir inte förvånad om detta misslyckas efter den stirriga insättningen..

Håller givetvis tummarna hårt!! <3
  • ivfbebis

Sprutstart på fredag med elonva och menopur. Omgång nr 2. Känns nervöst även om man gjort det en gång tidigare.

Svar på tråden IVF start sommar 2017