Znickers skrev 2017-10-19 11:56:55 följande:
Hej alla,
Senua - stort Grattis till det lilla pickande hjärtat!!
Jag har varit borta en period, både från FL och mentalt har jag försökt koppla bort IVF:en ett tag. Efter försök 1 som misslyckades i början av september fick vi ny ordination om det långa protokollet (fick det korta i 1a försöket). Så det har varit en jävligt lång väntan igen. Om 1,5v ska jag börja med nässprayen. Väntan har känts olidlig.
Och jag kan även säga att jag känner mig extremt nedstämd och trött. Sedan failure no 1 funderar jag på om jag inte kommit in i en mildare depression. Extremt håglös, inget känns roligt, har inte gått till jobbet på 1v (sjukskrivit mig) och finner inte någon glädje i det jag tyckte var roligt innan. Vi har en weekend inplanerad men den känner jag inget för.
Så här har jag mått i 3v tid nu. Det tär fruktansvärt mkt på mig. Detta sinnestadie är mentalt mer påfrestande än själva behandlingarna med hormoner.
Någon annan som känner igen sig?
Hej
Jag börjar med nässpray på lördag - 2:a försöket.
Vilka mediciner har du fått?
Jag märker att jag är mer lättirriterad, har inte lika mycket tålamod, jag är jätte trött osv. Och nu är det dags igen och då blir man nervös och oroar sig igen. Allt börjar om. Det tär mentalt! <3