• Ellencassandra

IVF start sommar 2017

loooice skrev 2017-07-30 19:46:46 följande:

Hej

Hur lång tid tog det från det att ni lämnat era prover till att ni blev kallade på det inledande samtalet? Är själva i lämnaprovstadiet och är jättenervös för att behöva vänta ännu längre....

Vi lämnade blodprov i början av juni. Fick remissen i slutet av juni/början av juli. Nu var det ju mitt i semester tider så vet inte om det påverkade men fick första läkarbesök den 29e augusti :) så det gick fortare än vad jag trodde. Bor i Stockholm så vet inte om det är olika beroende på vart man bor.
  • Ellencassandra
    hanna8911 skrev 2017-07-31 08:51:29 följande:

Hej!

Jag och min man har precis börjat med vår första IVF! Har tagit sprutorna nu i 5 dagar och tycker det går bra! Har molvärk i äggstockarna som vid ägglossning men annars inga biverkningar! Vi går i Linköping och det tog ca 3 månader från det att vi bestämde oss för ivf och remissen skickades till vi var på första besöket! Sen kom sommaren mellan så därav blev det nu i juli först vi kunde sätta igång! Har ultraljudskontroll på onsdag och hoppas då att det ser bra ut!

Hej! Vad spännande! Hoppas allt går bra! :) längtar så tills man e igång själv! Vill så gärna att vi alla sen skriver om våra bebis magar osv :D håller tummarna att det går för oss nu!!
  • Ellencassandra
    hanna8911 skrev 2017-08-02 10:38:16 följande:

Tyvärr en besvikelse idag på ultraljudet! Bara ett ägg som stuckit iväg i storlek så inget äggplock denna cykel! Men ska ändå fortsätta med sprutorna och sen ta ovitrellen som gör att ägget lossnar så får vi försöka själva!

Åh va synd :( fick du för liten dos eller vad sa dom att det berodde på?
  • Ellencassandra

Har kanske tipsat förut men tipsar igen om att lyssna på ivf podden! Så bra! De har en lång version om hur ivf går till, hur man mår, ett kortare enkelt avsnitt om ivf å sen pratar de med ett embryolog om vad som händer på labbet! :) det är jätte intressant och jag har lärt mig mycket!

• Ellencassandra
    Milli07 skrev 2017-08-07 01:02:46 följande:

På tisdag ska jag och sambon på konsultation på en privat klinik angående IVF och vår förhoppning är att få starta nästa cykel. Enligt utredningen vi gjort via landstinget är där inget fel på någon av oss, men efter två år är vi barnlösa ännu med två missfall i bagaget. Nu är det 14 månader sedan vi lyckades sist. Vad de dock inte berättade för oss, som vi nu läst i journalen, är att man sambos simmare har hög nivå av dna-brott vilket både gör det svårt att bli gravid och behålla en graviditet.

Nu lägger vi vårt hopp till den privata vården istället. Någon som har något tips på vilka frågor vi bör ställa?

Men oj att de missade å berätta en sån grej? Skulle vilja läsa min journal å se vad som står :P sa bara att min killes spermaprov var bra sen la hon på. Hade turen å få en annan gynekolog som tur var. Men de borde ju verkligen gå igenom resultaten ordentligt så det inte blir en sån miss!
  • Ellencassandra
    FruPäron skrev 2017-08-07 20:23:53 följande:

Min mens kom idag så imorgon ska vi in på kliniken, bombarderas med information om våra sprutor och sedan startar vårt första försök! Extremt spännande :)

Spännande :D vill också vara igång!
  • Ellencassandra
    FruPäron skrev 2017-08-07 21:11:46 följande:
    Tycker dagarna går så otroligt långsamt. Vill in ens föreställa mig hur det är när/OM man ruvar!! :D haha. Kommer att vara som om tiden står stilla!

Skönt att äntligen få börja!
    Haha ja det måste ju vara helt sjukt jobbigt å ruva! Säkert det jobbigaste av allt.. men vad gör man :) bara vänta å vänta hehe! Hoppas allt går bra :D
  • Ellencassandra

Blir tokig ibland.. förra veckan fick jag positivt utslag på äl Stickan å äl flytningar. Nu en vecka senare har jag fått typ snorliknande slemmiga trådiga flytningar (ursäkta info) å molvärk i magen. Ev kanske äl blev uppskjuten? Ska ta ett äl test idag för å se men verkar så konstigt.. hoppas ju såklart in i det sista att det är grav symptom.. även fast jag vet att det e långsökt..

• Ellencassandra
    FruPäron skrev 2017-08-08 15:05:47 följande:

Nu har jag varit på min klinik och min behandling börjar imorgon!!!! Ska på ul nästa måndag för att se hur jag svarar på preparaten. Någon annan som ska ta Bemfola?

Spännande!!! :D
  • Ellencassandra

Nu är jag förundrad. Fick ju positivt äl test förra onsdagen. Nu har jag haft trådiga flytningar å tog ett äl test för å se och det var solklart positivt. Kanske inte ägget släppte förra veckan å vill försöka igen? Aldrig varit med om det förut xD

Svar på tråden IVF start sommar 2017