• Ellencassandra

IVF start sommar 2017

Jag var dum å tog ett test nu på Ruvardag 9. Och inte ens morgonurin. Utan nu på em och hade kissat två timmar innan. Såklart det är negativt och jag blir besviken. Fast jag vet att inget är säkert än. Varför är man så dum ibland? XD

• Ellencassandra
    Mm79 skrev 2017-11-05 12:00:58 följande:
    Jag hade testat lite då och då från och med typ RD 7. Men jag var inställd på att det inte skulle bli något, så det gjorde inget att det var negativt. Men först på rd15 kunde vi se ett svagt streck. Och på RD17 blev den jättetydlig (dagen innan TD). Jag var I chock ska tilläggas.

Så att, det kommer säkert vända om någon vecka. Men visst är man otålig
    Åh känns skönt å höra! :) jo man är otålig.. tror däremot att det inte gick vägen denna gång :( känner absolut ingenting.. känns ju som man borde fått nåt symtom?
    Brukar alltid ha ömma bröst innan mens, har inte det nu. Men antar att det är för att jag tar progesteron?
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-11-05 16:37:01 följande:
    Vad tråkigt att du fick negativt men som sagt kan det ju mycket väl ändras! Håller tummarna!

Alltså vissa har ju symptom och andra inte.. ena stunden har jag molvärk, nästa ingenting alls, sen lite ont i brösten, sen inget alls.. Det är jäkligt förvirrande! De flesta symptomen är ju dessutom såna som jag i regel har före mens så jag vet verkligen ingenting.. jag är på Rd 8 idag med en blasto och funderar på att testa på onsdag när jag ändå ska ta ett blodprov på VC.. Annars har jag testdag på söndag om ev vecka.
    Ja jag får vänta å se helt enkelt..
    jo jag förstår att det är olika! Men nu vill man bara känna nåt så man får nåt litet hopp xD känns jobbigt att jag inte har något i frysen å måste göra om allting.. men förhoppningsvis hinner vi med ett äggplock innan jul..
    spännande' hoppas du får ett pluss!
  • Ellencassandra
    FruPäron skrev 2017-11-06 07:16:02 följande:

Morgonens test var helt blankt! Inte tillstymmelse till streck så vad det än varit som gett mig positivt innan så är det borta nu. Ingen mens, bara mensvärk så det är väl bara invänta vad som komma skall :(

Åh nej vad tråkigt å höra :( <3
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-11-06 11:16:08 följande:

Näe nu känns det inget bra längre! I går kväll innan läggdags såg jag en liten mörk fläck i trosorna. På morgonen blev det lite brunt på pappret. Kör med skydd nu och är säker på att mensen kör igång när som helst.. Så himla deppigt! :(

Åh nej :( håller tummarna att den håller sig borta <3
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-06 11:32:37 följande:

Man pendlar ju som en jojo. Ena dagen positiv. Idag är jag gråtfärdig... gjorde så himla ont med sprutan igår men vet att vi gör detta för något bra. Känner mig lite allmänt lugnare den här gången men känslorna tar ju över ändå. Vet ju inte ens hur kroppen kommer reagera eftersom jag delvis har ny medicin den här gången. Bara att vänta på UL.

Ja visst måste vi få lite tur i den här gruppen!
    Förstår att det går som en berg och dalbana.. usch. Jobbigt. Gott humör ena dagen, sen är allt skit nästa. Lycka till med sprutorna!

Jag är på rd 11 idag. Testade ju minus på kvällen rd 9 vilket var dumt å onödigt.. vågar inte testa nåt mer nu. Har officiell testdag den 9e nov. Men jag har verkligen inga symptom alls. Känner inte ens att mensen är på g. Brukar bli risig i magen då och ömma bröst. Men inget. Har bara fått massa finnar..
  • Ellencassandra

Testdag rd 14 - negativt. Känner mig rätt tom nu. Ingen mens. Förmodligen lutinus som försenar den. Bara ringa kliniken idag å meddela resultatet :( nästa försök blir väl i januari.. fyfan. Varför ska man behöva gå igenom det här :(

• Ellencassandra
    Hey.orange skrev 2017-11-09 06:39:45 följande:
    Så tråkigt att läsa! Känner med dig, jag kan aldrig glädjas 100% för mitt egna besked när jag vet att det är så många som kämpar! På ett sätt är det skönt att flera är i samma sits. Tänker på dig idag! <3
    Tack <3 försöker se det positiva i det hela. Nästa försök hoppas jag på fler ägg å något till frysen! Å så får jag dricka vin. Å slippa lutinus. Men de kommande dagarna kommer kännas tunga :(
    Ja det är så bra att man har fler i samma sits! <3
  • Ellencassandra
    Hey.orange skrev 2017-11-09 07:24:00 följande:
    Det är bra att du har den inställningen, att du lever i nuet. det blir en nästa gång och då kanske lite mer som passar er. Jag önskar dig all lycka!
    Jaa jag ger inte upp. Tack <3
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-09 07:29:41 följande:
    Tråkigt att höra, vi fortsätter kämpa här tillsammans!! Jag mådde jätte dåligt när vi misslyckades med första försöket. Samtidigt så var det såå skönt att slippa sprutor, lutinus och allt annat. Man kunde liksom slappna av och vara ?vanlig? igen. Och även om man gärna vill göra ett nytt försök direkt så var det skönt att få lite tid för återhämtning. <3 Stor Kram!
    Jaa vi får göra det. Kämpa kämpa!
    Jo det är blandade känslor. På ett sätt är det skönt för nu slipper jag oroa mig å känna efter en massa symptom hela tiden. Men hade gärna satt igång innan julen men man måste ju vänta en cykel :(
    Nu håller vi tummarna för dig att det ska gå bra! Snart dags för dig med ÄP va? :) kram!
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-11-09 08:00:54 följande:
    Nej, fy vad tråkigt att höra! Tillåt dig att bryta ihop och vara ledsen - sen när det känns bättre får du ta nya tag. Jag lider med dig... det känns så hopplöst när den där jäkla stickan inte ger en det man vill ha...
    Kram till dig!
    Jaa :( just nu känns det riktigt mörkt.. så är man tvungen å jobba när man helst bara vill ligga i sängen..
    tack så mycket <3 kram!
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-09 10:19:27 följande:
    Jag ska på ultraljud imorgon så då får vi veta! Men borde bli ÄP i början på veckan.
    Spännande :) håller tummarna
    Pratat med kliniken idag. Ska ringa när jag får en blödning å så skulle vi bestämma nästa behandling. Det lät nästan som att jag inte behövde vänta tills jan.. hon skulle höra med min läkare..
  • Ellencassandra

Man griper ju efter halmstrån här men blir lite förvirrad. Kollade nu på grav testet jag fick av kliniken och nu ser jag att det står att den ska doppas i behållaren i 15 sekunder? Det är en klocka bredvid bilden där man doppar den å så står det 15 sekunder. Jag doppa min i 4 sekunder typ. Inte för att jag tror det gör nån skillnad.. men att jag missa det. :/

• Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-11-09 19:06:35 följande:
    Gör nytt och doppa i minst 15 sekunder... Då vet du att du gjort som du ska. Kan va bra för din egen skull och dina tankar. Jag håller nog alltid längre än 15 sek!
    Jaa jag ska nog göra det imorgon bitti.. bara för säkerhetsskull.. vet inte varför jag inte kollade det.. är mest van att ta äl tester å de är ju alltid 5 sekunder typ på dom, så tänkte att det var likadant på grav testen.
  • Ellencassandra

Började blöda smått nu. Då vet jag att lutinus försenade allting. Därför värken började två veckor efter ÄP - den ville egentligen komma då.. jaha. Bara nya tag

Svar på tråden IVF start sommar 2017