• Ellencassandra

IVF start sommar 2017

1Elle2 skrev 2017-08-08 21:35:33 följande:
    Men har testet väl varit positivt så är det ju det typ fram till mens, så ingen idé att testa igen i samma cykel.
    Aha! Jo säkert onödigt men var så lonstigt just med flytningarna för det var äl flytningar.. men men det återstår å se när mensen dyker upp :)
  • Ellencassandra
    ijo skrev 2017-08-08 23:10:15 följande:
    Ägglossningstest brukar inte visa positivt så länge. Men det kanske finns undantag när dom gör det? Har däremot hört att ägglossningstest kan visa positivt vid graviditet ;) Känns ju kanske långsökt som du skrev ovan men solskenshistorier förekommer ju ;)
    Men hör så olika överallt xD tror faktiskt att jag har äl nu eftersom de trådiga flytningarna dök upp å plus på Stickan.. jobbigt när cykeln ska hålla på å ändra sig. Ska ju ha mens nästa vecka men nu blir det ju typ om två veckor.. haha får se vad som händer xD
  • Ellencassandra

Hej allihopa. Jag skrev ju tidigare att jag trodde jag fått äl en vecka senare men kanske har fel. Vad skulle ni säga om det här testet? Är det positivt äl?

• Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-08-11 19:49:17 följande:
    Det syns bara i datormiljö. Jag kollade och jag kan inte ÄL-test så bra men jag skulle säga att det vänstra strecket är något starkare än det högra - vet dock inte vad det betyder :)
    Ja skulle också säga att ena strecket är starkare - kontrollstrecket. Men det e väldigt nära. Dom säger att båda ska va lika starka eller så ska det andra strecket va starkare än kontrollstrecket!
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-08-15 10:31:10 följande:
    Jag trodde aldrig att vi skulle få sätt igång.. men helt plötsligt var vi igång! Snart är det er tur :)
    Jaa hoppas det går undan! :) hur mycket kostar sprutorna förresten? :)
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-08-15 13:19:32 följande:
    Allt mitt gick på typ 19.000 men betalar ju bara 2200 som är högkostnasskydd :)
    Oj vilken tur att man har det! Shit vad dyrt annars :o
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-08-18 17:30:10 följande:

Nu har vi gjort UL. Det fanns 3 fina äggblåsor, bra storlek. Kommer nog inte få så mycket mer än så trots behandling då mitt AMH är så pass lågt. Äggplock på tisdag!

Åh va spännande! Du får gärna berätta sen hur äggplocket gick :D
  • Ellencassandra

Vill också vara igång! Men bara en vecka kvar tills läkarbesöket! Men typiskt min mens har alltid kommit mellan dag 26-28 nu kom den idag på dag 33. Min pojkvän åker bort fyra dagar med jobbet i september och är så rädd att vi typ måste göra äggplocket då.. men hoppas vi hinner innan. Hur lång tid tar det från att man får mensen till äggplocket? Vet att det är olika men på ett ungefär? :)

Svar på tråden IVF start sommar 2017