• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-31 12:17:34 följande:

Pga mina blödningar har läkaren sagt att jag ska ta det lugnt och inte lyfta tungt. Men vart går gränsen? Det är inte så lätt att bara ta det lugnt med en treåring... Vi är ute och cyklar var dag, det måste ju vara okej? Det är ju en lugn aktivitet. Och att bära, kan man bära 13 kg på ryggen..?

Oj vad svårt. Förstår ditt dilemma. Tycker du ska fråga din läkare exakt vad de menar. Vad som menas med tungt är ju relativt..kan väl vara allt från 5kg -20 kg. Eller mer eller mindre. Hmm...
  • hggeli
    Lina1991 skrev 2017-07-31 12:19:44 följande:

Förstår verkligen din oro! Dock har jag dagar som jag slarvar med min lergigan, och då mår jag inte alls illa, lite beroende på hur jag lyckas äta. Hoppas hoppas hoppas du får tid någonstans och att allt ser bra ut.

Och tack förresten :) jag hoppas det med. Vi fick tid nu på torsdag..ska bli skönt få veta så jag kanske kan njuta lite mer. Eller få veta tidigt om nått hänt så det ej blir så smärtsamt sen.
  • nalg

Är det bara jag som fått nån kris nu och vet inte alls om jag vill detta längre ???? Känns inte alls bra, vad har jag gett mig in på. Är inte ett dugg glad eller förväntansfull, bara ledsen. ????

• Theryd87
    nalg skrev 2017-07-31 13:51:10 följande:

Är det bara jag som fått nån kris nu och vet inte alls om jag vill detta längre ???? Känns inte alls bra, vad har jag gett mig in på. Är inte ett dugg glad eller förväntansfull, bara ledsen. ????

Nej du är inte ensam. Tror det är mina hormoner som spökar och jag är väldigt känslig för förändringar i min kropp... Är så himla lycklig ena dagen och nästa (ibland samma dag) vill jag bara gråta och ifrågasätter mitt val att bli gravid.
    Min största oro är nog att kunna ta hand om barnet, jag får panik när jag inser att jag faktiskt är gravid och ska föda ut ett nytt liv till denna värld, där JAG (och min man givetvis) har ansvaret för att detta barn ska må bra...
    Som jag säger till min man, vi har ändå flera månader på oss att förbereda oss och ställa in oss på vår nya verklighet, det kommer gå bra <3
  • FrökenLa
    Fral13 skrev 2017-07-31 11:55:18 följande:
    Jag behöver också berätta för chefen att jag bara ska jobba i fyra månader innan jag går hem igen. Är fl just nu med sonen så har otroligt dåligt samvete för det. Att jag sviker chefen och kollegorna igen.

Eftersom jag är fl och inte på jobbet så måste jag åka dit någon dag innan jag ska börja jobba igen och göra upp en plan. Kommer troligen bli i sep så då är jag antagligen i v12-13 skulle jag tro.

Förra gången berättade jag för chefen i V8 eftersom jag var tvungen att komma och gå lite på jobbet för att kunna ta mig till och från MVC. Nackdelen med att ha lång väg att pendla.
    Super kul för barnen att ha syskon så nära i ålder.

Tråkigt att man ska behöva känna att man sviker men jag har precis samma känsla. den finns där även när man vabbar eller är sjuk också.

Ja pendla kan inte vara roligt. jag har 5 min till jobbet hemifrån och 10 min till MVC så känner mig väldigt lyckosam där.
  • Stellan11

Tillbaka på jobbet idag. Att jobba som frisör är en plåga med detta illamående, känns som man ska spy på varje kund! Vad tar ni andra mot illamående? Receptfritt? 4e graviditeten och illamåendet har blivit värre för varje!!

• lilaemma

Tror inte det går vägen den här gången. Rosa flytningar, mensvärk och låg temp.

• PuLoha
    lilaemma skrev 2017-07-31 16:26:56 följande:

Tror inte det går vägen den här gången. Rosa flytningar, mensvärk och låg temp.

Jag har också samma känsla :(
  • JeSsOlRo
    Eleot skrev 2017-07-31 12:57:19 följande:

Jag har IBS mage så för mig är det en standard med smärtan i magen.

Jag har också IBS mage. Hoppas så att det ska bli som min första graviditet denna gången för då slapp jag allt med ibs:en från v.14 tills dottern föddes.
  • regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-31 13:36:20 följande:

Oj vad svårt. Förstår ditt dilemma. Tycker du ska fråga din läkare exakt vad de menar. Vad som menas med tungt är ju relativt..kan väl vara allt från 5kg -20 kg. Eller mer eller mindre. Hmm...

Ja, det är lurigt. Jag ska på återbesök på onsdag så jag får höra då. Men jag är ändå lite rädd att jag gjort något jag inte borde nu under helgen :/ Även om jag verkligen tänkt på att ta det lugnt och inte lyfta liten för mycket.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?