• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • jamka
    idisslaren skrev 2017-07-29 11:41:02 följande:

Någon som fått tvillingbesked än? Tänkte vi är väl runt 100 och statisk säger väl att någon procent blir tvillingar;) här mås det illa hela dagarna och är väldigt trött (utan större möjlighet till att sova) men klarar mig utan att spy än då läge. Vul på måndag ????

Jag har fått tvillingsbesked men ligger nu på sjukhuset eftersom jag är i v.9 men det finns bara två hinnsäckar som dock växer från dag till dag.
  • jess06

Tycker det är så jobbigt med denna värken. Igår började jag få värk på höger sida av ryggen, livmodern och vidare ner i ljumsken. Det kommer och går. Det är alltså inte den klassiska molvärken nu. Jag går bara och väntar på att jag ska börja blöda för det känns som att något är väldigt fel. Kan man upptäcka utomkveds så sent som i v. 8? Har för mig att sånt upptäcks mycket tidigare.

• lilaemma
    jamka skrev 2017-07-29 12:33:08 följande:

Jag har fått tvillingsbesked men ligger nu på sjukhuset eftersom jag är i v.9 men det finns bara två hinnsäckar som dock växer från dag till dag.

Hoppas att de snart visar sig därinne! Att de bara är små...
  • JeSsOlRo

Idag orkar jag inte göra någonting. Jag är inte trött utan bara helt orkeslös illamåendet har kommit lite mer nu. Fler som inte orkar göra något?

• Starlights

Smått rosa flytningar idag.. Men ska på vul på tisdag.  Kommer vara i vecka 8 då (7+0).. Så hoppas att det ser bra ut då och att man kan se ett tickande hjärta.

• Johlit
    Lullabay skrev 2017-07-29 10:35:21 följande:

Så...mina två tidigare graviditeter har jag som sagt aldrig haft symtom så här tidigt i graviditeten. Med min första hade jag inga alls under de 8 månader jag var gravid. Med min andra så fick jag en del foglossningsbesvär men annars inget annat, och det var senare.

Men denna gången...uhh. Jag har finnar lite här och var (har jag aldrig annars), jag har molvärk som tuuusan, brösten känns som ballonger (lite ömma också) och jag vaknar 5 gånger per natt och behöver gå på toaletten.

Till råga på det så ser magen ut som nedan bild. Är det någon annan som är såhär "uppblåst"? Ser ju ut som om jag vore i v 17 typ. Kommer bli svårt att dölja detta när jag är tillbaka på jobbet efter semestern...

Är i v7 för övrigt (6+6).

Jaa - jag ser exakt likadan ut :) väntar mitt 3:e och är i v 8 (7+2). Försöker dölja det så gott jag kan på jobbet, men jag gissar att många redan har förstått..
  • lilaemma
    Johlit skrev 2017-07-29 21:43:32 följande:

Jaa - jag ser exakt likadan ut :) väntar mitt 3:e och är i v 8 (7+2). Försöker dölja det så gott jag kan på jobbet, men jag gissar att många redan har förstått..

Med min trea frågade chefen i vecka 8 när det var dags... ;)
  • Eleot
    Johlit skrev 2017-07-29 21:43:32 följande:

Har en på mitt jobb som ja var övertygad att hon var gravid igen, hon fråga mig för nån vecka sen "Jaha blir det några fler för er" svarade då för jag visste inget om graviditeten "Ja man vet aldrig kanske, själv då?" Hon utbrast "Aldrig i livet 3st räcker" tur ja inte fråga haha..
  • Mammamamma12

Vill också följas åt!

Jag är 22år och har bf 29 mars med andra barnet, har ett barn sen innan som föddes i augusti förra året!

• hggeli

Igår mådde jag så illa och spydde kände jag vet inte vad jag tar mig till. Tyckte ju inte lergigan hjälpte då jag provade för några dagar sen. Men så tänkte jag att jag ger det en chans till, funkade ju förra grav. Jag står inte uuuut! Och faktiskt så vart det bättre. Relativt snart lade sig illamåendet igår kväll och jag fick sova :)

Imorse vaknade jag illamående som vanligt. Tog en lergigan sov lite till men vaknade ändå 15 min senare och fick kräkas. Dock känner jag att jag mår lite bättre nu när det gått några timma. Tror ändå de hjälper lite. Tar udden av illamåendet och tack gode gud för det , om det fanns nån gud ;) hehe så det var glada nyheter!

Lite tråkiga nyheter. !! Såg igen lite brun flytning på pappret igår sen lite lite lite färskt blod. Sen imorse har det varit lite bruna flytningar igen som jag antarr gammalt blod. Även om det inte är mkt så gör det mig tokorolig. Ska jag åka kolla upp det även om det är lite ? Vad hade ni gjort? Som jag förstår är det väldigt vanligt va i början med nå. Brun flytning och pyttelite blod på pappret. Har haft för 1.5 vecka sen svagt rosa flytning en dag men det gick bort sen nu det här. Men livmodern ska ju växa har hört det kan spricka blodkärl då.

Jag mår ju dock väldigt illa och var så glad lergigan hjälpte nu vet jag dock i te om jag vågar ta den. Då kanske jag oroar mig om jag i te mår lika illa när detta nu hände. Hoppas det inte blir mer då går jag ju sönder av oro! Är på semester också och har ingen aning om vart man kan kolla upp det här. Men som sagt är så lite nu såkanske bara är fjantigt kolla för så lite??? Vad tycker ni? :)

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?