• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • jess06
    Lykkeliv skrev 2017-07-31 20:33:37 följande:

Håller tummarna för er med blödningar eller färgade flytningar.

Jag har mycket molvärk i magen idag... hoppas det bara är växtvärk, är i vecka 10.

Fler som har molvärk som har försvunnit och sen kommit tillbaka igen?

Min molvärk kommer och går. Förra veckan hade jag sån extrem molvärk att jag låg dubbelvikt och det ansåg jag inte normalt så jag fick ett vul, allt såg bra ut med ett fint tickande hjärta. Jag gjorde kejsarsnitt för 11 månader sedan och läkaren trodde att jag kunde ha någon ofarlig sammanväxt efter det som gör att jag får ont nu när livmodern växer. Det lugnade dock att få veta att allt var okej.
  • Starlights

Har mitt inplanerade vul i morgon och nu börjar jag bli nervös.. Går in i vecka 8 i morgon (7+0), och har ju mycket fler symtom nu än förra gången då det var ett utomkveds. Men tycker ändå jag mår lite "för" bra. Har svagt illamående, men det ökar inte, och aldrig så att jag behöver spy. Ömma bröst, lite mer trött än vanligt, kissar ofta, men annars mår jag väldigt bra tycker jag.

Är ändå så rädd att det ska vara ett MA, eller ännu ett utomkveds.. Vet inte om jag vill ha med mig sambon på vul eller inte. Om det visar sig att allt är bra så klarar jag mig själv, men det skulle kännas skönt att ha honom där om det visar det att det inte går vägen..

Har redan bestämt mig för att jag ska kräva att vi får utredning om den här graviditeten inte går vägen. Vi började försöka i september förra året, så det kommer ändå vara snart 1 år sedan.. 

Men man ska ju inte ta ut något i förskott, det kan ju lika gärna gå bra. Förhoppningsvis får jag se ett pickande litet hjärta.. Hjärta

• Lykkeliv
    Starlights skrev 2017-07-31 21:04:02 följande:

Har mitt inplanerade vul i morgon och nu börjar jag bli nervös.. Går in i vecka 8 i morgon (7+0), och har ju mycket fler symtom nu än förra gången då det var ett utomkveds. Men tycker ändå jag mår lite "för" bra. Har svagt illamående, men det ökar inte, och aldrig så att jag behöver spy. Ömma bröst, lite mer trött än vanligt, kissar ofta, men annars mår jag väldigt bra tycker jag.

Är ändå så rädd att det ska vara ett MA, eller ännu ett utomkveds.. Vet inte om jag vill ha med mig sambon på vul eller inte. Om det visar sig att allt är bra så klarar jag mig själv, men det skulle kännas skönt att ha honom där om det visar det att det inte går vägen..

Har redan bestämt mig för att jag ska kräva att vi får utredning om den här graviditeten inte går vägen. Vi började försöka i september förra året, så det kommer ändå vara snart 1 år sedan.. 

Men man ska ju inte ta ut något i förskott, det kan ju lika gärna gå bra. Förhoppningsvis får jag se ett pickande litet hjärta.. 

Denna eviga oro. Håller tummarna för att det går bra imorgon <3
  • MistyM
    hggeli skrev 2017-07-31 09:12:04 följande:

Ja näe nu mår jag så illa igen. Var kanske vara det att jag slapp spy imorse. Vart så orolig istället för att va glad hehe. Aldrig är det bra ;)

Men nu känner jag av illamåendet rejält igen. Nästan så jag vill spy.

Men vad säger ni? Det kan variera rätt rejält har jag för mig. Typ vara på dan flera dagar en vecka. Sen på kvällen nästa vecka. :)

Haha neej, ta din medicin och ta hand om dig nu :)
  • Zaxika
    Starlights skrev 2017-07-31 21:04:02 följande:

Men man ska ju inte ta ut något i förskott, det kan ju lika gärna gå bra. Förhoppningsvis får jag se ett pickande litet hjärta.. 

Sambon är nog bra som stöd.

Håller tummarna för er! Lycka till!
  • Mini2018

Hej alla ???? Jag vill gärna vara med här, har också bf i 21 mars 2018 om allt går som det ska.

• MistyM
    Stellan11 skrev 2017-07-31 15:14:28 följande:

Tillbaka på jobbet idag. Att jobba som frisör är en plåga med detta illamående, känns som man ska spy på varje kund! Vad tar ni andra mot illamående? Receptfritt? 4e graviditeten och illamåendet har blivit värre för varje!!

Postafen är det receptfria antihistaminet som gäller för illamående! Det hjälpte mig lite, men bad om lergigan också ganska snabbt, postafen är 80 kr för 10 tabletter.
  • nalg
    Theryd87 skrev 2017-07-31 14:24:31 följande:

Nej du är inte ensam. Tror det är mina hormoner som spökar och jag är väldigt känslig för förändringar i min kropp... Är så himla lycklig ena dagen och nästa (ibland samma dag) vill jag bara gråta och ifrågasätter mitt val att bli gravid.

Min största oro är nog att kunna ta hand om barnet, jag får panik när jag inser att jag faktiskt är gravid och ska föda ut ett nytt liv till denna värld, där JAG (och min man givetvis) har ansvaret för att detta barn ska må bra...

Som jag säger till min man, vi har ändå flera månader på oss att förbereda oss och ställa in oss på vår nya verklighet, det kommer gå bra <3

Skönt att höra att det inte är bara jag :) tack
  • nalg

Var på inskrivning på MVC i fredags, väldigt tidigt kan jag tycka? V 5. Tog blodprov och idag blev jag uppringd av en bm som sa att mitt tsh var förhöjt och jag hade fått recept på levaxin som jag genast skulle börja ta. Fick en tid för läkare imorgon... alltså jag är fullt frisk fö, känns inte alls kul :-/

• lilaemma
    nalg skrev 2017-07-31 22:41:02 följande:

Var på inskrivning på MVC i fredags, väldigt tidigt kan jag tycka? V 5. Tog blodprov och idag blev jag uppringd av en bm som sa att mitt tsh var förhöjt och jag hade fått recept på levaxin som jag genast skulle börja ta. Fick en tid för läkare imorgon... alltså jag är fullt frisk fö, känns inte alls kul :-/

Vad bra att de upptäckte det så tidigt! :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?