• Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Har precis plussat och har bf runt den 2/3

Finns det fler? Ska vi följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 11:48
    Det finns nu en hemlig grupp på fb för oss som har bf i mars. Skicka meddelande här med ditt namn så lägger jag till dig som vän och i gruppen, kan ta bort mig som vän på fb efteråt :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 10:41
    Då bf-gruppen marsmammor på Facebook närmar sig fullt antal så har goaround skapat en till med namnet marsbebisar som också är hemlig. Skicka PM till henne så lägger hon till er, hon är admin i båda grupperna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-14 18:37
    I den nya gruppen "marsbarn" där kan alla som är medlemmar själv lägga till nya medlemmar, behöver inte gå via admin, men jag och goaround hjälper er självklart om det behövs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-07 13:28
    FÖR ATT GÅ MED I EN HEMLIG FACBOOKGRUPP SÅ SKICKA PM TILL MIG HÄR PÅ FAMILJELIV!!

Läs ovan om instruktionerna.

• Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?
  • lilaemma
    PuLoha skrev 2017-07-31 16:29:39 följande:

Jag har också samma känsla :(

Håller tummarna för oss...
  • PuLoha
    lilaemma skrev 2017-07-31 17:15:48 följande:

Håller tummarna för oss...

Håller tummarna för oss!

Nu kom det blod igen för mig, nu när jag var på toaletten :( ska på vul på fredag och se vad dom säger. Har dock inga förhoppningar..

Har du något vul inbokat?
  • lilaemma
    PuLoha skrev 2017-07-31 18:23:12 följande:

Håller tummarna för oss!

Nu kom det blod igen för mig, nu när jag var på toaletten :( ska på vul på fredag och se vad dom säger. Har dock inga förhoppningar..

Har du något vul inbokat?

Inte ännu... Ringde du kk?
  • PuLoha
    lilaemma skrev 2017-07-31 18:26:02 följande:

Inte ännu... Ringde du kk?

Nej jag gjorde aldrig det för jag slutade blöda i fredags. Men kom tillbaka nu. Hade/har redan en tid inbokad nu på fredag.. Kändes onödigt att åka in tidigare, om jag inte skulle få kraftig smärta eller blödningar.
  • MaryIng84

Hej alla!

Jag hänger gärna med er som valt att stanna här på familjeliv. Har bf i mars 2018.

2015 fick jag en dotter, jag var nog aldrig riktigt orolig för missfall under den graviditeten. Allt gick som på räls, jag minns att jag mådde lite illa (men inte i vilka veckor) och att jag kände avsky för kaffe och att jag fick kasta min nyinköpta hårspray pga att jag inte klarade lukten. I december förra året fick jag ett tidigt missfall veckan efter jag plussat. I mars i år hände det igen, och i vecka 10-11 nån gång fick jag besked om MA (tror det hade avstannat v 7). Så blev jag alltså gravid igen. Har tagit det med ganska mycket ro fram tills nu, men nu är oron här. Jag har tidigt UL bokat på tisdag nästa vecka och ju närmre jag kommer ju större blir oron. Jag har så svårt att släppa analysen av mina symtom, jag har känt av lätt, lätt illamående vid ett fåtal tillfällen (är ni fler som inte mår direkt illa). Däremot är magen svullen och brösten otroligt ömma. Inför nästa vecka försöker jag ställa in mig på båda potentiella besked, men innan dess, är ni fler som inte plågas av illamående symtom?

Håller tummarna för er alla!

• MaryIng84
    MaryIng84 skrev 2017-07-31 19:05:01 följande:

Hej alla!

Jag hänger gärna med er som valt att stanna här på familjeliv. Har bf i mars 2018.

2015 fick jag en dotter, jag var nog aldrig riktigt orolig för missfall under den graviditeten. Allt gick som på räls, jag minns att jag mådde lite illa (men inte i vilka veckor) och att jag kände avsky för kaffe och att jag fick kasta min nyinköpta hårspray pga att jag inte klarade lukten. I december förra året fick jag ett tidigt missfall veckan efter jag plussat. I mars i år hände det igen, och i vecka 10-11 nån gång fick jag besked om MA (tror det hade avstannat v 7). Så blev jag alltså gravid igen. Har tagit det med ganska mycket ro fram tills nu, men nu är oron här. Jag har tidigt UL bokat på tisdag nästa vecka och ju närmre jag kommer ju större blir oron. Jag har så svårt att släppa analysen av mina symtom, jag har känt av lätt, lätt illamående vid ett fåtal tillfällen (är ni fler som inte mår direkt illa). Däremot är magen svullen och brösten otroligt ömma. Inför nästa vecka försöker jag ställa in mig på båda potentiella besked, men innan dess, är ni fler som inte plågas av illamående symtom?

Håller tummarna för er alla!

Bf den 18 mars 2018 skulle det stå!
  • Eleot
    JeSsOlRo skrev 2017-07-31 16:29:56 följande:

Jag har också IBS mage. Hoppas så att det ska bli som min första graviditet denna gången för då slapp jag allt med ibs:en från v.14 tills dottern föddes.

Ja graviditeter har även gjort min ibs bättre underligt..förlorade halva min släkt 2016 så det har även tagit väldigt hårt på mitt psyke/fysik samt ibs, har varit en hemsk tid usch, men nu börjar det kännas bättre även fast det inte känns på topp..
  • Eleot
    Eleot skrev 2017-07-31 20:16:31 följande:

Ja graviditeter har även gjort min ibs bättre underligt..förlorade halva min släkt 2016 så det har även tagit väldigt hårt på mitt psyke/fysik samt ibs, har varit en hemsk tid usch, men nu börjar det kännas bättre även fast det inte känns på topp..

Släkt/Familj
  • Lykkeliv

Håller tummarna för er med blödningar eller färgade flytningar.

Jag har mycket molvärk i magen idag... hoppas det bara är växtvärk, är i vecka 10.

Fler som har molvärk som har försvunnit och sen kommit tillbaka igen?

• Eleot
    Lykkeliv skrev 2017-07-31 20:33:37 följande:

Håller tummarna för er med blödningar eller färgade flytningar.

Jag har mycket molvärk i magen idag... hoppas det bara är växtvärk, är i vecka 10.

Fler som har molvärk som har försvunnit och sen kommit tillbaka igen?

Molnvärk är väl även ett tecken på att det växer som det ska beror väl helt på vilken smärtgrad det är skulle jag tro.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?